SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Virtual learning is not for my child! A parental perspective of practices used with children with autism during the pandemic.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.10, sa.2, ss.1831-1847, 2023 (Hakemli Dergi)
Özel Eğitimde Nitelikli Davranışsal Amaç Belirleme ve Yazmaya İlişkin İlkelerin Doküman Analizi Yoluyla Belirlenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.631-650, 2022 (Hakemli Dergi)
Erken müdahale ve erken çocuklukta Özel Eğitim Alanında Tavsiye Edilen Uygulamalara (TEdU) ilişkin Türk paydaşların bakış açılarının incelenmesi
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.665-681, 2020 (Hakemli Dergi)
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların desteklenmesinde gömülü öğretim uygulamaları: Okulöncesi öğretmenleri için öneriler
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.4, ss.29-36, 2019 (Hakemsiz Dergi)
Explanation of "Quality Indicators of Single-Subject Experimental Research Studies" Rubric Using Studies Focused on Teaching Mathematics Skills
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.3, ss.597-628, 2019 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Özel Eğitim Öğretmenleri İçin İşlevsel İletişim Öğretimi Odaklı Mesleki Gelişim Programı Tasarlanması
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Koçluk desteğinin öğretmenlerin işlevsel iletişim öğretimini uygulama becerileri ile otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim becerilerine ve problem davranışlarına etkisi
32nd National Special Education Conference, Ankara, Türkiye, 01 Ocak 2022, ss.1
Impact of professional development on preschool teachers' use of embedded teaching practices in inclusive settings
the11th ABAI International Conference, Dublin, İrlanda, 01 Eylül 2022, ss.1
Otizmde etkili müdahaleler: Doğal/gömülü öğretim uygulamaları
International Autism Congress, 01 Kasım 2021
COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocuklar ve Aileleri Üzerindeki Etkileri
International Congress of New Norms for Education During the Covid-19 Pandemic II, Türkiye, 01 Haziran 2021
COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocuklar ve Ailelerinin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Bir Karma Desen Çalışması
TUBITAK COVID-19 and Society: Social, Humanitarian and Economic Effects of the Pandemic – Problems and Solutions, Ankara, Turkey, Türkiye, 01 Şubat 2021
Gömülü öğretim 101 (Embedded instruction 101)
10th Annual Special Education Student Conference, Türkiye, 18 - 20 Aralık 2020
COVID-19 sürecinin özel gereksinimli çocukların ve ailelerinin yaşam kalitesi üzerine etkileri (The effect of COVID-19 pandemic on the quality of life of children with special needs and their families)
30th National Special Education Conference, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
Özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin COVID-19 salgını sürecinde kullanılan eğitim bilişim ağı ve etkililiğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (An investigation of parental perceptions of children with disabilities about education information network used during COVID-19 pandemic and its effectiveness)
30th National Special Education Conference, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
Coaching with performance feedback: Effects on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction
Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diago, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2020
Effect of coaching on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction and child outcomes
14th ABAI Annual Autism Conference, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Mart 2020
Naturalistic instruction to support inclusion of children with autism and developmental disabilities: A meta-analysis
14th ABAI Annual Autism Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Mart 2020
A comparison of twelve nonoverlap methods to estimate treatment effect in single-subject experimental research
45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Mayıs 2019
Effect of coaching with immediate performance feedback on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction
45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, 1 - 05 Mayıs 2019
Embedded instruction for young children: A systematic review and meta-analysis.
