Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.15, no.2, pp.23-55, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin mesleki ilgi alanları ve kişisel ahlak felsefelerine göre oluşmuş etik pozisyonlarının girişimciliğe yönelik tutumları ve girişimcilik niyetlerine etkisi yapısal eşitlik modeli (YEM) yardımıyla araştırılmıştır. Bu amaçla, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde okuyan öğrencilerden alınan verilerle araştırma yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Holland (1959)'ın mesleki ilgi tipolojilerinden girişimci mesleki ilginin öğrencilerin girişimciliğe yönelik tutumlarını pozitif ve anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur. Yine, etik pozisyon bakımından idealist olan öğrencilerin girişimciliğe yönelik tutumlarının negatif ve anlamlı olarak etkilendiği; rölativist (göreli) olanların ise tutumlarının pozitif olarak etkilendiği ama bu etkinin anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir. Son olarak, öğrencilerin girişimciliğe yönelik tutumlarının girişimcilik niyetlerini güçlü bir şekilde etkilediği bulunmuştur.