Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
Bu kitap, anadil ve ikinci dil edinim süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele alarak, dil edinimi ve öğretimine yönelik ayrıntılı bir bakış açısı sunmaktadır. Erken çocukluk döneminde dil öğrenmenin/edinmenin kuramsal temellerinden Piaget'nin bilişsel gelişim kuramına; dilin doğasından sesbilim, biçimbilim, sözdizimi ve anlambilime kadar dilbilimin temel alanları irdelenmektedir. Ayrıca, dil ediniminde transfer, dil öğrenme kuramları ve hipotezleri, kod değiştirme gibi konular hem kuramsal boyutta hem de pratik bir bakış açısıyla değerlendirilmektedir. Bireysel öğrenen farkları, ikidillilik, sözcük gelişimi, beyin ve dil ilişkisi gibi konular da çok yönlü bir yaklaşımla sunulmaktadır. Nöroçeşitlilik, edimbilim, sağır çocuklar için işaret dili edinimi, teknoloji ve yapay zekânın dil öğretimindeki rolü gibi güncel konular da kitaba zenginlik katarken, dil ve kültür ilişkisine dair derinlemesine analizler ise dil eğitiminin toplumsal boyutunu ortaya koymaktadır.