2.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Turkey, 18 - 20 May 2017, pp.784
Sosyal medya, izler kitlenin görüş ve davranışlarını çerçeveleme aracılığıyla etkileyerek siyasilere geleneksel
medya karşısında fırsat sunmaktadır. Hashtag kullanımı ile parti/lider/ adaylar, belirli bir konuya dikkat çekmek için
iletilerini çerçeveleyerek medya aracılığıyla kamuoyuna sunmaktadırlar. Bu anlamda, hashtag uygulamaları,
bireylerin olayları ve bilgileri istendik biçimde algılamalarına olanak sağlayan araçlar olarak gerçeklik algısını
yönetmektedir. Bu çalışma, çerçeveleme teorisini temel alarak, yapısal özellikleri ile hashtag kullanımının siyasal
iletişim çalışmalarında siyasiler açısından önemli bir mesaj işlevi taşıdığını ortaya koyma amacı taşımaktadır. Bu
amaçla, 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerine katılan dört partinin (AK Parti, CHP, HDP, MHP) genel başkanları ve
MYK üyesi siyasi kişilerinin 1 Mayıs - 10 Haziran tarihleri arasındaki hashtagleri nitel ve nicel içerik analizi yöntemi
ile incelenmiştir. Çalışma, siyasilere yapacakları siyasal iletişim çalışmalarında hashtagleri nasıl etkin kullanacakları
konusunda farkındalık oluşturmakta ve öneriler sunmaktadır.