Eğitim Bilgileri
1993 - 1997
1993 - 1997Doktora
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye
1991 - 1991
1991 - 1991Yüksek Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
1984 - 1988
1984 - 1988Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
Duyguların açılması eğitiminin üniversite öğrencilerinin özerklik düzeyine etkisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr)
1991
1991Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin Uyum Düzeylerine Anne-Baba Tutumlarının Ertkisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1998 - Devam Ediyor
1998 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1992 - 1998
1992 - 1998Öğretim Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1990 - 1992
1990 - 1992Uzman
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - 2022
2021 - 2022Dekan
Amasya Üniversitesi
1998 - 2000
1998 - 2000Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
1992 - Devam Ediyor
1992 - Devam Ediyoröğr.gör.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, öğr.gör.
2015 - 2017
2015 - 2017Öğretim Üyesi
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi , Öğretim Üyesi
1998 - 2001
1998 - 2001yrd.doç.dr
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, yrd.doç.dr
1990 - 1992
1990 - 1992uzman
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, uzman
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
İlköğretimde Kullanılan Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Rehberlik Uygulamaları
Psikolojik Danışma Kuramlarına Göre İlköğretimde Rehberlik Teknikleri ve Uygulamaları
Özürlülerle Psikolojik Danışma
Makaleler
Tümü (64)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (7)
Scopus (8)
TRDizin (30)
Diğer Yayınlar (32)
2025
20251. Kuşaklararası Aktarılan Psikolojik Travma ile Aile Psikolojik Sağlamlığı Arasındaki İlişki
PALAVAR M., ÖKSÜZ Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.1673-1702, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Üniversite Öğrencilerinde Kişilerarası Affetme Düzeyi ile Psikolojik Esneklik İlişkisi
ÖMRÜUZUN D., ÖKSÜZ Y.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.16, sa.1, ss.863-886, 2025 (TRDizin)
2024
20243. Intolerance of Uncertainty Inventory Development: Validity and Reliability Study
Koser İ. E., Öksüz Y., Kolukısa Ş.
Journal of Global Sport and Education Research , cilt.7, sa.2, ss.33-44, 2024 (TRDizin)
2023
20234. The Development of the Turkish Serenity Scale: A Validation Study
Alkın S., ÖKSÜZ Y.
International Journal of Progressive Education (IJPE) , cilt.19, sa.4, ss.39-51, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Psikolojik Danışma Sürecindeki Terapötik Beceri ve Koşulların Metin Analizi Yöntemiyle İncelenmesi: “In Treatment” Dizisi
Yıldırım O., ÖKSÜZ Y.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.52, ss.19-32, 2023 (TRDizin)
2022
20226. Comparison Effects of Flipped and In-Class Flipped Classroom Models on Academic Achievement and Planning Skills
Demir E. G., Öksüz Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.523-540, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
20227. Investigating Animation-Based Achievement Tests According to Various Variables
Güven Demir E., Öksüz Y.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.4, ss.33-52, 2022 (Scopus)
2021
20218. Öğretmenlerin Öğretimde Bilinçli Farkındalık İle Mesleki Doyum Düzeyleri İlişkisi
ÖKSÜZ Y., YİĞİT Ş.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , 2021 (TRDizin)
2021
20219. Dönüştürülmüş Sınıf ve Revize Edilmiş Dönüştürülmüş Sınıf Modellerinin Akademik Başarı ve Planlama Becerisine Etkisinin Karşılaştırılması
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202110. Investigation of Planning Skills in Children and Adults with the Computerized 4-Disc Version ofThe Tower of London Test
DEMİR E. G., ÖKSÜZ Y.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.29, sa.3, ss.705-719, 2021 (TRDizin)
2020
202011. Üniversite Öğrencilerinin Algılanan Gelecekteki İstihdam Edilebilirlik, Psikolojik İyi Oluş ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ALKIN S., ÖKSÜZ Y.
TÜRKİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.5, sa.2, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Üniversite Öğrencilerinin Yetersizlik Duygusu ile Genel Aidiyet Düzeyleri Arasındaki İlişki
KILIÇ S., ÖKSÜZ Y.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.2, ss.216-225, 2020 (TRDizin)
2020
202013. Ortaokul Öğrencilerinin Meslek Kararı Verme Yetkinliğinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., KARALAR M.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.1, 2020 (TRDizin)
2019
201914. Üniversite Öğrencilerinin Huzur ve Otantiklik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., KARALAR M.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.321-326, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. The Perception and Level of Digital Citizenship on Pre-Service Classroom Teachers
ÇEVİK KANSU C., ÖKSÜZ Y.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Comparison of Open Ended Questions and Multiple Choice Tests in terms of Psychometric Features and Student Performance
Öksüz Y., Demir E. G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.1, ss.259-282, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201917. Impact of Emotional Literacy Training on Students' Emotional Intelligence Performance in Primary Schools
COŞKUN K., Öksüz Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.36-47, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201818. Roman Çocukların Okul Doyumu Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Samsun İli Örneği)
Öksüz Y., Demir E. G., Öztürk M.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.256-268, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201819. Duygusal Okuryazarlık Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Performansı Üzerindeki Etkisinin Cinsiyete Göre İncelenmesi
COŞKUN K., ÖKSÜZ Y.
JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES , cilt.22, ss.1861-1874, 2018 (TRDizin)
2018
201820. Understanding interaction betweenreading performance and messageawareness, lexical awareness, andphonological awareness
COŞKUN K., ÖKSÜZ Y., ÖZTÜRK M., İci A., Aktürk M.
Studies in Educational Research and Development , cilt.2, sa.1, ss.47-70, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokrasi Algısı: Polonya-Türkiye Karşılaştırması
Kartal A., Öksüz Y., Baba Öztürk M., Güven Demir E.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.17, sa.2, ss.562-579, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201822. Examining The School Satisfaction Levels of Romani Children with Respect to Some Variables (Case of Samsun Province)
Öksüz Y., Demir E. G., Baba Öztürk M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.1, ss.256-268, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201823. Understanding Interaction Between Reading Performance and Message Awareness, Lexiacal Awareness and Phonogical Awareness
Coşkun K., Öksüz Y., Baba Öztürk M.
Studies in Educational Research and Development
, cilt.2, sa.1, ss.47-70, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201824. Democracy perceptions of prospective primary school teachers: Comparison Poland-Turkey Sınıf öğretmeni adaylarının demokrasi algısı: Polonya-Türkiye karşılaştırması
Kartal A., Öksüz Y., Baba Öztürk M., Güven Demir E.
Elementary Education Online
, cilt.17, sa.2, ss.562-579, 2018 (Scopus, TRDizin)
2017
201725. Açık Uçlu ve Çoktan SEçmeli Başarı Testlerinin Psikometrik Özellikleri ve Öğrenci Performansı Açısından Karşılaştırılması
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201726. Ortaokul Öğrencilerinin Okul Yaşam Kalitesi Algıları: Demografik Bir İnceleme
Karalar M., Öksüz Y., Baba M.
The Journal of Academic Social Science
, cilt.5, sa.52, ss.430-442, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. Relationship between Levels of Student Alienation and Hemsehrilik Attitudes of University Students: A Study on Kyrgyz-Turkish Manas University Students
Öksüz Y., Baba M.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.5, sa.7, ss.1182-1191, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201728. An Investigation on the Relationship between Maternal Education Level, Maternal Employment, and Emotional Intelligence Performance of 10 Years Old Children
ÖKSÜZ Y., COŞKUN K.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.456-470, 2017 (TRDizin)
2017
201729. Üniversite Öğrencileri Hemşehrilik Tutum Ölçeği Kırgızca Formunun Psikometrik Özellikleri
ÖKSÜZ Y., BABA M.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.2, 2017 (TRDizin)
2017
201730. Farklılıklara Saygı Ölçeği' nin Kırgız Kültürüne Uyarlanması
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., MAMIROVA C.
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.54-62, 2017 (TRDizin)
2017
201731. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bağışlama İstekliliğinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: OMÜ Örneği
ÖKSÜZ Y., BABA M.
TÜBAV BİLİM DERGİSİ , cilt.10, sa.1, ss.113-123, 2017 (TRDizin)
2017
201732. Ten Years Emotional Intelligence Scale (TYEIS): Its Development, Validity and Reliability
COŞKUN K., Öksüz Y., Yilmaz H. B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.4, sa.2, ss.122-133, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201633. The Relationship Between Teachers’ Educational Beliefs and Their Perceptions of Multicultural Competence
Öksüz Y., Baba M.
International Journal of Innovative Research in Education
, cilt.3, sa.4, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201634. SIGNIFICANCE OF THE PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCEPROGRAM IN PURSUING EDUCATION OBJECTIVES
ÖKSÜZ Y.
Izvestiya vuzov , cilt.12, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201635. Öğretmenlerin eğitim inançları ile çok kültürlü yeterlik algıları arasındaki incelenmesi
ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M.
international juarnal of ınnovative research in education , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201636. Öğretmen Adaylarının Çatışma Eylem Stilleri ile Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Öksüz Y., Baba M.
Manas Journal of Social Studies
, cilt.5, sa.4, ss.1-12, 2016 (TRDizin)
2016
201637. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇATIŞMA EYLEM STİLLERİ İLEKÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.4, ss.2-11, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201638. Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitim Kavramına İlişkin Metaforlarının İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., İCİ A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.15, sa.59, ss.1263-1278, 2016 (TRDizin)
2016
201639. Evaluation of Emotional Literacy Activities: A Phenomenological Study
ÖKSÜZ Y.
JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE , cilt.37, sa.1, ss.37-39, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201640. ÖĞRETMENLERİN DİJİTAL OKURYAZARLIK KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININİNCELENMESİ
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., İCİ A.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.9, sa.Number: 50, ss.387, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201541. Investigating Fourth Grade Primary School Students Perceptions About Active Citizenship Through Their Drawings
CEREN Ç. K., ÖKSÜZ Y.
International Online Journal of Primary Education , cilt.1, sa.1, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201542. According to the Opinions of Teachers and Students Active Citizenship Education in Elementary School
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C.
Mevlana International Journal of Education , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201543. Investigating fourth grade Primary School Students Perceptions about Active Citizenship Through Drawings
ÇEVİK KANSU C., ÖKSÜZ Y.
International Online Journal of Primary Education , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201544. The Effect of the use of concept cartoons in Gaining of Citizenhip Consciousness of Primary School Students
BABA M., ÖKSÜZ Y.
Turkish studies , cilt.10, sa.15, ss.119-136, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201445. Öğretmenlik Uygulaması Yapılan İlköğretim Okullarındaki Zorba Davranışların İncelenmesi
Öksüz Y., Çevik Kansu C., Özçakır Sümen Ö., Baba Öztürk M., Güven Demir E.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, cilt.5, sa.1, ss.205-229, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201446. Examination of 4th Grade Students Emphatic Tendency Level and Emphatic Writing Skills
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C., COŞKUN K.
LIFE SCIENCE JOURNAL , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201447. The Relationship Between Psychological Resilience Andprocrastination Levels Of Teacher Candidates
ÖKSÜZ Y., GÜVEN E.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201448. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuldışı Etkinlik Kavramına Yükledikleri Metaforların İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C.
International Journal of Social Science , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201449. Evaluation of Prospective Teachers and Practice Classroom Teachers Opinions on the Problems Encountered in Practice Schools Bayburt University Sample
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.116, ss.2909-2914, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201450. The Relationship Between Authoritarian Personality And Liking Of Children Levels Of Teacher Candidates
İCİ A., ÖKSÜZ Y.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , sa.116, ss.3203-3207, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201251. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Yönetimine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK C., BABA M., GÜVEN E.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, sa.2, ss.99-113, 2012 (TRDizin)
2012
201252. Farklılıklara Saygı Ölçeği FSÖ Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖKSÜZ Y., GÜVEN E.
Journal Of Academic Social Science Studies , cilt.5, sa.5, ss.457-473, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201253. İlköğretim Okulları Yöneticilerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişki
ÖKSÜZ Y., İCİ A.
Journal Of Academic Social Science Studies , cilt.5, sa.2, ss.161-182, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201254. Developing an attitude scale of university students towards "hemsehrilik": Study of reliability and validity
Oksuz Y.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.3, ss.1395-1404, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2012
201255. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin bazı evrensel değerleri kazanım düzeylerinin karşılaştırılması Samsun İli Örneği Comparing the acquisition levels of some universal values in the 5 th grade students the case of Samsun
KESKİN Y., ÖKSÜZ Y., GELEN İ., YILMAZ H. B.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.2, ss.351-374, 2012 (TRDizin)
2012
201256. İLKÖĞRETİM 4 VE 5 SINIF ÖĞRENCİLERİ ARASINDAKİ ZORBALIK OLAYLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ RİZE İLİ ÖRNEĞİ
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C., KARTAL A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.7, sa.3, ss.1911-1934, 2012 (TRDizin)
2012
201257. Duyguların Açılması Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Duygularını İfade Edebilmeleri Üzerindeki Etkisi
ÖKSÜZ Y.
Journal of Academic Social Science Studies , cilt.5, sa.2, ss.421-438, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201258. Öğretmenlik Uygulaması Yapılan Okullardaki Zorba Davranışların İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C., ÖZÇAKIR SÜMEN Ö., BABA ÖZTÜRK M., GÜVEN DEMİR E.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.5, sa.1, ss.205-229, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201259. Üniversite Öğrencilerinin Özerklik Düzeyleri ile Vücut Algıları Arasındaki İlişki
ÖKSÜZ Y.
Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.28, ss.69-77, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201260. İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAZI EVRENSEL DEĞERLERİ KAZANIM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (SAMSUN İLİ ÖRNEĞİ)
ÖKSÜZ Y., KESKİN Y., GELEN İ., YILMAZ H. B.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.2, ss.351-374, 2012 (TRDizin)
2012
201261. Öğretmenlik Uygulaması I II Derslerinin Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlilik Algılamaları Üzerindeki Etkisi
ÖKSÜZ Y., COŞKUN K.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.131-155, 2012 (TRDizin)
2011
201162. Algılanan Sosyal Destekle Akılcı Olmayan Davranışlar İlişkisi
ÖKSÜZ Y., AYVALI M., COŞKUN K., BABA ÖZTÜRK M., İCİ A.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.4, sa.1, ss.119-136, 2011 (Hakemli Dergi)
2005
200563. Duyguların Açılması Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerine Etkisi
ÖKSÜZ Y.
Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.)
, cilt.6, sa.2, ss.185-195, 2005 (TRDizin)
1992
199264. Görüntülü Grupla Psikolojik Danışmanın Görüntüsüz Grupla Psikolojik Danışmadan Üstünlükleri
ERSANLI K., BALCI ÇELİK S., ÖKSÜZ Y.
O.M.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.10, ss.358-375, 1992 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dijital Vatandaşlık Düzeyi Ve Algısı
ÇEVİK KANSU C., ÖKSÜZ Y.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20172. Üniversite Eğitimi Nedeniyle Geçici Göç Yaşayan Öğrencilerin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
GÜVEN DEMİR E., ÖKSÜZ Y.
Geçmişten Günümüze Göç Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 17 - 19 Şubat 2017, ss.1705-1717, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. DUYGUSAL OKURYAZARLIK EĞİTİMİNİN DUYGUSAL ZEKAPERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİS İNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİNE GÖREİNCELENMES İ
COŞKUN K., ÖKSÜZ Y.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Tutumlarında Etik Muhakeme Yetenekleri ile Bazı Demografik Değişkenlerin Rolü
ÖKSÜZ Y., BABA M., ÖKSÜZ A.
9.Uluslararası Eğitim Araştirmaları Birliği Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Cinsiyetin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Tutum Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
ÖKSÜZ Y., BABA M., ÇEVİK KANSU C.
9.Uluslararası Eğitim Araştirmaları Birliği Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Öğretmen Adaylarının Bağışlama İstekliliğinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği
ÖKSÜZ Y., BABA M.
6.Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Farklılıklara Karşı Oluşabilecek Tutumların Etkililik Durumları
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
6. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20168. Öğretmen Adaylarının Bağışlama İstekliliğinin Çeşitli Değişkenler Açısından Önemi
ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M.
6. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. Roman Çocukların Okul Doyumu Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Samsun İli Örneği
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., BABA M.
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Eğitimde Psikolojik Hizmetlerin Önemi
ÖKSÜZ Y.
