Branş değişikliği ile yan alanlarına geçen sınıf öğretmenlerin in yaşadıkları bu değişime ilişkin görüşleri: Hatay il örneği


ÖZER B., TÜYSÜZ C., BOZKURT N., ÖZDEMİR S.

Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, cilt.0, sa.15, ss.265-290, 2013 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 15
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.265-290
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Milli Eğitim Bakanlığı sınıf öğretmenliği alanından mezun olup bakanlıkbünyesindeki ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmakta olanöğretmenlere, diplomalarında bulunan yan alanlarına geçme hakkıtanımıştır. Bu şekilde sınıf öğretmenleri farklı branşlara geçiş yapmıştır.Bu çalışmada branş değişikliği ile yan alanlarına geçen sınıföğretmenlerin yeni geçtikleri branş ile ilgili, görüş ve önerilerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma Hatay ilindeki farklıeğitim -öğretim kurumlarında branş değişikliği ile yan alanlarına geçen 95öğretmen ile gerçekle ştirilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacıyla 5maddelik açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Çalışmadaöğretmenlerin bir kısmının yeni branşlarında kendilerini yeterligörmelerine rağmen önemli bir kısmı eski branşlarında (sınıföğretmenliğinde) kendilerini daha yeterli hissettiklerini belirtmişlerdir.Ayrıca öğretmenler sınıf öğretmeni olarak birçok derse girmektense branşöğretmeni olarak tek bir alana yoğunlaşmanın branş değişikliğinin enönemli yararı olduğunu ifade etmişlerdir. Branş de ğişikliğinin olumsuzyanları ise; öğrencilerin ilgisizliği, sorumluluğun artması, ücretinazalması, hazırlık yapmanın zorluğu ve sürekli farklı sınıflara girmek gibikonular gösterilmektedir.
Ministry of Education gave right to teachers who graduated from thefield of classroom education and work as classroom teachers to pass intoundergraduate minor department in their diplomas. The purpose of thisstudy is to determine the teachers' opinions and suggestions on theapplication that have passed into undergraduate minor department withthe change in branch. Sample of the study consists of teachers working indistrict in Hatay, and having passed into undergraduate minordepartment through the change in branch. 95 of the questionnaires thatreturned from teachers were evaluated. The study was conducted in thespring term of the 2012-2013 academic years. In the study, althoughsome of the teachers have seen themselves sufficient while there are stillsome teachers thinking that they are not adequate in their new branchthey have passed.Also, having made branch change, teachers prefer todeal with solely one field and concentrating on that area rather thanbeing involved in different areas and subjects while being a classroomteacher. Teachers see themselves inadequate, lack of interest fr omstudents, to increase accountability, wage reduction, difficulty ofpreparation and constantly entering into different classes are someissues shown as negative aspects of changing branch.