Sosyal medya platformları içerdikleri geniş kitleler sebebiyle büyük bir etki potansiyeline sahiptir. Burada yer alan her şey gibi aile yapısı da oluşturulan temsil biçiminden etkilenmekte ve buna göre şekillenmektedir. Son dönemde ailenin medyatikleşmesi popüler aile hesaplarının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Bu medyatikleşme standart ve ideal aile yapısını sunmaya katkı sağlamıştır. Bu araştırma sosyal medya platformlarından Instagram içerisinde popüler hâle gelen ailelerin gönderilerinde sunulan temaları nicel içerik analizi yöntemi ile incelemektedir. Böylece ailenin medyatikleşmesi çerçevesinde ön plana çıkan temalar saptanmakta ve bu temaların sıklığı tablolar aracılığıyla aktarılmaktadır. Araştırma kapsamında 1 milyondan fazla takipçi kitlesi bulunduran 12 popüler aile profilinin takipçilerine sunduğu aile yapısı belirlenmektedir. 1 Ocak ve 1 Mart 2025 tarihleri arasında oluşturulan 441 Instagram gönderisinin incelendiği araştırma bulgularında, en sık rastlanan temalar reklam, mizah, aile bağı, romantik ambiyans ve parti-kutlama şeklinde sıralanmaktadır. Instagram’da popüler hâle gelen aile profiller medyatik yapı çerçevesinde yoğun olarak tüketim teşviki, romantizm ve eğlence vurgusu gerçekleştirmektedir.
Social media platforms have a great potential for influence due to their large audiences. Like everything else here, the family structure is also influenced and shaped by the way it is represented. The recent mediatization of the family has led to the prominence of popular family accounts. While the mediatization that has occurred has presented the standard and ideal family structure, it has also allowed the family patterns of the society to spread. This research examines the themes presented in the posts of families that have become popular on Instagram, one of the social media platforms, through quantitative content analysis. Thus, the prominent themes within the framework of the mediatization of the family are identified and the frequency of these themes is conveyed through tables. Within the scope of the research, the family structure presented to followers by 12 popular family profiles with more than 1 million followers is determined. 446 Instagram posts created between January 1 and March 1, 2025 are analyzed and the most common themes are listed as advertising, humor, family bonding, romantic ambiance and party celebration. This situation indicates that the family profiles that have become popular on Instagram intensively emphasize consumption promotion, romance and entertainment within the framework of the mediatic structure.