Fen Öğretiminde Yaygın Görülen Kavram Yanılgıları


Creative Commons License

Ergun M.

Fen Öğretimi I, Ergun M., Editör, Nobel Yayıncılk, Ankara, ss.103-121, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Nobel Yayıncılk
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.103-121
  • Editörler: Ergun M., Editör
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet


Bölüm 4: Fen Öğretiminde Yaygın Görülen Kavram Yanılgıları

Doç. Dr. Mustafa ERGUN

 

Bu bölümde neler öğreneceğiz?

Bu bölümde, ortaokul fen bilimleri dersi kapsamında ele alınan temel fen kavramlarıyla ilgili öğrencilerde sıklıkla karşılaşılan kavram yanılgıları ele alınmaktadır. Kavram yanılgısının hatalı bilgiden, bilgi eksikliğinden ve kavram kargaşasından farkı örneklerle karşılaştırılarak verilmiştir. Kavram yanılgılarının nelerden kaynaklandığı, kavram yanılgılarının tespiti veya giderilmesinde kullanılabilecek teknikler örnekler üzerinden açıklanmıştır. Fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan konu alanlarına göre sınıflandırılan ve her sınıf seviyesinde yaygın görülen kavram yanılgıları örnekler üzerinden incelenmiştir. Örnekler üzerinden ele alınan kavram yanılgılarını içeren bu bölümün öğretmen ve öğretmen adaylarına fikir vermesi ders tasarımı yaparken etkinlik geliştirmede katkı sağlaması amaçlanmıştır.