Expectations of Parents Participation of Their Children in Physical Education Lessons Living in Different Regions in Turkey


ATAN T., ELİÖZ M., POLATCAN İ.

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.1, pp.57-74, 2014 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 16 Issue: 1
  • Publication Date: 2014
  • Journal Name: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.57-74
  • Ondokuz Mayıs University Affiliated: Yes

Abstract

The purpose of this study was to determine the expectations of parents from participation of their children in physical education lessons according to several
Bu çalışma çeşitli değişkenlere göre velilerin, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımından beklentilerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla bu çalışmaya, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Bursa ve Diyarbakır ilindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören ikinci kademe öğrencilerinin velileri katılmıştır. Bursa ilinden 120 veli, Diyarbakır ilinden 116 veli olmak üzere toplam 236 velinin 93'ü kadın 143'ü ise erkektir. Velilerin, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik beklentilerini belirlemek amacıyla Beklenti Anketi (Öncü 2007) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda velilerin, çocuklarının beden eğitimi derslerine katılımından beklentileri genel anlamda olumludur. Ancak, bazı durumlarda velilerin yaşadıkları ile (Bursa-Diyarbakır) ve kent-kır yerleşmelerine göre beklentilerin farklılaştığı tespit edilmiştir. Kentleşme, sanayileşme; sosyo-kültürel ve ekonomik yönden gelişmiş olan yerlerin beden eğitimi dersinden beklentilerinin daha olumlu olduğu görülmüştür. Erkek ve kadın velilerin beden eğitimi dersine yönelik düşünceleri paralellik göstermektedir. Çalışmanın sonucunda Beden Eğitimi dersinin çocuklarına kazandıracağı özellikler açısından, tüm velilere özellikle Diyarbakır ilindeki velilere bilinçlendirme çalışmalarının yapılması önerilmektedir