Art-e Sanat Dergisi, vol.16, no.32, pp.916-930, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Küresel değişim altında bozulmaya meydan okuyan ekolojik adımlar, ekosistemin işlevini anlamak,
biyolojik çeşitliliği korumak için etkili yönetim stratejileridir. Bu stratejilerden biri de sürdürülebilir üretim
ve tüketim modellerinin endüstride yer almasıdır. Küreselleşmenin giderek yaygınlaştığı bir dünyada
ambalaj endüstrisi, ürünlerin üreticiden tüketiciye küresel düzeyde taşınmasına ve ticarileştirilmesine
olanak sağlamaktadır. Ambalaj tasarımı, ürünü korumak, taşımayı kolaylaştırmak, tüketiciye bilgi sağlamak
ve ürünü rafta farklılaştırmaktadır. Ayrıca ambalaj tasarımı, görsel bir iletişim olarak markanın
sürdürülebilirlik hedeflerini de yansıtmalıdır. Bu sebeple, ambalaj endüstrisinin, uluslararası kuruluşlar
tarafından belirlenen sürdürülebilirlik hedefleri ile uyum sağlarken, her geçen gün büyüyen pazar
taleplerine nasıl uyum sağladığını incelemek gerekmektedir. Çalışmanın amacı, ambalaj üreticilerinin ekotasarım ve sürdürülebilirlik temasını görsel iletişim bağlamında nasıl ele aldıklarını incelemektir. Bu
çalışmada sürdürülebilirlikle tasarım arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmaktadır. Aynı zamanda bu
araştırmada eko-tasarımlı ürün ambalajlarının görsel olarak incelenmesi için nitel araştırma
yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.