Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Aslan


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

113

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

11

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

127

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Sobiad)

6

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

245

Açık Erişim

4

Eğitim Bilgileri

2002 - 2012

2002 - 2012

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Dr), Türkiye

1998 - 2000

1998 - 2000

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1992 - 1996

1992 - 1996

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1985 - 1987

1985 - 1987

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Okul müdürlerinin liderlik standartlarının geliştirilmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Dr)

2000

2000

Yüksek Lisans

İlköğretim okullarında yöneticilerin, yönetici teftişine konu olan görevlerinin değerlendirilmesi (Kahramanmaraş ili örneği)

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1997 - 2014

1997 - 2014

Eğitim Müfettişi

Valilik, MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Eğitim Müfettişi

1997 - 2014

1997 - 2014

Eğitim Müfettişi

Valilik, İstanbul Milli Eğitim , Teftiş Kurulu Başkanlığı, Eğitim Müfettişi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Denetimi

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim

Türk Eğitim Sisteminde Güncel Konular

Eğitimde Denetim

Lisans

Lisans

sınıf yönetimi

Eğitime Giriş

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Eğitim Bilimlerine Giriş

Makaleler

Tümü (54)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (25)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

3. Kapsayıcı Eğitime İlişkin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri

ASLAN H., ÖZATA S.

International Education Congress/EDUCONGRESS, 18 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. OKUL DIŞI SOSYAL ETKİNLİKLERDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Ergün P., ASLAN H.

Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Öğretmenlerin Sendika Seçimleri ve Sendikaya Üyelik Eğilimleri

ÖĞRETİCİ M. A., ASLAN H.

Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Öğretmenlik Kariyer Basamaklarına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Kaplan F., ASLAN H.

Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Okul Müdürlerinin Toksik Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Dedikodu Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”

ASLAN H., DOĞAN Ü.

Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. Özel Eğitim Meslek Okullarinda Engellilere Yönelik Verilen Eğitimin Etkililiği

Andiçen C., ASLAN H.

International Pegem Conference on Education/, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

9. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Siber Zorbalık Düzeylerinin Bazı DeğişkenlerAçısından İncelenmesi

GÜVEN C., ASLAN H.

International Pegem Conference on Education, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Öğretmenlerin Değişime Hazır Olma Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi

KESİK F., ASLAN H.

International Pegem Conference on Education, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Okulöncesi Eğitimde Velilerin Sınıfa Müdahalesinin ÖğretmenGörüşleri Açısından İncelenmesi5

ASLAN H., Pehlivanoğlu Can G.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.553-563, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Okul Öncesi Öğretmenlerinin İşyeri Arkadaşlığına İlişkinGörüşlerinin İncelenmesi

ASLAN H., Sarıtaş F.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.537-552, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

14. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Genel Öz YeterliliklerininBelirlenmesi

ASLAN H., Arslan Köylü Ş.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.564-572, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

15. MEB Taşra Teşkilatı Şube Müdürlerinin Yaşadığı Sorunlar

ASLAN H., Bulucu S.

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

16. Öğrenci Davranışlarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

ASLAN H., Yıldız B.

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

17. İlkokul Ve Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmen GörüşlerineGöre Yöneticilerin Kriz Çözme Becerileri

ASLAN H., SARI T.

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

18. OKUL ÖNCESİ ADAY ÖĞRETMENLERİN GÖREVE BAŞLADIKLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

ASLAN H., TÜRK B.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

19. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BARINDIKLARI YERE GÖRE YAŞAM DOYUMU (KIRGIZİSTAN ÖRNEĞİ)

GÖKALP M., GÜNDÜZ Y., ASLAN H., DURAN V.

3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2018, ss.169, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Lise Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeylerineİlişkin Algıları

ASLAN H., KESİK F., DOĞAN Ü.

