657 SAYILI KANUNUN 68/B BENDİ KAPSAMINDA ÜST DERECELERE ATANMALARDA İDARENİN “TAKDİR YETKİSİNİN” ANALİZİ


BİNİCİ M. E., BARUT Y.

Vergi Raporu, cilt.0, sa.231, ss.124-134, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 231
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Vergi Raporu
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.124-134
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurlarınmemuriyete başlangıç derece ve kademeleriile yükselebilecekleri azami derece ve kademelerisarih bir şekilde izah etmiş olup; kamukurumlarında çalışmakta olan memurların genelitibarı ile üst derecelere ilerleme usullerinin, heryıl bir kademe ve üç yılda da bir derece alma suretiylegerçekleşeceğini ifade edilmiştir. Normalşartlarda her yıl bir kademe ve üç yılda da birderece alma suretiyle gerçekleşeceğini ifade edilenbu süreç yine aynı Kanun kapsamında belirlişartlara sahip olunduğu takdirde, memurlarınbulundukları kadro derecesinin üstündeki kadrolaraatanması da mümkündür. Bu şekilde üstderecelere atanan devlet memurları maaşlarınıüst derecelerden alabilmekte ve kazanılmış hakaylık derece ve kademeleri daha önceki mevcutderecesine göre ilerleyebilmektedir.
Civil Servants Law, no. 657, clearly explains the employment start ranks and levels of civil servants, and the highest ranks and levels they can be appointed, and further lays down the rules for the appointment, which is a level increase for each year and a rank increase in every three years. Having said that, it is still possible to be appointed to higher ranks under certain conditions according to the Law. Those who have been exceptionally appointed to higher ranks in accordance with the said rules would receive wages of that particular rank, however still have the previous rank’s rights and benefits in terms of retirement.