8 HAFTALIK ALP DİSİPLİNİ TEMEL KAYAK EĞİTİMİNİN 8-10 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA DENGE, ESNEKLİK, ÇABUKLUK VE DAYANIKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ


GÜNEŞ S., KOCA F., İMAMOĞLU O.

Turkish Studies (Elektronik), cilt.14, sa.1, ss.381-393, 2019 (TRDizin) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2019
  • Doi Numarası: 10.7827/turkishstudies.14866
  • Dergi Adı: Turkish Studies (Elektronik)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.381-393
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç:Bu çalışmanın amacı, Teknik ağırlıklı 8 hafta süre iledevam eden alp disipilini temel kayak eğitiminin 8-10 yaş grubuçocuklarda denge, esneklik, çabukluk ve dayanıklılık üzerine etkisininaraştırılmasıdır. Yöntem: Ölçümler Kayseri Gençlik Hizmetleri ve Sporİl Müdürlüğü tarafından yürütülen kar fırtınaları projesinde alındı.Katılımcılar 13 erkek, 8 kızdan oluşan toplam 21 kayak sporunubilmeyen gönüllüler idi. Haftada 3 gün 8 hafta boyunca kayak temeleğitimi uygulanmıştır. Gruplar arası verilerin karşılaştırılmasındaBağımlı grup t ve Wilcoxson testleri kullanılmıştır.Bulgular: Erkek ve kız çocukların ön test- son test vücut ağırlıkparametrelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır(p<0,05). Boy uzunluğunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır (p>0,05). Erkek çocukların flamingo testi,10x5 mekikkoşusu testlerinde ve kız çocukların otur eriş testi ve mini Cooper testideğerinde ön ve son testlerde anlamlı farklılık bulunurken (p<0,05), kalhareketi süratinde her iki grupta da anlamlı değişim görülmemiştir(p>0,05). Sitolik kan basınçlarına erkek çocuklarda anlamlı bir değişimvarken (p<0,001) kızlarda hem sistolik hemde diyastolik kan basıncındadeğişin önemsizdir (p>0,05).Sonuç: Sonuç olarak teknik ağırlıklı 8 hafta süre ile devam edenalp disipilini temel kayak eğitiminin 8-10 yaş grubu çocuklarda denge,esneklik, çabukluk ve dayanıklılık üzerine olumlu etkisi bulunmuştur.Bu etki kızlarda daha fazla bulunması onların eğitime başlamadan önce daha pasif yaşadıklarını düşündürmektedir. Benzer çalışmalar farklıyaş gruplarda ve farklı bölgelerde yapılması daha iyi sonuçlar verebilir.Antrenörler eğitim programını düzenlerken kız ve erkek farklılığını 8-10yaş çocuklarda da dikkate almalıdırlar.
Purpose: The aim of this study is to investigate the effect of basic ski training on balance, flexibility, quickness and endurance in 8-10 age group children. Method: The measurements were taken in the project of snow storms carried out by Kayseri Provincial Directorate of Youth Services and Sports. The participants were the volunteers who did not know the total of 21 skiing sport consisting of 13 boys and 8 girls. Ski basic training was applied 3 days a week for 8 weeks. Dependent group t and Wilcoxon tests were used to compare the data between groups. Findings: A statistically significant difference was found in pretest and post-test body weight parameters of boys and girls (p <0.05). There was no statistically significant difference in height (p> 0.05). While there were significant differences in the flamingo test, 10x5 shuttle run tests and girls' sit-up test and mini-Cooper test in the preand post-test (p <0.05), there was no significant change in the velocity movement in both groups (p> 0, 05). While there was a significant change in systolic blood pressure in boys (p <0.001), the change in both systolic and diastolic blood pressure was not significant (p> 0.05). Conclusion: As a result, it has been found that the basic ski training has a positive effect on balance, flexibility, quickness and endurance in 8-10 age group children. The fact that this effect is higher in girls suggests that they are more passive before they start their education. Similar studies can be performed in different age groups and in different regions. When organizing the training program, coaches should consider the difference between boys and girls in children aged 8-10.