1992 2012 Yılları Arasında Güzel Sanatlar Eğitimi Alanında Türkiye de Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının İncelenmesi


Yazar T., Özer B., Eren A.

Journal of Theory and Practice in Education/Eğitimde Kuram ve Uygulama, cilt.9, sa.4, ss.497-510, 2013 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın genel amacını 1992 ile 2012 yılları arasında Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlilik tezlerinin 5 farklı açıdan değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Araştırmada Güzel Sanatlar Eğitiminin eğitim-öğretimde kullanımı ile ilgili Türkiye’de yapılan tezler türüne, yapıldığı yıllara, üniversitelere, hedef kitleye ve konularına göre sınıflandırılarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Tarama sürecinde Yüksek Öğretim Kurulunun Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanı kullanılmıştır. Tarama sonucunda elde edilen veriler analiz edilerek bulguların frekans ve yüzdeleri tablo halinde verilmiştir. Araştırma bu özelliklerinden dolayı tarama türünde betimsel araştırmadır. Araştırma sonucunda Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili 366 teze ulaşılmıştır. Yapılan analiz sonucunda üniversiteler arasında en çok araştırmayı Gazi Üniversitesinin (%32,13), enstitüler arasında en çok araştırmayı Eğitim Bilimler Enstitüsünün (%55,08), anabilim dalları arasında en çok araştırmayı Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı’nın (%61,83) yaptığı, en fazla hedef kitle üniversiteler (%48,87) olduğu, en fazla çalışılan konular arasında ise ilk sıralarda Eğitim-Öğretim ve Güzel Sanatlar (%21,06) konularının geldiği sonuçlarına ulaşılmıştır.