Investigation of the Effect of Teaching DNA and Genetic Code with Augmented Reality Technology on Academic Achievement and Motivation of Secondary School Students [Étude de l'effet de l'enseignement de l'ADN et du code génétique à l'aide de la technologie de la réalité augmentée sur les résultats scolaires et la motivation des élèves de l'enseignement secondaire]


Küpeli S., Ergun M.

13. Uluslararası Başkent Sosyal, Beşeri, İdari ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Turkey, 10 - 12 September 2024, pp.880-900, (Full Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Ankara
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.880-900
  • Ondokuz Mayıs University Affiliated: Yes

Abstract

This study was conducted to examine the use of augmented reality technology on the academic achievement of 8th-grade middle school students in the unit “DNA and Genetic Code,” their motivation towards the lesson, and their thoughts towards the augmented reality technology prepared in accordance with the learning outcome. When the literature is examined, it is seen that augmented reality (AR) applications in science courses are frequently used to make learning environments more interactive and to increase students' motivation. In Turkey, when studies on the use of AR in education are examined, it is seen that the number of studies is few compared to those abroad. This study is one of the studies that will contribute to the literature regarding using AR applications in teaching DNA and Genetic Code. In the study, the AR material designed by the researchers with the Unity program was prepared by considering the textbook and learning outcomes approved by the Ministry of National Education. This study used a mixed research method in which quantitative and qualitative research methods were used together. The model of this study is a randomized quasi-experimental design with a pretest-posttest control group from quantitative research methods. A case study was used as a qualitative research method. Three measurement tools were used in the project. One of them consists of the Motivation Scale for Learning Science, adapted into Turkish by Yılmaz and Çavaş (2007), the DNA and Genetic Code Achievement Test, and the Augmented Reality Assessment Form. Student opinions were collected through semi-structured interview questions. The data of the project were analyzed in the SPSS program and it was checked whether there was a significant difference between the pre-test and post-test. Likewise, the qualitative data obtained were analyzed by creating codes, themes and categories about the technology-supported course material prepared. The necessary ethics committee permission and MoNE data collection permissions were obtained. According to the findings obtained, it was observed that the science subject taught with AR technology positively affected students' academic achievement. The findings regarding the effect of AR application on student motivation show that there was a significant increase in students' motivation levels after the application, supporting that AR is an effective tool for increasing interest in science courses. In addition, after the application, students' opinions about the AR application were taken. The study results showed that developing the DNA model using an AR application and its use in subject expression positively affected the students' learning experience.

Bu çalışma artırılmış gerçeklik teknolojisinin ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ‘‘DNA ve Genetik Kod’’ ünitesindeki akademik başarılarına, derse yönelik motivasyonlarını ve kazanıma uygun hazırlanmış artırılmış gerçeklik teknolojisine karşı düşüncelerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Alanyazın incelendiğinde artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının fen bilimleri dersinde kullanımının öğrenme ortamlarını daha etkileşimli hale getirmek ve öğrencilerin motivasyonlarını artırmak amacıyla sıklıkla kullanılmaktadır. Türkiye’de ise eğitimde AG kullanımı konusunda yapılan çalışmalar incelendiğinde yapılan çalışmaların yurt dışına kıyasla sayıca az olduğu görülmektedir. Bu çalışma ise, DNA ve Genetik Kod konusu öğretiminde AR uygulamalarının kullanılması bakımından literatüre katkı sağlayacak çalışmalardan biridir. Çalışmada araştırmacılar tarafından Unity programıyla tasarlanan AG materyali Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan ders kitabı ve kazanımlar göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın modelini nicel araştırma yöntemlerinden öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz yarı deneysel desen oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemi olarak ise durum çalışması kullanılmıştır. Projede 3 tane ölçme aracı kullanılmıştır. Bunlardan biri Yılmaz ve Çavaş (2007) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan Fen Öğrenmeye Karşı Motivasyon Ölçeği, DNA ve Genetik Kod başarı Testi ve artırılmış gerçeklik değerlendirme formundan oluşmaktadır. Öğrenci görüşleri yarı yapılandırılmış mülakat sorularıyla toplanmıştır. Projenin verileri SPSS programında analiz edilmiş ve ön test son test arasında anlamlı farklılık olup olmadığına bakılmıştır. Aynı şekilde elde edilen nitel veriler hazırlanan teknoloji destekli ders materyali hakkında kodlar, temalara ve kategoriler oluşturularak analiz edilmiştir. Projede gerekli etik kurul izni ve MEB veri toplama izinleri alınmıtır. Elde edilen bulgulara göre arttırılmış gerçeklik teknolojisi destekli anlatılan fen bilimleri konusunun öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu etkisi olduğu gözlenmiştir. Fen bilgileri dersinde kullanılan AG uygulamasının öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisine yönelik bulgular uygulamanın ardından öğrencilerin motivasyon düzeylerinde anlamlı bir artış olduğunu göstererek, arttırılmış gerçekliğin fen bilimleri derslerine olan ilginin artırılmasında etkili bir araç olduğunu desteklemektedir. Ayrıca uygulama sonrasında, öğrencilerin AG uygulamasına yönelik görüşleri alınmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, artırılmış gerçeklik uygulaması kullanarak DNA modelinin geliştirilmesinin ve konu anlatımında kullanılmasının öğrencilerin öğrenme deneyimini olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.