Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ÇİĞDEM ÇAKIR ASADOV
Danışman: Nevzat Bakır
Özet:
Günümüz teknolojisinin geldiği boyut, sınıf ortamında klasik öğrenci-öğretmen ilişkisinin teknolojik imkânlar dâhilinde değişimine neden olmaktadır. Video, internet gibi multimedya araçları ve akıllı tahta gibi donanımlar, görsel ve işitsel hafızayı aktive ederek öğrencilere bilginin daha hızlı ve kalıcı aktarılmasına yardımcı olmaktadır. Geçmiş dönemlerdeki tebeşir, tahta ve öğretmene dayalı öğretim yerine giderek daha aktif biçimde kullanılmaya başlayan bu araçlar, eğitim alanında çeşitli bilgi platformlarının oluşturulmasını sağlamaktadır. Almanca öğretiminin salt dil bilgisi öğretiminden ziyade öğrencilere iletişimsel beceri ve kültürel bilgiler kazandırması amacıyla teknolojik araçlardan ve eğitim platformlarından faydalanılması, birçok eğitim alanında olduğu gibi Almanca öğretimi adına da önem taşımaktadır. Ayrıca öğrenme ortamında öğrenme materyali ne kadar çok duyuya hitap ediyorsa ve ne kadar çeşitliyse öğrenmede o kadar etkili, bireysel ve kalıcı olmaktadır. Bu bağlamda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülkemiz ilköğretim ve orta öğretim okullarında kullanılmak üzere Eğitim Bilişim Ağı (EBA) hazırlanmıştır. Bu tezde FATİH Projesi kapsamında hazırlanarak Anadolu Liselerinde Almanca dersi öğretiminde kullanılan EBA bilgi platformunun öğretmen ve öğrencilere sağladığı olumlu ve olumsuz yönler, kullanılan materyallerin Almanca dersi açısından sınırlılıkları, geliştirilmesi gereken yönleri ve öğrenmeye sağladığı kolaylıklar incelenmiştir. İnceleme sonucunda EBA platformunun kullanıldığı sınıfta, kullanılmayan sınıfa göre eğitim öğretim ortamının daha eğlenceli, öğrencilerin derste daha istekli ve aktif olduğu saptanmıştır. Platformda mevcut materyallerin her öğrenme stiline hitap ettiği dolayısıyla bireysel öğrenmelerin gerçekleştiği, öğrenmenin daha etkili ve kalıcı olduğu tespit edilmiştir.