AJIT‐e: Online Academic Journal of Information Technology, cilt.3, sa.8, ss.75-85, 2012 (Hakemli Dergi)
Sosyal paylaşım ağların giderek popülerliğini artırdığı bu günlerde, birçok firma ve kurum farklı
amaçlar çerçevesinde bu ağlarda bulunan bireylere ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal paylaşım ağlar, sahip
oldukları bireyler ve bu bireyler arasındaki bilgi akışı ile kullanıcılarına sosyal sermaye sağlamaktadırlar.
Sosyal sermaye, bireylerin sosyal ağlar ile elde ettiği bilgi ve olanaklardır. Bu çalışma kapsamında, Twitter’da
–sosyal paylaşım ağında‐ hashtag uygulaması kullanan televizyon dizilerinin sezon finalleri sosyal sermaye
kapsamında değerlendirilmiştir. Dizilerin bu uygulamalar ile sosyal paylaşım ağında hashtag ile etkileşime
giren bir grup oluşturduğu belirlenmiştir.
Nowadays, due to the popularity of different social network sites, many companies and institutions
try to reach members of these sites for various reasons. Social network sites, provide social capital to its
followers by utilizing the flow of information provided by the connection of its members. Social capital
consists of information and facilities that are obtained from individuals within these social networks. In this
study, we will evaluate the final episodes of five distinct television series that utilizes Twitter’s hashtag
function in order to create social capital.