Istanbul University-Cerrahpaşa University Press (IUC University Press), İstanbul, 2023
Bu araştırma, yeni atanan öğretmenlerin 2020-2021 eğitim öğretim yılında çevrimiçi İngilizce öğretime hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Covid-19 pandemisinin bir sonucu olarak okullarda çevrimiçi dil öğretimine geçme gereksinimi ortaya çıkmış; pandemi ile ilgili olarak eğitim kurumları geçici olarak kapatılmış ve tüm öğretmen ve öğrenciler çevrimiçi eğitime geçiş yapma durumunda kalmıştır. Bu süreç içerisinde yeni atanan öğretmenlerin çevrimiçi öğretime hazırbulunuşlukları üzerine bir çalışma bulunmadığından, bu çalışmada yeni atanan İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi öğretime hazırbulunuşluk düzeylerinin söz konusu alanda eğitim ve tecrübe eksikliği nedeniyle düşük olduğu varsayımı üzerinden hareket edilmiştir. Yeni atanan öğretmenlerin tutumları ve beceri algıları aynı maddeler üzerinden geliştirilmiş iki ayrı ölçek ile incelenmiştir. Çalışmaya 202 İngilizce öğretmeni katılım sağlamıştır. İki ayrı ölçek içerisinde sunulan maddeler, ders planlama, ders iletişimi, zaman yönetimi ve teknik beceriler olarak gruplanmıştır. Sonuçlar tablolarla sunulmuş ve ardından tartışmalara yer verilmiştir. Sonuçlara göre, yeni atanan öğretmenlerin çevrimiçi İngilizce öğretmeye tam olarak hazır görünmedikleri yorumu yapılmıştır.
This study has been conducted in order to reveal the state of readiness of beginning English language teachers to teach English online during the 2020-2021 Academic Year. The emergency for online language teaching was emerged as a result of Covid-19 pandemic and in relation to the pandemic, educational institutions were temporarily closed and all teachers and students were urged to rely on online education. In this study, as a result of inadequate training and experience in online teaching, the state of readiness of beginning teachers to teach English online has been assumed to be relatively low. In order to find out beginning teachers’ readiness to teach English online, beginning teachers’ attitude and perceived ability have been investigated with two questionnaires with same items. The items have been grouped as course design, course communication, time management, and technical competence. The results have been presented with tables and discussions have followed them. It has been commented that beginning teachers do not seem to be completely ready to teach English online.