İlkokul öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada sınıf öğretmenlerinin rolü


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NECMİYE KARAKULLUKCU

Danışman: Yaşar Çelik

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında 2013-2014 eğitim - öğretim yılında öğrenim gören 986 ilkokul 4. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve uygulama için gidilen okullar rastgele (random) belirlenmiştir. Araştırma sürecinde ölçme aracı olarak; Ülper (2011a) tarafından geliştirilen, 35 maddelik "İlkokul Öğrencilerinin Okumaya Güdüleyen Faktörlere İlişkin Görüşlerini Belirleme Anketi" kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi, SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programıyla gerçekleştirilmiştir. Anket sonunda elde edilen verilerin analizlerinde frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin okuma motivasyonlarını öğretmenlerin ve kitapların her zaman, ailelerin sık sık, arkadaşların ara sıra etkiledikleri tespit edilmiştir.