EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.2, ss.2101-2107
Üniversitelerin uygulamalı alanları içeren bölümlerinde kaliteli, çalışkan, ekip çalışmasına
yatkın, iletişim becerileri gelişmiş ve mesleki deneyim sağlayacak bireyler yetiştirmek öncelikli
hedefler arasındadır. Bu hedefler doğrultusunda verimli ve bilinçli bir sağlık hizmeti için,
uygulamalı derslere ilaveten üniversite öğrencilerinin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön
hazırlık teşkil edebilecek stajlar eğitim sürecinin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu
çalışmada, Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Havza Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi
Programı öğrencilerinin yaz stajı uygulamasına ait verilerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Çalışmaya birinci sınıf yaz döneminde yapılması gereken stajı pandemi sebebiyle ikinci sınıf
yaz döneminde tamamlayan 100 öğrenci dahil edilmiştir. Veriler staj sonunda teslim edilen staj
defterlerinde 6 farklı parametre (yaş, cinsiyet, meslek, tanı, fizik tedavi ajanı, toplam seans
sayısı) incelenerek elde edilmiştir. Çalışma sonunda yaş ortalaması 50,21 olan 100 hastanın 21
farklı mesleğe ve 34 farklı tanıya sahip olduğu görülürken, ortalama 22,4 gün fizik tedavi seansı
aldığı tespit edilmiştir. Cinsiyet dağılımına bakıldığında çoğunluk %65 ile kadınlara aittir.
Mevcut tanılar içerisinde en yüksek oran %10 hemipleji ve yine %10 disk hernisidir. Uygulanan
fizik tedavi ajanları incelendiğinde en yüksek oran %93 ile Transkutenöz Elektriksel Sinir
Sitimülasyonu ve takiben %81 ile Ultrason uygulamasının yapıldığı tespit edilmiştir. Meslek
grupları incelendiğinde ise en sık rastlanan ve %30 orana sahip olan mesleğin ev hanımı
grubuna ait olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Yaz Stajı, Önlisans, Fizyoterapi Programı