Prof. Dr. Emre Pınarbaşı


Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

Türk Sanat Müziği Anasanat Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

E-posta: emre.pinarbasi@omu.edu.tr
İş Telefonu: +90 362 312 1919 Dahili: 4863
Fax Telefonu: +90 362 312 1919
Web: https://avesis.omu.edu.tr/emre.pinarbasi
Ofis: 4863
Posta Adresi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Kampüsü Devlet Konservatuvarı Binası Kat:2 İlkadım/SAMSUN

Metrikler

Yayın

36

Yayın (Scopus)

3

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

5

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

2

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi Ve Sanatları (Dr), Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi Ve Sanatları (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2003

1998 - 2003

Lisans

Ege Üniversitesi, Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

XX. Yüzyıl Türk müziği irticalî icralarında perde ve seyir karakteri anlayışı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi Ve Sanatları (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

Tokat yöresi dini musikisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi Ve Sanatları (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

2019 - 2020

2019 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

2014 - 2019

2014 - 2019

Öğretim Görevlisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzikoloji Bölümü

2010 - 2014

2010 - 2014

Öğretim Görevlisi

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

2004 - 2010

2004 - 2010

Öğretim Görevlisi

Dicle Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Konservatuvar Müdür Yardımcısı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

2014 - 2025

2014 - 2025

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

2019 - 2020

2019 - 2020

Konservatuvar Müdür Yardımcısı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

2018 - 2019

2018 - 2019

Konservatuvar Müdür Yardımcısı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

2016 - 2018

2016 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

2010 - 2014

2010 - 2014

Konservatuvar Müdür Yardımcısı

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi

2007 - 2009

2007 - 2009

Konservatuvar Müdür Yardımcısı

Dicle Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilgisayarda Nota Yazım Uygulamaları Sürdürülebilir Kalkınma

GTM629 - Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik I

GTM607 - Türk Din Musikisi I

Lisans

Lisans

SSD371 Kodlama Temelli Müzik Notasyonu Sürdürülebilir Kalkınma

KMG459 Ney VII

KMG401 Türk Müziği Form Bilgisi Sürdürülebilir Kalkınma

KMG207 Türk Sanat Müziği Nazariyat Ve Solfeji III Sürdürülebilir Kalkınma

MZJ217 Osmanlı Türkçesi I

TSM201 Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulamaları III Sürdürülebilir Kalkınma

TSM309 Türk Sanat Müziği Form Bilgisi I Sürdürülebilir Kalkınma

TSM213 Temel Form Bilgisi I Sürdürülebilir Kalkınma

MZJ417 Çalgı III

TSM159 Ney I

TSM459 Ney VII

TSM415 Müzikte Araştırma Yöntem ve Teknikleri Sürdürülebilir Kalkınma

TSM359 Ney V

KMG159 Ney I

KMG359 Ney V

KMG259 Ney III

MZJ115.5. Makamsal İcra I Sürdürülebilir Kalkınma

KMG427 - Bilgisayar Destekli Ses Analizi I

KMG459 NEY VII

KMG327 - Ses Fiziği I

KMG359 NEY V

MZÖ403 - Bireysel Çalgı VII

MZÖ305 - Bireysel Çalgı V

KMG259 NEY III

KMG413 BİTİRME PROJESİ (BİREYSEL) I

KMG459 Ney VII

KMG259 Ney III

KMG159 Ney I

KMG113 Bilgisayar I

KMG427 Bilgisayar Destekli Ses Analizi I

KMG107 Türk Sanat Müziği Nazariyat ve Solfeji I

KMG413 Bitirme Projesi (Bireysel) I

MZAE105 Bireysel Çalgı Eğitimi I

KHZ127 Ney

KMG359 Ney V

KHZ101 Türk Sanat Müziği Nazariyat ve Solfeji

KMG323 Osmanlıca Müzik Metin Çevirileri I

OSMANLICA MÜZİK METİN ÇEVİRİLERİ I

MÜZİKTE BİLGİSAYAR KULLANIMI II

BİLGİSAYAR 2

NEY 5

TEMEL MÜZİK KURAM VE UYGULAMALARI II

MÜZİK KURAM VE UYGULAMALARI II

NEY 4

NEY 7

NEY 6

Müzikte Bilgisayar Kullanımı I

MÜZİK KURAM VE UYGULAMALARI IV

FORM BİLGİSİ I

OSMANLICA MÜZİK METİN ÇEVİRİLERİ II

NEY 1

KLASİK TÜRK MÜZİĞİ TOPLU UYGULAMA I

NEY 2

NEY 3

NEY 8

BİLGİSAYAR 1

NEY

Osmanlıca 2

Müzikte Bilgisayar Kullanımı 1

Müzikte Bilgisayar Kullanımı 2

Osmanlıca 1

Türk Halk Müziği Bilgileri 1

Türk Halk Müziği Dağarcığı 1

BİLGİSAYARLA NOTA YAZIMI

GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİĞİ UYGULAMASI

TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

NEY I

TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ

NEY II

TÜRK MÜZİĞİ KURAM VE UYGULAMALARI I

GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİĞİ

GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİ

GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİ UYGULAMASI

Makaleler

Tümü (9)
Scopus (3)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. The understanding of Hüseyni and Uşşak Makams in Turkish Music based onAşık Veysel sound recordings

Öztürk S., Pınarbaşı E.

