Eğitim Bilgileri
2011 - 2019
2011 - 2019Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2004
2004 - 2004Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin ve okuma düzeyi düşük olan öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinde akran destekli ve hedef yönlendirimli birleştirilmiş okuma stratejisinin etkililiği
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)
1950
1950Yüksek Lisans
Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin öğretimin uyarlanmasına ilişkin yaptıkları çalışmaların belirlenmesi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2010 - 2020
2010 - 2020Öğretim Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2020 - 2021
2020 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2013 - 2014
2013 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2010
2006 - 2010Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Bakanlığı, Sınıf Öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Özel Eğitim
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Lisans
Özel Eğitimde Okuma Yazma
Zihinsel Yetersizlikte Öğretim Uyarlamaları
Özel Eğitimde Bütünleştirme
Özel Eğitim
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim
Öğretmenlik Uygulaması ıı
Öğretmenlik Uygulaması I
Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
İşitme Engellilere Matematik Öğretimi
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması 1
İşitme Engellilerde Türkçe Öğretimi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
OKUL DENEYİMİ KAYNAŞTIRMA UYGULAMASI
ÖĞRETİMSEL DÖNÜT
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ZİHİN ENGELLİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
ZİHİN ENGELLİLERE İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI
GÜNLÜK YAŞAM VE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları
Makaleler
Tümü (5)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. TEACHERS’ AWARENESS OF TWICE-EXCEPTIONAL STUDENTS AND EDUCATIONAL APPROACH TOWARD THEM: A COMPARISON OF TURKEY, POLAND, THE CZECH REPUBLIC, ITALY, AND BULGARIA
ŞENTÜRK Ş., Gierczyk M., Dobosz D., İlhan Emecan B., Boneva D., Gallo F., et al.
STUDIA EDUKACYJNE
, cilt.76, ss.159-173, 2025 (Hakemli Dergi)
2016
20162. Matematik Performansı Düşük Öğrencide Toplama İşlemini Yapma Akıcılığını Artırmaya Yönelik Örnek Uygulama Keşfet Kopyala Karşılaştır Cover Copy Compare
ALPTEKİN S., VURAL M., AKSOY Y.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.1, ss.105-117, 2016 (TRDizin)
2014
20143. Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulamada Karşılaştığı Güçlükler
ALPTEKİN S., VURAL M.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.9, sa.2, ss.127-139, 2014 (TRDizin)
2008
20084. Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Öğretimin Uyarlanmasına İlişkin Yaptıkları Çalışmaların Belirlenmesi
VURAL M., YIKMIŞ A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.141-159, 2008 (TRDizin)
2008
20085. Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlerinin Gönderme Tanılama Yerleştirme İzleme Ve Değerlendirmeye İlişkin Görüş Ve Önerileri
ÖZAK H., VURAL M., AVCIOĞLU H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.189-206, 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öğretmen Adaylarının Disleksiye İlişkin Metaforik Algıları
Soğancı S., Vural M., Çelik Şahin A.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.43, (Özet Bildiri)
2021
20212. Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıfı Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim ve Eğitim Bilişim Ağı Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
VURAL M.
International Symposium on Business, Economics and Education (ISBE), Ankara, Türkiye, 7 - 10 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2020
20203. Çok Ögeli Bir Strateji Tanıtımı: Akran Destekli ve Hedef Yönlendirimli Birleştirilmiş Okuma Stratejisi
VURAL M., ÖZMEN E. R.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
20204. Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin ve Okuma Düzeyi Düşük Olan Öğrencilerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerinde Akran Destekli Hedef Yönlendirimli Birleştirilmiş Okuma Stratejisinin Etkililiği
VURAL M., ÖZMEN E. R.
VII. International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20195. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ GELİŞİMSEL EĞİTİM UYGULAMA VEARAŞTIRMA MERKEZİ OGEDEP PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ
VURAL M., NAR E.
Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, cilt.1, ss.118, (Özet Bildiri)
2019
20196. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının ve Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Öz Yeterlik Algısı ve Tutumları
VURAL M., ÖZER B.
Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, cilt.1, ss.117, (Özet Bildiri)
2018
20187. İlkokul Çocuklarının Ev İçi Rollere İlişkin AlgılarınınÇizdikleri Resimler Üzerinden Değerlendirilmesi
KİNSİZ D. N., GÜRKAN S., VURAL M.
