Kültür Sanat Gazeteciliği


Yeşilyurt S.

Basında Uzmanlaşma, Segah YEŞİLYURT, Editör, Tablet & Yedisanat Kitabevi, Konya, ss.260-275, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Tablet & Yedisanat Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Sayfa Sayıları: ss.260-275
  • Editörler: Segah YEŞİLYURT, Editör
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kültür sanat haberciliği ve tüketim kültürü arasındaki ilişki, günümüzde önemli bir tartışma konusudur. Kültür sanat haberleri kitle iletişim araçları ile topluma sunulmaktadır. Kitle iletişim araçlarının kültür ve sanat eserlerinin korunmasında ve yaşatılmasında sorumlulukları büyüktür.  Tüketim kültürünün kültür sanat haberleri üzerindeki etkisi büyüktür. Kültür sanat haberciliği ticari kaygılarla şekillenmektedir. Sanat eserleri ve kültür ürünleri tüketim nesnelerine dönüşmektedir.  Daha fazla izler kitle çekmek için haberde ilgi çekicilik artırılmaktadır. Nitelikli sanat ve kültür ürünleri göz ardı edilmektedir. Böylece sanat ve kültür ticari bir metaya dönüşmektedir. Medyada kültür sanat haberlerinin tüketim ürünü olarak verilme probleminin giderilmesi ve alanında uzman gazetecilerin yaygınlaştırılması önem taşımaktadır.

Çevrim içi sanat galerileri dijitalleşmenin sanat ve kültür alanındaki yansımaları için örnektir. Dijital ortamlarda sergilenen sanat ve kültür etkinliklerinin nasıl yer aldığı önemlidir. Ticari kaygı ile hazırlanan kültür sanat haberi uzman gazetecilikten uzaklaşmaktadır. Sadece sanat ve kültürün ticari yanını destekleyen bir habercilik değerlerinin metalaşmasını sağlamaktadır. Kültür ve sanat değerlerini anlatan ve okurun eleştirel düşüncesine katılım sağlayan uzman gazetecilik faaliyetlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Ticareti en önde yücelten değil sanatın değerini yok etmeden belirli sınırlar çerçevesinde habercilik faaliyeti gerçekleştirmek önemlidir. Kültür sanat haberlerinin ticari kaygısı, sanatın ve kültürün estetik, özgün değerini geri planda bırakmaktadır. Kültür ve sanat eserleri ticari kaygıların ön planda olduğu çevrim içi sanat galerilerinde metalaşmaktadır.

Anahtar kelimeler: Kültür ve Sanat, Kültür Sanat Gazeteciliği, Tüketim Kültürü, Metalaşma