13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi /, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Oyun Kavramına Yönelik Farklı Kuşakların Metaforik Algıları

ASLAN H., ASLAN D., Koyuncu A.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongremize (Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress ), 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. ADAY ÖĞRETMENLERİN KARAR SÜRECİNE KATILMA DÜZEYLERİ

ASLAN H., ASLAN D., KESİK F.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongremize (Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress ), 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Öğretmen liderliğinin bir yordayıcısı olarak politik becerilerin incelenmesi

ÇALIK T., ASLAN H., ER E.

12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeyleri İle Dinleme Becerileri Arasındaki İlişki

KIROĞLU M. K., ASLAN H., ELMA C.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Öğretmenlerin Okullarının Yenilikçilik Düzeylerine İlişkin Görüşleri

ASLAN H., Kesik F., ELMA C.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

32. İlk ve Ortaöğretim Okullarında Verilen Ödevlere İlişkin Öğretmen Öğrenci ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi

GÜNDÜZ Y., ASLAN H.

Hedefe Doğru İnsan (PDR Sempozyumu), Samsun, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.416-432, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

33. İlk ve Ortaöğretim okullarında verilen ödevlere ilişkin öğretmen öğrenci ve veli görüşlerinin incelenmesi

GÜNDÜZ Y., ASLAN H.

VI. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

36. Öğretmen adaylarının dinleme becerileri ile bireyler arası çatışmaları yönetme biçimleri arasındaki ilişki

ASLAN H., ELMA C., KIROĞLU M. K.

VII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumlarının İncelenmesi

ASLAN D., ASLAN H.

VII. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

38. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Şiddete Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

ASLAN H., Doğan Ü., Sarısoy S. S.

VI. Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, EYFOR, KKTC, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

39. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Liderlik Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

ASLAN H., Doğan Ü., Yaman A.

VI. Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, EYFOR, KKTC, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. Eğitim Yöneticilerinin Dönüşümcü Liderlik Özelliklerinin İncelenmesi

ASLAN H., Bayram K.

VI. Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, EYFOR, KKTC, 5 - 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

42. Denetim Raporlarının Etkililiği

POLAT HÜSREVŞAHİ S., ASLAN H., Seyhan Sabri S.

Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

43. Öğretmenlerin Denetim ve Rehberlik Dışı Bırakılmalarının Olası Sonuçları

BOZKUŞ K., GÜNDÜZ Y., ASLAN H.

Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

44. Öğretmen Adaylarının Bilgi Enformasyon ve Epistemeye Yönelik Metaforik ve Analojik Düşünme Biçimlerinin Analizi

ASLAN H.

Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

46. İlkokul ve Ortaokulda Görev Yapan Öğretmenlerin Okullarının Yenilikçi Düzeylerine İlişkin Görüşleri

ASLAN H., Kesik F.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

47. Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi

ASLAN H.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

48. 60-66 Aylık Yaş Grubu Öğrencilerinin Okuma-Yazma Sürecinin Değerlendirilmes

Gül İ., Aslan H., Ünal A.

6. Eğitim Denetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2014, ss.56-57, (Özet Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2024

2024

1. Eğitim Politikaları ve Göç

GÜL İ., ASLAN H., GÜNDÜZ Y.

Eğitim ve Göç, YALIN UÇAR MELTEM, BİREL FIRAT KIYAS, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.255-273, 2024

2022

2022

2. Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar

ASLAN H., DOĞAN Ü.

Sınıf Yönetimi, Gül, İbrahim-Gündüz,Yüksel, Editör, Pegem Akademi, ss.1-13, 2022

2022

2022

3. Sınıf Ortamının Fiziksel Düzenlenmesi

ASLAN H., Baydın ASLAN A. H.

Sınıf Yönetimi, gül, ibragim;Gündüz, Yüksel, Editör, Pegem Akademi, ss.72-86, 2022

2020

2020

4. Öğretmenlerin İdari ve Yargısal Denerimi

ASLAN H.

Eğitim Hukuku, Tufan AYTAÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.125-166, 2020

2016

2016

5. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYONUNDA OKUL MÜDÜRLERİNİN YAKLAŞIM ŞEKİLLERİ

ASLAN H., DOĞAN Ü.

Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Araryışı E Kitap, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, ss.1199-1206, 2016


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 1