Diğer, ss.115-126, 2025
Bu çalışma Z kuşağı bireylerinin içerisine doğduğu dijital döneme paralel olarak kuşak bireylerinin niteliklerini açıklamayı amaçlarken aynı zamanda bu dönem dünyaya gelen bireylerin iletişim ve eğitim özelliklerini betimsel içerik analizi çerçevesinde betimlemeyi ve Z kuşağına ilişkin ön plana çıkan iletişim, eğitim faktörlerini sıralamayı hedeflemiştir. Böylece Z kuşağı bireyleriyle daha etkin bir iletişimi gerçekleştirmek mümkün bir hâle gelirken bu kuşağın eğitim faaliyetlerine daha fazla istekli olarak katılmasını sağlayan eğilimler belirtilmektedir. Dolayısıyla çalışma hali hazırda öğrenci olan ve iş sahalarına yeni niteliklerle katılan Z kuşağı bireylerinin daha etkin bir şekilde eğitilmesine ve başarılı bir şekilde iletişime geçilmesine katkı sağlamaktadır. Bununla birlikte daha iyi iletişim kurulan ve aktif öğrenme faaliyeti gerçekleştiren gelecek kuşaklar yaratılması amaçlanmaktadır. Araştırmada betimsel içerik analizi gerçekleştirilmiş elde edilen veriler temalar ve kodlar altında toplanmıştır. Anahtar Sözcükler: Z Kuşağı, Eğitim, İletişim, Yeni Teknoloji, Dijitalleşme