METAPHORS IN THE EARLY AGE PROGRAMMING TEACHING: LEARNING PROGRAMMING WITH METAPHORS


Creative Commons License

Alagöz N. B., Bilgiç H. G.

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol.13, no.2, pp.388-414, 2023 (Peer-Reviewed Journal) identifier

Abstract

In recent years, the increasing popularity of the programming teaching resulted with the needs of alternative methods of programming teaching. The aim of the study is to examine the effects of metaphors in the process of early age programming teaching. For this purpose, a converging parallel design, which was a mixed research method, was used in the study. Quantitative data of the study was collected through Academic Achievement Test, Activity Perception Scale and Computational Thinking Scale. Qualitative data was collected through structured interviews with students. The data were collected from 50 secondary school students. As a result of the study, it was observed that using metaphors in the early age programming teaching resulted with significant increase on the academic achievement scores and computational thinking scores of the students. According to the results obtained from the Activity Perception Scale, it was seen that students thought that activities was funny and interesting. Moreover, based on the data obtained from the interviews, learning with metaphors were more memorable, clear, enjoyable, and funny. Students also mentioned that they expected to experience learning with metaphors in other subject-area courses. Thus, IT teachers might use metaphors into the cs unplugged activities to teach basic concepts of programming.
Son yıllarda eğitim dünyasında programlama öğretimine yönelik artan ilgi sonucunda programlama öğretiminde kullanılacak etkili yöntemler üzerine çalışmaların önemi artmaktadır. Bu çalışmada erken yaşta programlama öğretiminde metafor kullanımının programlama öğretim sürecine etkisinin gözlemlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada karma araştırma desenlerinden olan yakınsayan paralel araştırma deseni kullanılmıştır. Nicel veriler Akademik Başarı Testi, Etkinlik Algısı Ölçeği ve Bilgisayarca Düşünme Ölçeği ile toplanmıştır. Nitel veriler yapılandırılmış görüşmeler sonucu elde edilmiştir. Çalışma grubu Orta Karadeniz bölgesindeki bir ilde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel bir okulda öğrenimine devam eden 50 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Akademik başarı testi ve Bilgisayarca Düşünme ölçeğine ait ön-test ve son-test puanlarına göre programlama öğretiminde metafor kullanımı ile öğrencilerin akademik başarısında ve bilgisayımsal düşünme becerilerinde anlamlı bir değişim gözlemlenmiştir. Etkinlik Algısı Ölçeği her hafta gerçekleştirilen “Metaforlarla Programlama Öğreniyorum” etkinlikleri sonrasında uygulanmıştır. Etkinlik Algısı Ölçeğinden elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin katıldıkları etkinlikleri eğlenceli ve ilgi çekici buldukları görülmüştür. Görüşmelerden elde edilen verilere göre programlama öğretiminde metafor kullanımının akılda kalıcılığı arttırma, anlaşılırlık ve eğlence gibi katkıları öne çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin başka derslerde de metafor uygulamasını deneyimlemek istedikleri görülmüştür. Böylece özellikle erken yaşta programlama öğretiminde metafor kullanımının alternatif programlama öğretimi yaklaşımları arasında değerlendirilebileceği söylenebilir. Metaforlarla programlama öğretiminin bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından özellikle erken yaşta programlama öğretiminde temel programlama kavramlarının bilgisayarsız olarak öğretilebileceği etkinlikler çerçevesinde değerlendirilebileceği söylenebilir.