İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Bilgi Ve TutumlarınınDeğerlendirilmesi


Creative Commons License

Çavuşoğlu F., Altay B., Nuriyeva G., Öngör B.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.20, no.4, pp.253-258, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 20 Issue: 4
  • Publication Date: 2017
  • Journal Name: Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.253-258
  • Ondokuz Mayıs University Affiliated: Yes

Abstract

Amaç: Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisinin incelenmesi amacıyla

tanımlayıcı olarak yapılmıştır.

Yöntem: Araştırmanın evrenini bir ilköğretim okulunda okuyan 6,-7,ve-8. sınıf öğrencilerinden oluşan

toplam 237 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçimi yapılmayıp evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiş 189

öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak çevre bilgi testi ve çevre tutum ölçeği

kullanılmıştır.

Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 12.76±1.02 olup %50.3’ünün erkek olduğu, çevre bilgi test

puanlarının 18.11±6.50, çevre tutum puanlarının ise 102.66±11.47 olduğu bulunmuştur. İstatistiksel inceleme

sonucunda kızların çevre bilgi puanı ve çevre tutum puanının yüksek olduğu ve aralarındaki farkın da

istatistiksel olarak anlamlı olduğu, ayrıca sınıf dereceleri ile çevre bilgi puanı arasında da anlamlı bir ilişki

olduğu görülmüştür. Çevre bilgi testi ile çevre tutum puanı arasında yapılan korelasyon testine göre aralarında

pozitif yönde zayıf bir ilişki olduğu saptanmıştır.

Sonuçlar: Sonuçlara göre kızların çevreye yönelik bilgi ve duyarlılıkları daha yüksek düzeydedir.

Okullarda çevre ile ilgili bilgilendirmeler ve etkinlikler yapılırken kız öğrencilerin akran eğitimi şeklinde desteği

ile özellikle erkek öğrencilere yönelik, daha dikkat çekici teknikler kullanılmalı ve katılmaları için teşvik

edilmelidir. Bilgi ve tutum arasındaki ilişkiye dayanarak, bilgi düzeyini arttırmak için derslerde daha fazla önem

verilmesi önerilebilir. Halk sağlığı hemşireleri olarak okul sağlığı uygulamalarında bu konuya daha fazla yer

veren çalışmalar planlanmalıdır.

Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Öğrenci; Çevre; Bilgi; Tutum.