Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon Ve Sinema (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Tv Ve Sinema (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2001
1996 - 2001Lisans
Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Türk sinemasında 1980’xxden günümüze değişen aile imgesi
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon Ve Sinema (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
Türkiye’xxde belgesel sinema ve Suha Arın (sanatın ve bilimin kesiştiği noktada bir belgesel sinemacı)
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Tv Ve Sinema (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü
2005 - 2012
2005 - 2012Araştırma Görevlisi
Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü
2001 - 2005
2001 - 2005Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2022
2016 - 2022Dekan Yardımcısı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2014 - 2015
2014 - 2015Bölüm Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2001
2001 - 2001Organizasyon Sorumlusu
Ankara-Nüans Tiyatro, Organizasyon Sorumlusu
2000 - 2001
2000 - 2001Yönetmen Yardımcılığı
TÜKİYE RADYO-TELEVİZYON KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ , Yönetmen Yardımcılığı
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Sinema ve Kültür
Toplumsal Cinsiyet ve Kimlik İnşası
Film Kuramları ve Analizleri
Sinemada Kadın Temsilleri
Cinsiyetçi Akıl
Toplumsal Cinsiyet ve Yeni Medya
Medya, İletişim ve Kadın
Lisans
Lisans
Belgesel Sinema
Toplumsal Sorumluluk Projesi
Sinema Kuramları ve Estetiği
Temel Fotoğrafçılık (RTS)
Temel Fotoğrafçılık (RTS-2.Grup)
Mezuniyet Projesi 1
Temel Fotoğrafçılık (GZT-2.Grup)
Sinematografi
Türk Sineması
Dijital Fotoğrafçılık (RTS)
Dijital Fotoğrafçılık (GZT)
Dünya Sinemasına Giriş
Temel Fotoğrafçılık (GZT)
Çağdaş Dünya Sineması
Basın Fotoğrafçılığı
Medyada Toplumsal Cİnsiyet
Sosyolojiye Giriş
İletişim Sosyolojisi
Davranış Bilimlerine Giriş
Kitle İletişim Kuramları
Sosyoloji
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (4)
Scopus (2)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Kış Uykusu’nda Hınç ve Felsefi Bağlantıları
OKTAN A., Demir C. M.
SineFilozofi
, sa.19, ss.179-195, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Decentering King Lear: Feminist Reperformance, Rural Voices, and Deconstructive Aesthetics in Queen Lear
Oktan A., KARADUMAN S., KARADUMAN M.
RUPKATHA JOURNAL ON INTERDISCIPLINARY STUDIES IN HUMANITIES
, cilt.17, sa.2, 2025 (ESCI)
2024
20243. Intertextuality in the Body Designs of AI-Based Virtual Influencers
Oktan A., Yavas B.
RUPKATHA JOURNAL ON INTERDISCIPLINARY STUDIES IN HUMANITIES
, sa.3, 2024 (ESCI)
2024
20244. Refik Anadol's AI-Based Digital Art and Its Intellectual Connotations
Oktan A., Oktan K. A.
GALACTICA MEDIA-JOURNAL OF MEDIA STUDIES - GALAKTIKA MEDIA-ZHURNAL MEDIA ISSLEDOVANIJ
, cilt.6, sa.3, ss.17-43, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20235. Modular Bodies of Animated Characters andPosthumanist Connotations
Oktan A., Akyol Oktan K., Çon G. B.
GALACTICA MEDIA-JOURNAL OF MEDIA STUDIES - GALAKTIKA MEDIA-ZHURNAL MEDIA ISSLEDOVANIJ , sa.2023/3, ss.192-220, 2023 (ESCI)
2021
20216. A Deleuzean Look on Tony Gatlif’s Accented Cinema
OKTAN A., BERİLĞEN A. N.
SineFilozofi
, cilt.6, sa.11, ss.312-329, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Posthuman Subjectivity and Implied Dreams in Animation Cinema
Oktan A., Çon G. B.
SineFilozofi , cilt.6, sa.11, ss.792-811, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Nature as a Builder of Meaning in Majid Majidi’s Films
OKTAN A.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.11-27, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. SİBERNETİK KABUK: GHOST IN THE SHELL FİLMLERİNDE BEDENİN İNŞASI
Oktan A.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.12, sa.38, ss.270-303, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. “Muhsin Bey” ve “Yol Ayrımı” Ekseninde Yavuz Turgul Sinemasında İçtenliğin İlgası ve Masumiyet Hezeyanları
OKTAN A.
Erciyes İletişim Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.373-398, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Korkuyorum Anne ve Vavien Filmlerinde Aile Mitinin Görünümleri
OKTAN A.
Akdeniz İletişim
, cilt.0, sa.29, ss.11-34, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Metinden İmgeye Metinlerarası Bir Figür Olarak Arafta Olmak Babama Mektup ve Çoğunluk Örnekleminde Baba Oğul İlişkileri
OKTAN A., AKYOL K.
The Journal Of Academic Social Science Studies , cilt.15, sa.45, ss.95-112, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Kentsel Sürdürülebilirlik ve Türk Sinemasına Yansımaları: Entelköy Efeköy’xxe Karşı
ALTIPARMAK B., OKTAN A.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.9, sa.XXV, ss.1012-1035, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Kadının Şeytani Kimyası: Üçünkü Sayfa ve Kıskamak Filmlerinde Kadın Tipolojileri
OKTAN A., KÜÇÜKALKAN Y.
Doğu Batı , sa.64, ss.221-237, 2013 (Hakemli Dergi)
2008
200815. Düşünce mi, Eğlence mi? Türkiye’xxde Televizyon Belgesellerine Eleştirel Bir Bakış
OKTAN A.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.5, sa.3, ss.196-204, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200816. Türk Sinemasında Hegemonik Erkeklikten Erkeklik Krizine: Yazı Tura Ve Erkeklik Bunalımının Sınırları
OKTAN A.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.5, sa.2, ss.152-166, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Yakınsama Kültürü ve Anlatının Medyalararası İnşası
OKTAN A.
16th İnternational Symposium Communication in the Millenium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.883-896, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Öznesine Yönelen Hınç: Yeraltı
OKTAN A., KILIÇ Y.
1st International CICMS Conference, Kuşadası / AYDIN, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.10-19, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Sinemanın Kahramanı: Babalar ve Oğullar
OKTAN A.
8. Malatya Uluslararası Film Festivali: Sinema ve Aile Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 12 Ekim - 13 Nisan 2018
2012
20124. Eksik, Yok ya da Fazla: Çağan Irmak Filmlerinde Baba
OKTAN A., KÜÇÜKALKAN Y.
International Language and Communication Symposium, İzmir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2012, ss.2548-2556, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Migration, Nomadism, and Transgression of “Borders” in the Film Mondo
OKTAN A., ELMACI T.
Cinema Studies, Türten Burak, Editör, University of South Florida M3 Center Publishing, Florida, ss.63-75, 2022
2019
20193. Metinden İmgeye Metinlerarası Bir Figür Olarak“Araf’ta Olmak”: “Babama Mektup” ve “Çoğunluk”Örnekleminde Baba-Oğul İlişkileri
OKTAN A., AKYOL OKTAN K.
Araf’ta İmgeler: Sinemada Kimlik, Aidiyet ve Ontolojik İkilemler, Oktan Ahmet, Aytaş Murat, Editör, Doruk Yayınları, İstanbul, ss.77-111, 2019
2019
20194. Digital Immortality: Transhumanism in the Case of ”Altered Carbon
AKYOL OKTAN K., OKTAN A.
New Approaches in Media and Communication, Ahmet Ayhan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.275-290, 2019
2019
20195. Uzamın Araf’ında Reha Erdem Karakterleri
OKTAN A.
Araf’ta İmgeler: Sinemada Kimlik, Aidiyet ve Ontolojik İkilemler, Oktan Ahmet, Aytaş Murat, Editör, Doruk Yayınları, İstanbul, ss.165-190, 2019
2018
20186. BİR ALT KÜLTÜR ANLATI DENEMESİ OLARAK“GÜVERCİN” FİLMİ
ELMACI T., OKTAN A.
DİSİPLİNLERARASI SANAT, Doç. Dr. Attila Döl, Editör, iksad, ss.121-142, 2018
2018
20187. Transmedia and the Vagueness of Narrative Structure
OKTAN A.
Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz, M. Nur Erdem, Filiz Resuloğlu, Editör, IGI Global, Hershey, ss.167-189, 2018
2016
20168. Marazi Bir Hesaplaşmaya Nesne Olmak: Yeşim Ustaoğlu Filmlerinde Yaşlı İmgesi
OKTAN A.
Gözdeki Kıymık: Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri, Hüseyin Köse, Özgür İpek, Editör, Metis Yayınevi, İstanbul, ss.343-360, 2016
2014
20149. Tekâmül Aşkının Serencamı: Baran Filminde Teklik ve Çokluk Halleri
OKTAN A.
Kara Perde: İran Yönetmen Sineması Üzerine Okumalar, Hüseyin Köse, Editör, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.157-174, 2014
2009
200910. Türk Sinemasında Hegemonik Erkeklikten Erkeklik Krizine: Yazı-Tura ve Erkeklik Bunalımının Sınırları
OKTAN A.
Erkek Kimliğinin Değişemeyen Halleri, Huriye Kuruoğlu, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.172-193, 2009
Desteklenen Projeler
2013 - 2016
2013 - 2016Can Suyu (Belgesel Film Projesi)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Oktan A. (Yürütücü)
Ödüller