Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Dikey ölçeklemede madde tepki kuramına dayalı farklı kalibrasyon ve yetenek kestirim yöntemlerinin karşılaştırılması
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
Effects of student and school related factors on the mathematics achievement in Turkey at eight grade level
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2019
2016 - 2019Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2003 - 2014
2003 - 2014Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Verdiği Dersler
Lisans
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Temel İstatistik
Öğretmenlik Uygulaması
Okullarda RPD Uygulamaları I
Okullarda RPD Uygulamaları II
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik II
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik I
istatistik II
Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik I
Ölçme ve Değerlendirme
Lisans
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Temel İstatistik
Öğretmenlik Uygulaması
Okullarda RPD Uygulamaları I
Okullarda RPD Uygulamaları II
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik II
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik I
istatistik II
Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik I
Ölçme ve Değerlendirme
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Investigating factors affecting teachers' instructional practices: Evidence from TALIS 2018 Turkish data
Altun A., Kuduz E., Akkan İ. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.130, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. The Comparison of Technology Integration Experiences of Teachers and Faculties: Distance Teaching Context
ŞENDURUR E., ALTUN A.
Educational academic research (Online) , cilt.56, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Lise Öğrencilerinin Erdemli İnsan Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ŞENTÜRK Ş., ALTINIŞIK M. S., ALTUN A., KOÇYİĞİT ÖZBAY G.
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.22, sa.48, ss.465-498, 2024 (TRDizin)
2021
20214. Cross-national study on students and school factors affecting science literacy
Altun A., Kalkan Ö. K.
Educational Studies
, cilt.47, sa.4, ss.403-421, 2021 (SSCI)
2020
20205. Role of teacher-related factors and educational resources in science literacy: An international perspective
KALKAN Ö. K., Altun A., ATAR B.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
, cilt.67, 2020 (SSCI, Scopus)
2018
20186. Performans görevlerinde kesme puanının belirlenmesi
ÇETİN S., ALTUN A.
Journal of Human Sciences , cilt.15, sa.2, ss.1172, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Vocational High School Teachers' and Students' Opinions about Performance Tasks
Altun A., KELECİOĞLU H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.5, sa.3, ss.544-566, 2018 (ESCI)
2017
20178. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK TUTUM VE YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
ALTUN A.
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.0, sa.20, ss.361-376, 2017 (TRDizin)
2016
20169. A Comparison of Calibration Methods and Proficiency Estimators Based on Item Response Theory in Vertical Scaling
Altun A., KELECİOĞLU H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.3, ss.447-460, 2016 (ESCI, TRDizin)
2014
201410. Determining Teachers' Measurement Tools or Techniques via Pair-Wise Comparison Method
Altun A., GELBAL S.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, sa.1, ss.1-11, 2014 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Duyuşsal özellikler, eğitim kaynakları ve okul ikliminin fen başarısına etkisi: PISA 2015
ALTUN A., KALKAN Ö. K.
6th International congress on measurement andevaluation in education and psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, ss.193-197, (Özet Bildiri)
2017
20172. GENÇ YETİŞKİNLERİN EVLİLİĞE İLİŞKİN TUTUMLARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
ALTUN A., KARA B.
I. Uluslararası İnsan ve Toplum Kongresi, 12 - 17 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Dersi Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Yardımıyla Yordanması
ALTUN A.
IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Dersi Sevmek, Öğretmeni Sevmek ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ALTUN A., GELBAL S.
IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Dersi Sevmek Ders Öğretmenini Sevmek ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ALTUN A., GELBAL S.
4.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2010
20106. Determining In Service Training Programs Characteristics Given to Teachers by Conjoint Analysis
ALTUN A., GÖK B.
WCES 2010, 5 - 07 Şubat 2010, cilt.2, ss.1709-1714, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Öğretim Tasarımında Ölçme ve Değerlendirme
ŞENDURUR E., ŞENDURUR P., KOCAMAN KAROĞLU A., DOĞUSOY B., Arslan P. Y., MUTLU N., et al.
Öğretim tasarımı, Emine Şendurur, Editör, Nobel, Ankara, ss.201-228, 2022
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLER ARASI ŞİDDETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Altun A. (Yürütücü)