Common Misconceptions in Science Teaching [Conceptions des élèves dans l'enseignement des sciences]


Creative Commons License

Ergun M.

in: Science Teaching I, Ergun M., Editor, Nobel Yayıncılk, Ankara, pp.103-121, 2023

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Research Book
  • Publication Date: 2023
  • Publisher: Nobel Yayıncılk
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.103-121
  • Editors: Ergun M., Editor
  • Ondokuz Mayıs University Affiliated: Yes

Abstract


Bölüm 4: Fen Öğretiminde Yaygın Görülen Kavram Yanılgıları

Doç. Dr. Mustafa ERGUN

 

Bu bölümde neler öğreneceğiz?

Bu bölümde, ortaokul fen bilimleri dersi kapsamında ele alınan temel fen kavramlarıyla ilgili öğrencilerde sıklıkla karşılaşılan kavram yanılgıları ele alınmaktadır. Kavram yanılgısının hatalı bilgiden, bilgi eksikliğinden ve kavram kargaşasından farkı örneklerle karşılaştırılarak verilmiştir. Kavram yanılgılarının nelerden kaynaklandığı, kavram yanılgılarının tespiti veya giderilmesinde kullanılabilecek teknikler örnekler üzerinden açıklanmıştır. Fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan konu alanlarına göre sınıflandırılan ve her sınıf seviyesinde yaygın görülen kavram yanılgıları örnekler üzerinden incelenmiştir. Örnekler üzerinden ele alınan kavram yanılgılarını içeren bu bölümün öğretmen ve öğretmen adaylarına fikir vermesi ders tasarımı yaparken etkinlik geliştirmede katkı sağlaması amaçlanmıştır.