Education Information
2015 - 2020
2015 - 2020Doctorate
Istanbul Aydin University, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı (Dr), Turkey
2010 - 2014
2010 - 2014Postgraduate
Ondokuz Mayis University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Turkey
2003 - 2007
2003 - 2007Undergraduate
Ondokuz Mayis University, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Turkey
Dissertations
2021
2021Doctorate
Fostering learner autonomy: An in-service teacher development program for English language teachers
Istanbul Aydin University, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı (Dr)
2014
2014Postgraduate
The use of reading texts in the book titled 'Select Readings' to teach cultural elements
Ondokuz Mayis University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli)
Research Areas
Education
Education in Foreign Languages
Academic Titles / Tasks
2022 - Continues
2022 - ContinuesAssistant Professor
Ondokuz Mayis University, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim Tercümanlık Bölümü
2012 - 2022
2012 - 2022Lecturer
Ondokuz Mayis University, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim Tercümanlık Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Instructor
Giresun University, Rektörlük, Yabancı Diller Bölümü
Managerial Experience
2023 - Continues
2023 - ContinuesDeputy Head of Department
Ondokuz Mayis University
Articles Published in Other Journals
2023
2023İngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğretim Programlarında Çevirinin Yeri: Türkiye’deki Üniversiteler Örneği
GENÇ E., ÖZCAN DOST B.
SÖYLEM , pp.535-548, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022EFL Learners’ Attitudes Toward Translation: A Case Study On 19 Mayıs University Prep Class Students
GENÇ E., DOST B. Ö., TEKIN B. M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.41, no.2, pp.659-676, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022EFL LEARNERS’ ATTITUDES TOWARD TRANSLATION: A CASE STUDY ON 19 MAYIS UNIVERSITY PREP CLASS STUDENTS Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenenlerin Çeviriye Karşı Tutumları: 19 Mayıs Üniversitesi Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Örneği
GENÇ E., ÖZCAN DOST B., METİN TEKİN B.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.41, no.2, pp.659-676, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Using Movies with and without Subtitles in EFL Classrooms
GENÇ E., ÖZCAN DOST B., GÜVENDİ YALÇIN E.
The Journal of Academic Social Science , 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Madness as a Protest
GÜVENDİ YALÇIN E., ÖZCAN DOST B., GENÇ E.
International Journal of Languages’Education and Teaching , 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017THE USE OF READING TEXTS TO TEACH CULTURAL ELEMENTS IN EFL CLASSES
GENÇ E., ŞENEL M.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , vol.5, no.4, pp.356-366, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017A PORTRAIT OF CHANGING GENDER ROLES AND SOCIETY’S HIDDEN DISAPPROVAL IN THE LIGHT OF THE SHORT STORY ’TICKETS, PLEASE’
GENÇ E.
asos journal , no.59, pp.558-563, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017THE ROLE OF TIME DISTRIBUTION IN GRAMMAR INSTRUCTION FOR EFL CLASSES
GENÇ E.
asos journal , no.43, pp.592-600, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2023
2023Possible Prospects and Challenges of ChatGPT in Foreign Language Teaching and Learning
GENÇ E.
3rd International ILTERG Conference, Nevşehir, Turkey, 02 June 2023
2022
2022İngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğretim Programlarında Çevirinin Yeri: Türkiye’deki Devlet Üniversiteleri Örneği
GENÇ E., ÖZCAN DOST B.
Yayın Yeri:Uluslararası Akademik Çeviribilim Çalışmaları Kongresi, Bolu, Turkey, 29 September 2022
2021
2021A COMPARATIVE STUDY ON THE CHALLENGES OF TEACHING ENGLISH IN SECONDARY SCHOOLS AND UNIVERSITIES DURING THE COVID-19 PANDEMIC
GENÇ E.
GlobELT 2021 7 th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 3 - 05 November 2021
2018
2018İngilizce Ders Kitaplarında Cinsiyet Rollerinin Dağılımı
GENÇ E.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Turkey, 12 - 14 April 2018
2017
2017USING MOVIES WITH AND WITHOUT SUBTITLES IN EFL CLASSROOMS
GÜVENDİ YALÇIN E., GENÇ E., ÖZCAN DOST B.
1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, 22 - 23 September 2017
Books & Book Chapters
2022
2022Learner Autonomy in Language Teaching: Towards a Learner-Centered Classroom
GENÇ E.
in: Challenging Issues in Language Teaching and Learning, AKSU ATAÇ Bengü, TUNAZ Mehmet, Editor, EĞİTEN KİTAP, Ankara, pp.155-170, 2022
2022
2022