Uzaktan Eğitim Derslerinde Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Verimli Ders Çalışma Stratejilerine Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi


Kadim M., Şişman Y. A., Gülsunar M.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.7, sa.32, ss.495-511, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 32
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Art Index, EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.495-511
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzdeki hızlı değişim ve gelişim hayatımızın her alanını etkilediği gibi

eğitim faaliyetlerinde de çeşitli yöntemleri beraberinde getirmiştir. Bu yöntemlerden biri

de uzaktan eğitim hizmetleridir. Uzaktan eğitim kapsamında hangi yolla olursa olsun

öğrencilerle paylaşılan ders dokümanlarını anlamak, yorumlamak ve gelişimleri

doğrultusunda bu kaynaklardan yararlanabilmek tamamıyla öğrenciye ait olan bir

sorumluluktur. Bu sorumluluk dahilinde, uzaktan eğitim faaliyetlerinde amaçlanan

başarıya ulaşılabilmesi için öğrencilerin ders çalışma stratejileri de büyük önem

taşımaktadır. Bu bakımdan çalışmada, uzaktan eğitimde öğrencilerin ders çalışma

stratejilerine sahip olma durumu cinsiyete, yaşa, bölüme ve öğretim durumuna göre

karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.

Betimsel tarama modeli çerçevesinde ve anket uygulaması şeklinde yürütülen

araştırmaya uzaktan eğitim dersi alan 170 öğrenci katılmıştır. Toplam 26 sorudan oluşan

anket formunun genel güvenilirliği 0.82 olarak hesaplanmıştır. Toplanan verilerin

analizinde ilişkisiz örneklemler için t testi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır.

Araştırma sonuçlarına göre çalışmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, yaş, bölüm ve

öğretim türü değişkenlerine göre verimli ders çalışma stratejilerine sahip olma

düzeylerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p.05).

Araştırma sonuçları doğrultusunda çalışmalara hız verilmesi, ayrıca konu ile

ilgili çalışmak isteyen akademisyen ve öğretmenler ile uzmanların teşvik edilerek

desteklenmeleri sağlanabilir. Uzaktan eğitim kapsamında yer alabilecek derslerin

incelenmesi, her ders için en uygun uzaktan eğitim yöntemlerinin belirlenmesi ve bu

konuda web sitelerini hazırlayabilecek ara eleman yetiştirilmesi önerilmektedir.