Metalik Aktiflik' konusunun öğretimine probleme dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi


SAĞIR ULUÇINAR Ş., ÇELİK YALÇIN A., ARMAĞAN ÖNER F.

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2009, no.36, pp.283-293, 2009 (SSCI) identifier identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 2009 Issue: 36
  • Publication Date: 2009
  • Journal Name: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Journal Indexes: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.283-293
  • Ondokuz Mayıs University Affiliated: Yes

Abstract

Son yıllarda fen eğitimi alanındaki araştırmalar, öğrenci merkezli öğretimin etkin bir öğrenme ortamı sağladığını ve öğrenci başarılarını artırdığını göstermektedir. Öğrenci merkezli öğretim modellerinden biri Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ)’dir. Bu çalışmada, Gazi Eğitim Fakültesi fen bilgisi ve kimya öğretmenliği öğrencilerinin Metalik Aktiflik konusunu öğrenmelerine PDÖ etkisi incelenmiştir. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada Mantıksal Düşünme Testi, Bilimsel İşlem Beceri Testi, Başarı Testi uygulanmıştır. Son test olarak uygulanan başarı testi sonuçları, gruplar arasında ve bölümler arasında anlamlı farklılık olduğunu, cinsiyete göre ise farklılığın anlamlı olmadığını göstermiştir. PDÖ, kimya eğitiminde etkili bir yöntem olarak görülmekte ve diğer fen derslerinde de uygulanması önerilmektedir.