Okul Öncesi Dönem Hikâye Kitaplarının Örtük Değerler Açısından İncelenmesi


Karadeniz İpek N., Özer B.

X. International Turkcess Education and Social Sciences Congress, Prizren, Kosova, 11 - 13 Temmuz 2024, cilt.1, sa.41575, ss.599-600, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Prizren
  • Basıldığı Ülke: Kosova
  • Sayfa Sayıları: ss.599-600
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma, insanların potansiyellerini ve sosyal yapıları anlamalarına yardımcı olan bir bilgi üretme yöntemidir. Nicel araştırmadan farklı olarak, sayısal veriler yerine derinlemesine ve ayrıntılı veri toplama ve analiz tekniklerine dayanır. Araştırmacılar, katılımcı gözlem, derinlemesine mülakatlar, odak grup görüşmeleri ve doküman analizi gibi teknikler kullanarak insanların deneyimlerini ve algılarını anlamaya çalışır. Morgan (1996), nitel araştırmanın sosyal dünyayı katılımcıların bakış açısıyla anlamaya olanak tanıdığını vurgular. Bu yöntem, araştırmacıların sosyal yapılar ve bireyler arasındaki etkileşimler gibi karmaşık olguları incelemelerine olanak tanır. Araştırmacının sürece aktif katılımı ve kendi önyargılarını fark etmesi, elde edilen bulguların doğruluğunu artırır. Bu araştırma için nitel araştırma türü olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Doküman analizi, araştırılması amaçlanan olgu veya olaylar hakkında bilgi sağlayan yazılı kaynakların sistematik ve derinlemesine incelenmesini içerir. Bağımsız bir yöntem olarak kullanılabilmesinin yanı sıra, mülakatlar, gözlemler ve anketler gibi diğer veri toplama yöntemleriyle birlikte de uygulanarak verilerin doğrulanmasını ve zenginleştirilmesini sağlar. Doküman analizinin araştırma sürecinde geniş bir perspektif sunarak, mevcut bilgi birikimini ve literatürü anlamada kritik bir rol oynadığını vurgulamaktadır