Yavaş Yemek Hareketinin Turizm Endüstrisindeki Gelişimine Bütüncül Bir Bakış


Akkoç T.

Turizm Akademik Dergisi, cilt.12, sa.1, ss.35-51, 2025 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2025
  • Dergi Adı: Turizm Akademik Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.35-51
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yavaş Yemek Hareketi, hızlı yaşam anlayışına karşı biyolojik çeşitliliği korumak ve gıda konusunda farkındalık yaratmak amacıyla gündeme gelmiştir. Küresel çapta etkiler yaratmaya başlayan hareket zamanla turizmle iç içe geçen bir yapıya bürünmüştür. Bu kapsamda çalışmanın amacı, turizm alanında, Yavaş Yemek Hareketi ile ilgili keşfedilmeyi bekleyen temaları ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Veriler, 5 – 6 Eylül 2024 tarihleri arasında, Scopus veri tabanından doküman incelemesi tekniğiyle toplanmıştır. Veri toplama süreci sonunda ulaşılan 830 makaleye VOSviewer ve R Studio programları aracılığıyla bibliyometrik analiz uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre; yiyecek festivali, varoluşsal özgünlük, kurumsal sosyal sorumluluk, coğrafi işaret, gıda aktivizmi, etik tüketim, planlı davranış teorisi, döngüsel ekonomi, cinsiyet ve sosyal değişim konularının yeterince çalışılmadığı ve gelecekte alana yön verebilecek niş temalar olduğu ortaya çıkarılmıştır.
Slow Food Movement came to the fore with the aim of protecting biodiversity and raising awareness about food against the fast- paced lifestyle. The movement, which started to create global effects, has gradually become intertwined with tourism. The study’s goal in this context is to uncover unexplored themes related to the Slow Food Movement in the tourism industry. The study adopted a qualitative research method. Data were collected from the Scopus database using the document review technique between September 5 and 6, 2024. By using VOSviewer and R Studio programs, bibliometric analysis was applied to 830 articles that were reached at the end of the data collection process. According to the analysis results, food festivals, existential authenticity, corporate social responsibility, geographical indication, food activism, ethical consumption, planned behavior theory, circular economy, gender, and social change issues emerge as niche themes that have not been studied enough and may guide the field in the future.