Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Öğretmen Kılavuz Kitabı, 3. Model Erdem Değer Eylem Çerçevesi


Creative Commons License

Özer B. (Editör)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024

  • Yayın Türü: Kitap / Diğer
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İnsanın anlam arayışında, kendini ve çevresini konumlandırmasında değerlerin önemli bir yeri  vardır; çünkü insan, değer kavramını anlayabilen tek varlıktır. İnsanı et ve kemikten ibaret olmaktan çıkaran onun değer varlığı olmasıdır. Bu anlamda değerlerin çok yoğun ve karmaşık örüntülerinden bahsetmek mümkündür. İnsana, insanlığa, geçmişe ve geleceğe, topluma, sosyal çevreye, mesleğe ve birçok unsura dair ne varsa içinde değer vardır. Dolayısıyla değerlere ve değer kazandırma sürecine belli bir disiplin içinde bakılması büyük önem taşır. Dünyada birçok toplum geçmişten günümüze değin farklı öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanarak çocuklara değerler bilincinin kazandırılmasını sağlamıştır.Genç nesillerin topluma uyumlu bireyler olarak yetişmesi ve ahlaklı bireylerin ortaya çıkması, hem Türk tarihinde hem de diğer toplumların tarihinde önemli bir yer teşkil etmiştir.