ILTER Öğrenme,Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.90-100, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Mesleklerin Cinsiyeti Üzerine Niteliksel Bir Çalışma: İlkokul Öğrencileri Örneği
GÜRKAN S., KİNSİZ D. N., VURAL M.
ILTER Öğrenme,Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.101-106, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Bir Öğrenciye Hazır Çorba Yapma Becerisinin Öğretiminde Sabit Bekleme Süreli Öğretim Yönteminin Etkililiğinin Belirlenmesi
METİN H., VURAL M., TAŞKIN G.
27.ULUSLARARASI KATILIMLI ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Serebral Palsili Bir Çocukta Özbakım Becerilerini GeliştirmedeBobath Terapi Yöntemi Etkisinin İncelenmesi
GÜL TÜRK S., VURAL M.
Uluslararasi Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8-10 Kasım 2017, OndokuzMayıs Üniversitesi, Samsun, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Matematikte İşlem Akıcılığının Geliştirilmesi
ALPTEKİN S., VURAL M.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Özel Eğitim Gerektiren Bireylerin Değerlendirilmesinde Yeni Yaklşımlar
METİN H., VURAL M., ALPTEKİN S.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Özel Eğitim Okullarında Çalışan Sınıf Öğretmenlerinin Temel Matematik Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Öğretimi Konusunda Yaptıkları Çalışmaların Belirlenmesi
VURAL M., ALPTEKİN S., METİN H.
IX International Conngress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201614. Determination of the Problems Psychological Counsellors working in Special Education Schools Experience (Özel Eğitim Okullarında Çalışan Rehber Öğretmenlerin Karşılaştıkları Problemlerin Belirlenmesi)
VURAL M., ALPTEKİN S., METİN H.
VI. International Canik Symposium (VI. Uluslararası Canik Sempozyumu), 5 - 07 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Matematikte İşlem Akıcılığını Artırmaya Yönelik Yapılan Çalışmaların Analizi
ALPTEKİN S., VURAL M.
Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Matematik İşlem Akıcılığını Artırmaya Yönelik Yapılan Araştırmaların Analizi
ALPTEKİN S., VURAL M.
International Academic Research Congress, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Annelerin Özbakım Becerilerinde Ebeveyn Destek Düzeylerinin İncelenmesi
Vural Batık M., Kalkan S., Vural M.
Uluslarası Kongre, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Eşzamanlı ipucu ile Matematik Performansı Düşük Bir Öğrenciye Çarpım Tablosunu Ezbere Söyleme Becerilerinin Öğretimi
ALPTEKİN S., ÖZER H., VURAL M.
Uluslararası Özel eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Using Simultaneous Prompting to Teach Memorize the Mutiplication Tables to Student with Low Math Performing (Eşzamanlı ipucu ile Matematik Performansı Düşük Bir Öğrenciye Çarpım Tablosunu Ezbere Söyleme Becerilerinin Öğretimi)
ALPTEKİN S., ÖZER H., VURAL M.
Elmis 2016, International Congress of Special Education (Uluslararası Özel eğitim Kongresi), 12 - 15 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Determination of Mainstream Clasroom Teacher Work on the Ability to Acqisition Academic and Fluency Basic Math Skills (Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Temel Matematik Becerilerinin Öğretimi ve Akıcılık Kazandırma Konusunda Yaptıkları Çalışmaların Belirlenmesi)
VURAL M., ALPTEKİN S., METİN H.
lmis 2016, International Congress of Special Education (Uluslararası Özel eğitim Kongresi), 12 Mayıs - 15 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Using Direct Teaching Model to Acquire the Object Counting Skill to Student With Autizm Otizmli Bir Öğrenciye Doğrudan Öğretim Modeli İle Nesne Sayma Becerisi Kazandırma
VURAL M., ALPTEKİN S., METİN H.
Elmis 2016, International Congress of Special Education (Uluslararası Özel eğitim Kongresi), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201522. Matematik Performansı Düşük Öğrencide Toplama İşlemini Yapma Akıcılığını Artırmaya Yönelik Örnek Uygulama Keşfet Kopyala Karşılaştır (Cover Copy Compare)
ALPTEKİN S., VURAL M., AKSOY Y.
