Lise Öğrencilerinin Erdemli İnsan Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi


ŞENTÜRK Ş., ALTINIŞIK M. S., ALTUN A., KOÇYİĞİT ÖZBAY G.

Değerler Eğitimi Dergisi, cilt.22, sa.48, ss.465-498, 2024 (TRDizin) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 22 Sayı: 48
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.34234/ded.1540150
  • Dergi Adı: Değerler Eğitimi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.465-498
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin erdemli insan algılarını farklı değişkenler açısından inceleyerek bu değişkenlerin erdemli insan algıları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlanmaktadır. Araştırmada adalet, merhamet, iffet, cesaret ve hikmet erdemleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu; Samsun ilinde çeşitli liselerde öğrenim gören 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri olan 417 katılımcıdan oluşturmaktadır. Betimsel araştırma modeline göre tasarlanan bu çalışmanın verileri, "Erdemli İnsan Algısı Ölçeği" kullanılarak elde edilmiş olup, katılımcıların erdemli insan algıları hakkında veriler toplanmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonuçları, katılımcıların erdemli insan algılarının orta veya yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir.