Prof. Dr. Yücel Öksüz


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı

Metrikler

Yayın

124

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

25

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

27

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

79

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

16

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

190

Proje

8

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1993 - 1997

1993 - 1997

Doktora

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye

1991 - 1991

1991 - 1991

Yüksek Lisans

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

1984 - 1988

1984 - 1988

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1997

1997

Doktora

Duyguların açılması eğitiminin üniversite öğrencilerinin özerklik düzeyine etkisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr)

1991

1991

Yüksek Lisans

Lise Öğrencilerinin Uyum Düzeylerine Anne-Baba Tutumlarının Ertkisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1998 - Devam Ediyor

1998 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

1992 - 1998

1992 - 1998

Öğretim Görevlisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

1990 - 1992

1990 - 1992

Uzman

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - 2022

2021 - 2022

Dekan

Amasya Üniversitesi

1998 - 2000

1998 - 2000

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

1992 - Devam Ediyor

1992 - Devam Ediyor

öğr.gör.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, öğr.gör.

2015 - 2017

2015 - 2017

Öğretim Üyesi

Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi , Öğretim Üyesi

1998 - 2001

1998 - 2001

yrd.doç.dr

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, yrd.doç.dr

1990 - 1992

1990 - 1992

uzman

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, uzman

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İlköğretimde Kullanılan Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Rehberlik Uygulamaları

Psikolojik Danışma Kuramlarına Göre İlköğretimde Rehberlik Teknikleri ve Uygulamaları

Özürlülerle Psikolojik Danışma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde Rehberlik

Gelişim Psikolojisi ve Çocuklarda Gelişim Sorunları

Meslek Danışmanlığı ve Uygulaması

Lisans

Lisans

Öğrenme Psikolojisi

REHBERLİK

Rehberlik

Eğitim Psikolojisi

Makaleler

Tümü (64)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (7)
Scopus (8)
TRDizin (30)
Diğer Yayınlar (32)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dijital Vatandaşlık Düzeyi Ve Algısı

ÇEVİK KANSU C., ÖKSÜZ Y.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. DUYGUSAL OKURYAZARLIK EĞİTİMİNİN DUYGUSAL ZEKAPERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİS İNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİNE GÖREİNCELENMES İ

COŞKUN K., ÖKSÜZ Y.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Cinsiyetin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Tutum Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

ÖKSÜZ Y., BABA M., ÇEVİK KANSU C.

9.Uluslararası Eğitim Araştirmaları Birliği Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Farklılıklara Karşı Oluşabilecek Tutumların Etkililik Durumları

ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.

6. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

8. Öğretmen Adaylarının Bağışlama İstekliliğinin Çeşitli Değişkenler Açısından Önemi

ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M.

6. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Roman Çocukların Okul Doyumu Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Samsun İli Örneği

ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., BABA M.

15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Eğitimde Psikolojik Hizmetlerin Önemi

ÖKSÜZ Y.

Uluslararası Yeni Okul İçin Yeni Öğretmen; Öğretmen Yetiştirme Sistemini Modernleştirmede Güncel Problemler Kongresi, Bishkek, Kırgızistan, 20 - 23 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Roman Çocukların Okul Doyumu Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., BABA ÖZTÜRK M.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.398, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. İlkokul Birinci Sınıf Velilerinin Karşılaştığı Sorunlar

İCİ A., ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.113, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.394, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. İlkokul 4 sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları ile Yönetsel Fonksiyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Londra Kulesi Testi

ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.393-394, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Farklılık Bileşenleri ve Gelişen Tutumlar

ÖKSÜZ Y.

II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ "KÜRESEL GELİŞMELER IŞIĞINDA YÜKSEK ÖĞRETİMİN DURUMU VE GELECEĞİ", Bishkek, Kırgızistan, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. The relationship between lifelong learning tendencies and digital literacy levels of university students

ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.

8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Öğretmenlerin Eğitim İnançları ile Çokkültürlü Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖKSÜZ Y., BABA M.

8.Dünya Eğitim Bilimleri Konferansı, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. The Relationship Between Teachers Educational Beliefs and Their Perceptions of Multicultural Competence

ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M.

8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Resimle Aile Algısı

İCİ A., ÖKSÜZ Y., GÜVEN E.

VII.ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri ile Çatışma Çözme Becerileri Arasındaki İlişki

BABA M., ÖKSÜZ Y.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Sınıf Öğretmeni Adaylarinin Kültürlerarasi Duyarlilik Kavramina İlişkin Geliştirdikleri Metaforlarin İncelenmesi

BABA ÖZTÜRK M., ÖKSÜZ Y.

7. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Öğretmenlerin Dijital Okuryazarlık Kavramına İlişkin Metaforlarının İncelenmesi

ÖKSÜZ Y., GÜVEN E., ADEM İ.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. İlkokul 4 Sınıf Öğrencileri Duygusal Zekalarının Annenin Eğitim ve Çalışma Durumları Bakımından İncelenmesi

COŞKUN K., ÖKSÜZ Y.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. ilkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Empatik Eğilim Düzeylerinin incelenmesi

ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C., COŞKUN K.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

27. Çocuklarda Günlük Yaşam Algısı

ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M., İCİ A.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. The relationship between psychological resilience and procrastination levels of teacher candidates

Öksüz Y., Guven E.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3189-3193, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

30. The relationship between authoritarian personality and liking of children levels of teacher candidates

Ici A., Öksüz Y.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3203-3207, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

31. Evaluation of Prospective Teachers and Practice Classroom Teachers Opinions of problems Encountered in Practice Schools (Bayburt University sample)

Öksüz Y., Cevik C.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.2909-2914, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

33. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin bazı evrensel değerleri kazanım düzeylerinin karşılaştırılması samsun ili örneği

KESKİN Y., ÖKSÜZ Y., GELEN İ., YILMAZ H. B.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, cilt.1, ss.46-61, (Tam Metin Bildiri)

Desteklenen Projeler

2013 - 2014

2013 - 2014

İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde Etkin Vatandaşlık Eğitiminin Etkililiği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

Öksüz Y. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 46

h-indeksi (WOS): 5