Bu makalede Kutbüddîn Şîrâzî'nin Dürretü't-Tac li Ğurreti'd-Dibâc adlı ese-rinde yer alan usuller incelenmiş ve Şîrâzî'nin bu bağlamda Türk müziğindeki yeri ve müziğe katkısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Onun ele aldığı usuller-den bir kısmının ilk defa Kindî, bir kısmının Fârâbî, bir kısmının da Urmevî'de inceleme konusu edildiği, bir kısmının da kendi döneminde var olan, ancak kimin icad ettiği bilinmeyen usuller olduğu görülmüştür. Şîrâzî'yi, Kindî'den başlayarak dönemine kadar usullerin yanı sıra, döneminde de var olan usulle-ri eserine alarak bir geleneğin temsilcisi olma görüntüsünün yanında, müziğin gelişimine katkı sunma çabası içinde olan bir kişi olarak değerlendirmek mümkündür
This paper analyzes rhythms as defined in Durra al‐Taj by Qutbuddin Shi‐razi and attempts to determine their status and significance in Turkish Music. It seems that the rhythms in this work have been received partly from the Works of al‐Kindi, al‐Farabi, Urmawi, and reflects also another rhythms alre‐ady known in the time of Shirazi. We can consider him to be a scholar conve‐ying both tradition of music and inventing some ideas of music