Kimya Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları


Creative Commons License

Ergun M.

Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.265-302, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Pegem Akademi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.265-302
  • Editörler: ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editör
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet


Bu bölüm yapay zekanın (YZ) kimya öğretimindeki uygulamaları ve potansiyelini kapsamlı bir şekilde ele almakta ve öğretmenler için pratik öneriler sunulmaktadır. Bu alanda YZ sadece bir araç değil, aynı zamanda öğrenme süreçlerini optimize eden bir çözüm ortağı olduğu bakış açısıyla incelenmektedir. YZ teknolojilerinin kimya öğretiminde nasıl devrim niteliğinde bir dönüşüm sağladığını ve sınıf içindeki öğrenme süreçlerine nasıl entegre edilebileceği açık bir şekilde anlatılmaktadır. Kimya öğretiminde YZ kullanımına yönelik son yıllarda hız kazanan araştırma sonuçları, tüm eğitmenlere fayda sağlaması açısından ve somut örnek olması amacıyla detaylı olarak açıklanmıştır. Kimya öğretmenlerinin YZ teknolojilerini ders tasarımı sürecinde nasıl kullanabilecekleri ve ders materyallerini öğrenci ihtiyaçlarına göre nasıl özelleştirebilecekleri örnek etkinlik üzerinden gösterilmektedir. Kimya öğretmenlerinin güncel eğitim ihtiyaçlarını karşılamada ve öğrencilerin bireysel öğrenme stillerine hitap etmede YZ’nin ne derece esneklik sağladığı da ele alınmaktadır. Aynı zamanda YZ teknolojisinin kimya öğretiminde sunduğu avantajların yanında dezavantajları da ertelenmiştir. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için daha etkili bir eğitim ortamı yaratılmasına imkân veren bu tür bir yaklaşımın kimya öğretiminde dönüştürücü bir etki ile gelecek nesil kimya eğitimcilerine örnek olması beklenmektedir. 

 

This chapter provides a comprehensive overview of the applications and potential of artificial intelligence (AI) in chemistry teaching and offers practical suggestions for teachers. AI in this field is examined from the perspective that it is not only a tool but also a solution partner that optimizes learning processes. It clearly explains how AI technologies have revolutionized chemistry teaching and how they can be integrated into classroom learning processes. Research results on the use of AI in chemistry teaching, which have gained momentum in recent years, are explained in detail for the benefit of all educators and as a concrete example. How chemistry teachers can use AI technologies in the course design process and how they can customize course materials according to student needs are shown through a sample activity. The extent to which AI provides flexibility in meeting the current educational needs of chemistry teachers and addressing the individual learning styles of students is also discussed. At the same time, the advantages as well as disadvantages of AI technology in chemistry teaching are postponed. It is expected that this kind of approach, which enables the creation of a more effective educational environment for both teachers and students, will have a transformative effect on chemistry teaching and set an example for the next generation of chemistry educators.