ICER 1. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , Sivas, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.757-769, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışmanın amacı, hikaye yazma eğitiminin ortaöğretim öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarına, matematik dersine yönelik tutumlarına ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarına olan etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini Samsun ili merkez ilçelerindeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kota örnekleme ile seçilmiş 22 öğrenci oluşturmaktadır. Karma yöntemin tercih edildiği araştırmanın verileri nicel kısmı için yazmaya yönelik tutum, matematik dersine yönelik tutum ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyon ölçekleri ile, nitel kısmı için ise gün sonu değerlendirme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin dağılımının normalliği için çeşitli istatiksel yöntemler kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren veriler t-testi ile, normal dağılım göstermeyen verilere ise Wilcoxon İşaretli Sıralar t-Testi uygulanmıştır. Nitel veriler için ise içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde hikaye yazma eğitiminin ortaöğretim öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarında olumlu etki gösterdiği görülmüştür. Ancak, matematik dersine yönelik tutum ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
In the study, the effect of story writing education on secondary school students' attitudes towards writing, attitudes towards mathematics course and motivation towards learning mathematics was investigated. The sample is 22 students studying in secondary schools in the central districts of Samsun province. It was selected by quota sampling from purposive sampling methods. Mixed method was used. Quantitative data were collected with attitude towards writing, attitude towards mathematics course and motivation towards learning mathematics scales. Qualitative data were collected with the end-of-day evaluation form. The normal distribution of quantitative data was analyzed by Shapiro Wilk test. The data showing normal distribution were analyzed using t test and the data not showing normal distribution were analyzed using Wilcoxon Signed Ranks Test. Qualitative data were analyzed by content analysis. Story writing education had a positive effect on attitudes towards writing. However, it did not create a statistically significant difference in attitudes and motivation towards mathematics course.