Tıpta Mesleksel Beceriler, Funda İfakat Tengiz, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, ss.8-17, 2023
ÖZET Beceri, bireyin, fiziksel ve psikolojik çaba göstererek bir işi kolaylıkla ve ustalıkla yapması, be- ceri eğitimi ise, içeriğin işe transferi ve performansın iyileşmesiyle sonuçlanan sistematik öğrenme sü- reci olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde tıpta beceri eğitimleri müfredatın önemli bir parçası haline gelmiş, çekirdek eğitim programında görünür kılınmıştır. Beceri eğitimlerine yönelik son yıllarda hızlı gelişmeler olsa da mezunların beceri düzeylerini nasıl artırabiliriz sorusu gündemdedir ve sorunun ya- nıtı beceri eğitimlerinde aranmaktadır. Bir becerinin nasıl kazanıldığı, geliştirildiği ve dönüştürüldüğü, becerilerin nasıl ve nerede kullanıldığını, becerinin kazanımını ve dönüşmesini etkileyen faktörleri an- layabilmek etkili beceri eğitimleri gerçekleştirmek için önemlidir. Bu yazı, beceri eğitimlerinin beceri eği- timlerinin kökeninde yatan kuram, yaklaşım ve modellere odaklanarak, müfredatta etkili bir beceri eğitiminin stratejik ve yöntemsel tartışmasını yapmayı hedeflemektedir.