25. Ulusal öZEL Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Öğretmen adaylarının otizmin nedenleri tanılanması ve erken müdahale yöntemleri hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi Evaluation of teacher candidates knowledge about causes and diagnosis of autism and early intervention approaches
RAKAP S., VURAL M., PARLAK RAKAP A., KALKAN S.
III. Child Development and Education Congress (with International Participation and Early Intervention Focus), Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015
2013
201324. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerde Okuma Hızını Artırmada Kendini İzleme Tekniğinin Etkililiği
MEHTAP C. B., AYKUT Ç., VURAL M., NECATİ B.
23. Ulusal Özel eğitim Kongresi., Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2013
201325. Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulamada Karşılaştığı Güçlükler
VURAL M., ALPTEKİN S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201326. Kaynaştırma Sınıf Öğretmenlerinin Tanılama Yerleştirme ve İzlemeye İlişkin Görüş ve Önerileri
VURAL M., ALPTEKİN S.
Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201227. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
VURAL M., ÖZDEMİR S.
22. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Öğrenme Güçlüğü ve Uyarlamalar
Vural M.
Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar, Doç. Dr. Müzeyyen ELDENİZ ÇETİN& Doç. Dr. Mehmet YAVUZ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.295-324, 2025
2021
20212. Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamaları
VURAL M.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Vural Murat, Barut Yaşar, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.203-216, 2021
2021
20213. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri/Stratejileri
Vural M., Özak H.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu,Macid Ayhan; Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.425-453, 2021
2021
20214. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik İlk Okuma Yazma Öğretim Teknikleri/Stratejileri
Özak H., Vural M.
Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan,Anılan Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.212-241, 2021
2021
20215. Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler
VURAL M.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Vural Murat, Barut Yaşar, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.89-102, 2021
2019
20196. Dört İşlem Becerileri: Çarpma ve Bölme
VURAL M.
Özel Eğitimde Matematik, Alptekin Serpil, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.191-229, 2019
2019
20197. Dört İşlem Becerileri: Toplama ve Çıkarma
VURAL M.
Özel Eğitimde Matematik, Alptekin Serpil, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.141-187, 2019
2018
20188. Toplumsal Uyum Becerilerinin Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
VURAL M.
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Doç. Dr. Hasan AVCIOĞLU, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.129-151, 2018
Desteklenen Projeler
2025 - 2025
2025 - 2025Özel Eğitimde Kapsayıcı 5D Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Vural M.
2024 - 2025
2024 - 2025İki Kere Özel Öğrenciler: Öğrenme Dezavantajı Olan Özel Yetenekleri Fark Edelim!
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Vural M., Şentürk Ş. (Yürütücü)
2023 - 2025
2023 - 2025İki Kere Özel Öğrenciler: Öğrenme Dezevantajı olan Özel Yetenekleri Fark Edelim (2023-1-TR01-KA220-SCH-000155741)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Şentürk Ş. (Yürütücü), Özcan K., Gül S., Vural M., Altınışık M. S.
2024 - 2024
2024 - 2024Dogada Hepımız Aynıyız 2
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Vural M., Yücesoy Özkan Ş.
2023 - 2023
2023 - 2023DOGADA HEPIMIZ AYNIYIZ
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Vural M.
2022 - 2023
2022 - 2023
Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerin Eğitim ve İstihdam Yetkinliklerinin Arttırılması
AB IPA Projesi
Vural M.
2022 - 2023
2022 - 2023Each Step Enhances Special Education
AB Destekli Diğer Projeler
Altun A., Vural M., Günaydın M.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Bir Güçlük Bin Çözüm: Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Strateji Uygulamaları Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Vural M.
2014 - 2014
2014 - 2014Söz Veriyorum Ben Buna Değerim
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
Rakap S., Vural M.
2013 - 2014
2013 - 2014Kendimi Keşfediyor Mesleğimi Seçiyorum
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
Vural M.
2013 - 2014
2013 - 2014
Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
Balcı Çelik S., Vural M., Aydın Avci İ.
2013 - 2014
2013 - 2014JUDOWN Down Sendromlu Çocukların Judo Eğitimi İle Rehabilitasyonu
Kalkınma Ajansı
Vural M.
2009 - 2011
2009 - 2011Bağımsız Yaşam Becerileri Okul Öncesi Tam Vakti
AB Destekli Diğer Projeler
Barut Y., Vural M.