Amaç: Bu çalışma hemşirelerin iletişim becerilerinin bakım davranışları üzerine etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak planlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma bir üniversite hastanesinde çalışan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 158 hemşirenin katılımıyla gerçekleştirildi. Araştırmada veriler hemşireleri tanıtıcı kişisel bilgi formu ile İletişim Becerileri Ölçeği-Yetişkin Formu (İBÖ-YF) ve Bakım Davranışları Ölçeği-24 kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik hesaplama, Tek Yönlü Varyans Analizi testi, Bağımsız Örneklem T testi, Tukey testi, Pearson Korelasyon testi ve Cronbach’s Alpha katsayısı kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin %72,2’sini kadın, %74,1’inin lisans mezunu olduğu, %77,2’sinin hemşirelik mesleğini isteyerek tercih ettiği, %69,6’sının mesleğini sevdiği, %69,6’sının çalıştığı servisten memnun olduğu, %69,6’sının çalıştığı bölümü isteyerek seçtiği, %58,2’sinin çalıştığı birimde hasta bakımına yeterli zaman ayırabildiği belirlenmiş olup yaş ortalamaları 28,08±5,60, hemşire olarak çalışma süresi ortalamaları 5,73±5,42, haftalık çalışma saatlerinin ortalamaları 54,82±10,54’tür. Hemşirelerin Bakım Davranışları Ölçeği puan ortalaması 5,13±0,58 ve Hemşirelerin İletişim Becerileri Ölçeği puan ortalaması 102,75±12,68 olarak saptandı. Sonuç: Bu çalışmada Bakım Davranışları Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği puanlarının, hemşirelerin yaşı, hemşirelerin bulunduğu hastanede hemşire olarak çalışma süresi, mesleği sevme durumundan etkilendiği ve bazı sosyodemografik ve mesleki özelliklerine göre farklılık gösterdiği belirlendi. Basit doğrusal regresyon modeline göre İletişim Becerileri Ölçeği puanları bir birim arttığında Bakım Davranışları Ölçeği puanları 0,028 artmaktadır (β=0,028).
Objective: This study was planned as a descriptive and relationship-seeking study to determine the effect of nurses' communication skills on their care behaviors. Material and Methods: The research was conducted with the participation of 158 nurses working in a university hospital and who agreed to participate in the research. In the study, data were collected using a personal information form introducing the nurses, the Communication Skills Scale-Adult Form (IAS-CF) and the Care Behavior Scale-24. Percentage calculation, One-Way Analysis of Variance test, Independent Sample T test, Tukey test, Pearson Correlation test and Cronbach's Alpha coefficient were used to evaluate the data. Results: Of the nurses participating in the research, 72.2% were women, 74.1% had a bachelor's degree, 77.2% chose the nursing profession willingly, 69.6% loved their profession, 69.6% were satisfied with the service they worked in, and 69.6% willingly chose the department they worked in. It was determined that 58.2% of them were able to devote sufficient time to patient care in the unit they chose, and their average age was 28.08±5.60, their average working time as a nurse was 5.73±5.42, and their average weekly working hours was 54.82±10.54. The mean score of the Nurses' Care Behavior Scale was 5.13±0.58 and the mean score of the Nurses' Communication Skills Scale was 102.75±12.68. Conclusion: In this study, it was determined that the scores of the Care Behavior Scale and the Communi- cation Skills Scale were affected by the age of the nurses, the length of time they worked as nurses in the hospital where the nurses were located, their liking for the profession, and that they differed according to some sociodemographic and professional characteristics. According to the simple linear regression model, when the Communication Skills Scale scores increase by one unit, the Care Behavior Scale scores increase by 0.028 (β=0.028).