Uluslararası Yeni Okul İçin Yeni Öğretmen; Öğretmen Yetiştirme Sistemini Modernleştirmede Güncel Problemler Kongresi, Bishkek, Kırgızistan, 20 - 23 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Roman Çocukların Okul Doyumu Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E., BABA ÖZTÜRK M.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.398, (Özet Bildiri)
2016
201612. İlkokul Birinci Sınıf Velilerinin Karşılaştığı Sorunlar
İCİ A., ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.113, (Özet Bildiri)
2016
201613. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.394, (Özet Bildiri)
2016
201614. İlkokul 4 sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları ile Yönetsel Fonksiyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Londra Kulesi Testi
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.393-394, (Özet Bildiri)
2016
201615. Farklılık Bileşenleri ve Gelişen Tutumlar
ÖKSÜZ Y.
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ "KÜRESEL GELİŞMELER IŞIĞINDA YÜKSEK ÖĞRETİMİN DURUMU VE GELECEĞİ", Bishkek, Kırgızistan, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. The relationship between lifelong learning tendencies and digital literacy levels of university students
ÖKSÜZ Y., GÜVEN DEMİR E.
8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Öğretmenlerin Eğitim İnançları ile Çokkültürlü Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., BABA M.
8.Dünya Eğitim Bilimleri Konferansı, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. The Relationship Between Teachers Educational Beliefs and Their Perceptions of Multicultural Competence
ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M.
8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201519. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılık Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforların İncelenmesi
BABA M., ÖKSÜZ Y.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201520. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Resimle Aile Algısı
İCİ A., ÖKSÜZ Y., GÜVEN E.
VII.ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri ile Çatışma Çözme Becerileri Arasındaki İlişki
BABA M., ÖKSÜZ Y.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201522. Sınıf Öğretmeni Adaylarinin Kültürlerarasi Duyarlilik Kavramina İlişkin Geliştirdikleri Metaforlarin İncelenmesi
BABA ÖZTÜRK M., ÖKSÜZ Y.
7. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Öğretmenlerin Dijital Okuryazarlık Kavramına İlişkin Metaforlarının İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., GÜVEN E., ADEM İ.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. İlkokul 4 Sınıf Öğrencileri Duygusal Zekalarının Annenin Eğitim ve Çalışma Durumları Bakımından İncelenmesi
COŞKUN K., ÖKSÜZ Y.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumu ile Empatik Eğilim Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÇEVİK KANSU C., ÖKSÜZ Y., COŞKUN K.
VII. Uluslar arası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201426. ilkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Empatik Eğilim Düzeylerinin incelenmesi
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C., COŞKUN K.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201427. Çocuklarda Günlük Yaşam Algısı
ÖKSÜZ Y., BABA ÖZTÜRK M., İCİ A.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201428. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuldışı Etkinlik Kavramına Yükledikleri Metaforların İncelenmesi Bayburt Üniversitesi Örneği
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK C.
EJER Congress, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201329. The relationship between psychological resilience and procrastination levels of teacher candidates
Öksüz Y., Guven E.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3189-3193, (Tam Metin Bildiri)
2013
201330. The relationship between authoritarian personality and liking of children levels of teacher candidates
Ici A., Öksüz Y.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3203-3207, (Tam Metin Bildiri)
2013
201331. Evaluation of Prospective Teachers and Practice Classroom Teachers Opinions of problems Encountered in Practice Schools (Bayburt University sample)
Öksüz Y., Cevik C.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.2909-2914, (Tam Metin Bildiri)
2012
201232. İlköğretim 4 Ve 5 Sınıf Öğrencileri Arasındaki Zorbalık Olaylarının Cinsiyet Sınıf Düzeyi Aile Geliri Ve Sosyal Kulüp Seçimi Bakımından İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., ÇEVİK KANSU C., KARTAL A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201133. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin bazı evrensel değerleri kazanım düzeylerinin karşılaştırılması samsun ili örneği
KESKİN Y., ÖKSÜZ Y., GELEN İ., YILMAZ H. B.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, cilt.1, ss.46-61, (Tam Metin Bildiri)
2011
201134. Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Yapılan Tezlerin Çeşitli Yönleriyle İncelenmesi
ÖKSÜZ Y., BARUT Y., DİCLE A. N.
SAMSUN SEMPOZYUMU, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2013 - 2014
2013 - 2014İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde Etkin Vatandaşlık Eğitiminin Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Öksüz Y. (Yürütücü)