Yayınlar & Eserler

Makaleler 39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (29)
Diğer Yayınlar (10)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 18

1. Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında Görev Yapan Akademisyenlerin Yayın Performansını Etkileyen Unsurlar Üzerine Bir İnceleme

XVII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2025, ss.123, (Özet Bildiri)

2. Okuduğunu Anlama Seviyesinin Ölçümünde Boşluk Tamamlama Testleri

Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.160-161, (Özet Bildiri)

3. Polonya’daki Türkoloji Bölümlerinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Çerçevesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

International Symposium on Teaching Turkish as a Heritage and Foreign Language, Brüksel, Belçika, 26 - 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

4. Contribution of Pragmatics to Language Teaching

The Sixth International Congress of Turkology “Studies on the Turkic World – Multidisciplinary Perspectives”, Varşova, Polonya, 19 Eylül 2022, ss.42, (Özet Bildiri)

5. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Eğilimlerinin İncelenmesi

XI Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, ss.1558-1565, (Tam Metin Bildiri)

6. Türkçe Öğrenenlerin Okuma Kaygısı Düzeyleri ile Okuduğunu Anlama Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

100. Yıl Uluslararası Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

7. İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Başvurdukları Dil Öğrenme Stratejileri ile Dil Öğrenme Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

8. Türkçe Öğretiminde Kullanılan Dil Öğretim Setlerinin Mecazlar Bakımından Karşılaştırılması

5.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Üsküp, Makedonya, 27 - 30 Haziran 2019, ss.1009-1015, (Tam Metin Bildiri)

9. Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı 2 ile İstanbul Yabancılar için Türkçe B1 Ders Kitabının Dinleme Etkinlikleri Bakımından Karşılaştırılması

III. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, ss.379-390, (Tam Metin Bildiri)

11. Okuduğunu Anlama Becerisi ile Okuma Kaygısı Arasındaki İlişki ve Bunları Etkileyen Bazı Faktörler

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Kudus, Endonezya, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

12. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Kullandıkları Kelime Öğrenme Stratejilerinin Belirlenmesi

1st InternationalBlack Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

13. Bulgaristan’da Türkçe Eğitiminin İki Dillilik Bağlamında Değerlendirilmesi

1st InternationalBlack Sea Conference on Language and Language Education, 22 - 23 Eylül 2017, ss.75-76, (Özet Bildiri)

14. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin B2 Seviyesindeki Yazım Yanlışları

1st International Congress on Social Sciences(USOS 2017), Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.334-335, (Özet Bildiri)

16. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Kullanımı Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi

I.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.683-706, (Tam Metin Bildiri)

17. How Should Grammatical Syllabus Be at A1 Level in Teaching Turkish as Foreign Language

Second International Symposium on Language Education and Teaching, University of Belgrade, Belgrade, Sırbistan, 25 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

18. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Kalıp İfadeleri Kullanmadaki Yeterlilik Düzeyleri

1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi., Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar 23

1. Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında kültür aktarımı ve kültürel etkileşim

Yabancılara Türkçe Öğretim Setlerini İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.515-549, 2025

2. Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarıyla ilgili sorunlar ve çözüm önerileri

Yabancılara Türkçe Öğretim Setlerini İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.790-813, 2025

3. Dil Becerilerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesinde Yapay Zekâ

Türkçe Eğitiminde Yapay Zekanın Kullanımı, GÜVEN AHMET ZEKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.171-200, 2025

4. Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları ve iletişimsel yaklaşım

Yabancılara Türkçe Öğretim Setlerini İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.153-182, 2025

6. Türkçe Ders Kitaplarında Okunabilirlik

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.249-276, 2024

7. Türkçe Ders Kitaplarında Üst Bilişsel Beceriler

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.497-522, 2024

8. Türkçe Ders Kitapları ve Öğrenme Yaklaşımları

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.463-496, 2024

9. Türkçe Ders Kitaplarıyla İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.615-646, 2024

10. Türkçe Ders Kitaplarında Etkinlik Tasarımı

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.135-153, 2024

11. Türkçe Öğretiminde Dijital Oyunların Kullanımı

Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Gülbahar Bahadır, Gün Mesut, Kaya İlhami, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.379-406, 2023

12. (A1) Var-Yok

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Etkinlikler A1-A2, Akkaya Nevin, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.55-62, 2023

13. Türkçe Öğretiminde Dijital Oyunların Kullanımı

Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Bahadır Gülbahar, Mesut Gün, İlhami Kaya, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.379-406, 2023

14. Polonya’da Türk Dili Öğretimi Çalışmaları

Yurt Dışında Türkoloji ve Türkçe Öğretimi 3: Dünyada Türkçe Öğretimi, Yakup YILMAZ,Önder ÇANGAL, Editör, RumeliYA, Kırklareli, ss.215-235, 2023

15. (A2) Eylem + -dıktan sonra / Eylem + -madan önce

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Etkinlikler A1-A2, Akkaya Nevin, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.305-312, 2023

16. İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Başvurdukları Dil Öğrenme Stratejileri ile Dil Öğrenme Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, İşeri Kamil, Çetin Betül, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.381-395, 2022

17. Yazma Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme

Yazma Eğitimi, Öztürk İsmail Yavuz, Memiş Muhammet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.349-438, 2022

18. Dil ve Konuşma Bozuklukları

Konuşma Eğitimi, Gün Mesut, Memiş Muhammet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.125-170, 2022

20. Sözcük Öğretimi: Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler

Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Karagöl, Efecan, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.271-316, 2021

21. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğrenme Ortamları

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Adem İşcan, Sami Baskın, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.63-84, 2020

22. Türkçe Eğitiminde Okuma Eğitimi

Türkçe Eğitimine Genel Bir Bakış, Ahmet Zeki Güven, Editör, Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.81-139, 2020

23. Türkçe Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri

Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Fulya Topçuoğlu Ünal, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.23-46, 2019