45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Mayıs 2019
Okulöncesi dönem gömülü öğretim çalışmalarının meta-analizi [Meta-analysis of embedded instruction studies in preschool]
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 1 - 05 Ekim 2018
Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları [Meta-analysis and effect size calcualtions in single subject experimental research]
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 05 Ekim 2018
Impact of training plus implementation support on preschool teachers’ use of naturalistic instruction
44th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, San Diago, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 25 Mayıs 2018
Ebeveynler tarafından uygulanan doğal dil öğretimi yönteminin özel gereksinimli çocuklara dil ve konuşma becerileri kazandırma konusunda etkililiğinin incelenmesi [Effects of parent-implemented milieu teaching on speech and language skills of young children with disabilities ]
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Tek-denekli deneysel araştırmalarda etki büyüklüğü hesaplamak için kullanılan örtüşmeyen veriye temelli on iki yöntemin karşılaştırılması [Comparison of twelve non-overlap methods to calculate effect size estimates in single-subject experimental research]
5th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2018
Erken çocuklukta gömülü öğretim: Meta-analiz [Embedded instruction in early childhood: A meta-analysis]
2nd International Congress on Early Childhood Intervention, Türkiye, 1 - 04 Mart 2018
Şimdi Haberleri sunuyoruz: Otizm…
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi kapsamında uyguladıkları oryantasyon çalışmalarının incelenmesi.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Bilimsel Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri’’ Yönergesinin Kullanımı: Matematik Becerilerinin Öğretiminde Örneklerle Açıklanması
Uluslararası Katılımlı 27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Embedded instruction in early childhood
3. Developmental Disabilities Symposium, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2017
Kaynaştırma sınıflarında eğitim alan özel gereksinimli çocuklar için hazırlanan bireyselleştirilmiş eğitim programlarının aktif bileşenlerinin değerlendirilmesi
26th National Special Education Conference, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2016
Erken Öğrenme için Gömülü Öğretim Projesi: Birinci Yıl Proje Etkinliklerinin Paylaşımı
26. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Examining public preschool classroom quality in Turkey Preliminary findings from an on going research
ECERS Meeting and Conference, Oxford, England, 20 - 22 Mayıs 2016
Investigation of primary school teachers and teacher candidates knowledge and opinions about autism
15th International Primary Teacher Education Symposium, 10 - 12 Mayıs 2016
Investigation of the effects of embedded instruction in elementary school A meta analysis
15th International Primary Teacher Education Symposium, 10 - 12 Mayıs 2016
Investigating the effectiveness of Bug in Ear technology in teacher preparation A review of literature
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 1 - 03 Mayıs 2016
A web based professional development program for teachers of children and students with Autism Spectrum Disorder
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 1 - 03 Mayıs 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda taklit becerileri eğitimi Alan yazın incelenmesi
the 3rd National Interdisciplinary Early Intervention Congress (UDEMKO), 1 - 03 Nisan 2016
Okulöncesi dönemde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla evde ve kurumda doğal öğretim Naturalistic instruction for young children with developmental delays at home and school
25th National Special Education Conference, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Preschool classroom quality in Turkey Findings from a literature review
ECERS Meeting and Conference, Volos, Yunanistan, 25 - 26 Mayıs 2015
Öğretmen adaylarının otizmin nedenleri tanılanması ve erken müdahale yöntemleri hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi Evaluation of teacher candidates knowledge about causes and diagnosis of autism and early intervention approaches
III. Child Development and Education Congress (with International Participation and Early Intervention Focus), Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015
İpucunun giderek azaltılması yönteminin gömülü öğretim çerçevesinde kullanılmasının otizmli bir çocuğa işlevsel becerilerin öğretilmesi üzerindeki etkileri Effects of using most to least prompting procedure within embedded instruction framework on teaching functional skills to a child with autism
III. Child Development and Education Congress (with International Participation and Early Intervention Focus), Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015
Okul öncesi ög retmen adaylarının özel gereksinimli çocukların kaynas tırılması için kullandıkları yöntemler
24. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.121
Okul öncesi sınıf ve psikolojik reheberlik ve danıs manlık öğretmen adaylarının otizm ile ilgili bilgilerinin deg erlendirilmesi
24. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.234
Evaluation of web based professional development for teachers of children with autism
Annual Conference of Council for Exceptional Children, Denver, CO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2012
Evaluating the type and amount of parent talk during IFSP meetings
Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Şubat 2012, ss.14
The international classification of functioning disability and health Applications in early intervention
International Division for Early Childhood Conference, Washington, Kiribati, 17 - 19 Kasım 2011
Reviewing the evidence base for embedded instruction in early learning
American EducationalResearch Association Annual Conference, New Orleans, LA, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Nisan 2011, ss.355
Theories of literacy development An investigation of literacy practices in Turkey
Annual Conference of the National Association for the Education of Young Children, Anaheim, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2010, ss.83
Coaching preschool teachers on supporting children with disabilities
Annual Meeting of the National Association of School Psychologists, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2010
Ebeveynler tarafından uygulanan doğal dil öğretim tekniklerinin etkililiği Bir alanyazın taraması
19. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.63
Embedded Instruction Issues around definition application and effectiveness to support inclusive practices
Annual Meeting of the Division for Early Childhood, Albuquerque, NM, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2009
Evaluating the quality of individualized goals and objectives for early learning
11th Biennial International Special Education Conference, Alicante, İspanya, 12 - 16 Temmuz 2009
Embedded instruction Reaching consensus on definition and application
11th Biennial International Special Education Conference, Alicante, İspanya, 12 - 16 Temmuz 2009, ss.54
Parent implemented storybook reading strategies to increase the literacy skills for preschool children with disabilities
58th Annual National Reading Conference, Orlando, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2008, ss.58
Turkish general education teachers willingness to work with children with severe disabilities
33rd Annual TASH Conference, Nashville, TN, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2008
Doğal ortamda öğretim tekniğinin okul öncesi özel gereksinimli çocuklar üzerindeki etkileri
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.52
Validation of early childhood professional development materials Key dimensions and processes
Annual Meeting of the Division for Early Childhood, Minneapolis, MN, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Ekim 2008
Teachers attitudes toward inclusion integration in Turkey
2nd International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, ss.204
Tools for teachers Validating professional development materials
Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Şubat 2008, ss.27
Kitap & Kitap Bölümleri
Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitiminde güncel yaklaşımlar
Vize Yayınevi, Ankara, 2020
Çoklu yetersizliği olan öğrencilere iletişim becerilerinin kazandırılması.
Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitiminde güncel yaklaşımlar, Rakap, Salih, Editör, Vize Yayınevi, Ankara, ss.51-70, 2020
Çocuklarla yapılan araştırmalarda etik
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2019
Kapsayıcı eğitim
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
Kapsayıcı eğitim
Özel eğitim 1, O. Cakiroglu, Editör, Ataturk Universitesi Acikogretim Fakultesi Yayinlari, Erzurum, ss.1-15, 2019
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların eğitimi
Özel eğitim 2 , O. Cakiroglu, Editör, Ataturk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.1-15, 2019
Aşama 1 - çocuklar ile araştırmaya hazırlık
Çocuklarla yapılan araştırmalarda etik, Salih Rakap, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.14-35, 2019
Aşama 2 – araştırma deseni
Çocuklarla yapılan araştırmalarda etik, Salih Rakap, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.44-64, 2019
Tek denekli deneysel araştırma yöntemleri
Uygulamalı davranış analizi , D. Erbas and S. Yucesoy-Ozkan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.153-212, 2017
Hedef davranış tanımlama ve davranışsal amaç yazma
Uygulamalı davranış analizi , D. Erbas and S. Yucesoy-Ozkan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.37-75, 2017
Özel eğitimde bilimsel dayanaklı uygulamalar
Özel eğitim , V. Aksoy, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.181-211, 2016
Becerileri genelleme öğretimi
Erken çocukluk döneminde sosyal beceri öğretim programı , S. S. Y. Dogru, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.61-74, 2016
Oyun türleri ve çeşitli örnekler
Yaşamın ilk yıllarında oyun: Oyuna çok yönlü bakış , H. G. Ogelman, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.87-112, 2014
Ansiklopedide Bölümler
Kapsayıcı eğitim (Inclusive Education)
TÜBITAK Yayınları, ss.335, 2022