Dijital Medya ve Toplumsal Cinsiyet: Kavramlar, Fırsatlar, Sınırlılıklar, Baştürk Emel,Erdem Beste Nigar, Editör, Literatür Yayıncılık, Konya, ss.251-281, 2019
Dijitalleşen dünyada bilgi toplumları; rekabet gücünü ve refahı
artıran, yenilikçi ve verimli istihdamı üretecek eğitim modelleri
üzerinde yükselmektedir (Şirin, 2014). Ekonomi alanının
da günbegün bilgiye daha fazla dayanması bugünün öğrencileri
geleceğin çalışanları olan bireyleri, istihdam edilebilmek için
gerekli donanımlara sahip olmaya zorlamaktadır. Yeni oluşan
istihdam alanlarının çoğunluğu, bilişim sistemleri ve programlama
üzerine şekillenmekte ve özellikle uygulama yazılımı
(kod/kodlama) ön plana çıkmaktadır (Fayer vd., 2017). İstihdam
alanında yaşanılan bu değişimi bir örnek ile somutlaştırmak
gerekirse; 2001 ve 2011 yılları arasında Amerika Birleşik
Devletleri (ABD) iş piyasasında, teknoloji ile ilgili işler, teknoloji
ile ilgili olmayan işlere göre üç kat daha fazla artış göstermiştir
(Green i and Sanderson, 2018:80). Mayıs 2015 tarihinde ise ABD ş piyasasında yer alan 8,6 milyon teknoloji işinin %45'i programlama
ve kodlama ile ilgiliydi (Fayer vd., 2017:2).