M. Altay Et Al. , "Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı," Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.2, no.1, pp.173-180, 2018
Altay, M. Et Al. 2018. Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı. Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.2, no.1 , 173-180.
Altay, M., Cabar, H. D., & Altay, B., (2018). Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı. Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.2, no.1, 173-180.
Altay, Merve, Huriye Demet Cabar, And Birsen Altay. "Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı," Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.2, no.1, 173-180, 2018
Altay, Merve Et Al. "Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı." Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.2, no.1, pp.173-180, 2018
Altay, M. Cabar, H. D. And Altay, B. (2018) . "Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı." Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.2, no.1, pp.173-180.
@article{article, author={Merve Altay Et Al. }, title={Adolesan Döneminde Beslenme Ve Okul Sağlığı}, journal={Sinop ÜnivAmaç: AraĢtırmanın amacı hastanede yatan yaĢlı bireylerin toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını belirlemektir. Metot: Tanımlayıcı tipte olan bu araĢtırma, 18 Ocak-18 iubat 2015 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde yatan ve çalıĢmaya katılmayı kabul eden toplam 99 yaĢlı hasta ile yapılmıĢtır. AraĢtırma yüz yüze görüĢme tekniği ile yapılmıĢ, verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıĢtır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistik analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Bulgular: Bireylerin yemeklerin menü özelliklerinden memnuniyet durumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir iliĢki bulunmamıĢtır (p>0.05). Bireylerin yemeklerin duyusal özelliklerinden memnuniyet durumu ile cinsiyet arasında anlamlı iliĢki bulunmamıĢtır(p>0.05). Hastanede kalıĢ süresiyle personelin kılık kıyafetinden memnuniyet düzeyi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuĢtur (p0.05). Hastanede kalıĢ süresi arttıkça memnuniyet düzeyi düĢtüğü görülmüĢtür. Hastanede kalıĢ süresiyle yemeklerin sağlıklı beslenmeye uygunluğundan memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir iliĢki saptanmıĢtır (p0.05). Sonuç: Bu çalıĢmanın bulgularına dayanarak, hastaların beslenme hizmetlerinden memnuniyetinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Klinik Katkı: ÇalıĢma sonuçlarının hastanelerde beslenme alanında çalıĢan personelin ve hastane yönetiminin dikkatini çekmesinin yanı sıra; hastane yemek hizmetlerinin daha verimli, etkili ve kaliteli sunulmasının sağlanması ile hasta memnuniyetini artıracaktır. Ayrıca, uygunsuz veya kalitesiz beslenme hizmetinin yol açacağı halk sağlığı sorunları /riskleri ortadan kalkacaktır. Anahtar Kelimeler: YaĢlı hasta, beslenme, memnuniyet, hastaneersitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, year=2018, pages={173-180} }