4th International Rast Music Congress (IRMC), Antalya, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2024, cilt.1, ss.15, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. ŞÜKRÜ TUNAR'IN İCRALARI KAPSAMINDA MAKAMSAL PERDE ALGISI

Güneysu M. K., PINARBAŞI E.

EGE 2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, İzmir, Türkiye, 12 Haziran 2023, ss.129-130, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. ŞÜKRÜ TUNAR'IN İCRALARI KAPSAMINDA MAKAMSAL PERDE ALGISI PERCEPTION OF MUSICAL SCALE DEGREES IN THE PERFORMANCES OF ŞÜKRÜ TUNAR

Güneysu E. K., Pınarbaşı E.

EGE 2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, İzmir, Türkiye, 12 - 13 Haziran 2023, ss.129-130, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. RAST DÖRTLÜSÜNÜN NEY SAZI ÜZERİNDEKİ TRANSPOZESİNİN İCRADAKİ PERDE BASKISINA KATKILARI

Pınarbaşı E.

Cumhuriyet 8. Uluslararası Sosyal Bilimler KOngresi, Ankara, Türkiye, 23 Nisan 2023, ss.12-23, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. RAST DÖRTLÜSÜNÜN NEY SAZI ÜZERİNDEKİ TRANSPOZESİNİN İCRADAKİ PERDE BASKISINA KATKILARI

PINARBAŞI E.

CUMHURIYET 8th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 23 Nisan 2023, cilt.1, ss.12-23, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. TEMEL NEY EĞİTİMİNDE UŞŞAK MAKAMININ TRANSPOZE YÖNTEMLERİ VE ÖRNEK ETÜTLERİ

Pınarbaşı E.

2ND INTERNATIONAL ART SYMPOSIUM, Kocaeli, Türkiye, 8 - 13 Mayıs 2023, ss.154-166, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

8. Tanburi Cemil Bey’in Hicaz Makamındaki Taksimlerine Göre Makam Perdelerinin Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine Göre Farklılıkları

Pınarbaşı E.

11. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2023, ss.105-112, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

9. THE TRANSFER OF THE “ŞIN” AND “YIRLAŞMA” THE RITUAL OF RITUAL AT THE CRIMEAN TATARS LIVING IN BURSA

Çiçek O., PINARBAŞI E.

9TH INTERNATIONAL CONGRESS ON HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, İzmir, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2023, cilt.1, ss.51-65, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

10. Karadeniz Kemençesi İle Klasik Kemençenin Çalgısal Form ve Akort Düzeni Açısından Karşılaştırmalı İncelenmesi

İREÇ S., PINARBAŞI E.

13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR-13, İzmir, Türkiye, 11 Mayıs 2022, cilt.1, ss.1032-1050, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. NEY EĞİTİMİNDE POPÜLER MÜZİK ESERLERİNDEN YARARLANMA: YANSIMALAR GRUBU ÖRNEĞİ

BOZ F., PINARBAŞI E.

5.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, cilt.1, ss.191-199, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. KEMANİ CEVDET ÇAĞLA’NIN TAKSİM SES KAYITLARI KAPSAMINDA TÜRK MÜZİĞİ PERDE VE ARALIK KULLANIMI ANLAYIŞI

PINARBAŞI E., PARLAR N.

4. ULUSLARARASI İLETİŞİM, EDEBİYAT, MÜZİK VE SANAT ÇALIŞMALARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, cilt.1, ss.225-240, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. Tanburi Cemil Bey’in Rast’xxta Karar Veren Makam Taksimlerine Göre Makam Seyirlerinin Eğitim Sistemi Olan Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine Göre Farklılıkları

PINARBAŞI E., PARLAR N.

Uluslararası Necatibey Eğitim Ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.5, ss.475-485, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. Taburi Cemil Bey’in Rast’ta Karar Veren Makam Taksimlerine Göre Makam Seyirlerinin Eğitim Sistemi Olan Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine Göre Farklılıkları

PINARBAŞI E., PARLAR N.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.5, ss.475-485, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

15. TANBURİ CEMİL BEY’xxİN SAZ ESERLERİNİN ANALİZİ

ÖZAYDIN A. K., AKGÜN E., OKAN S.

ULUSLARARASI MÜDA KONGRESİ MUSİC AND DANCE, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.149-166, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

16. Tanburi Cemil Beyin Saz Eserlerinin Analizi

ÖZAYDIN A. K., AKGÜN E., OKAN S.

Uluslararası Müzik Ve Dans Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.149-166, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

17. Tanburi Cemil Beyin Sözlü Eserlerinin Analizi

AKGÜN E., ÖZAYDIN A. K., OKAN S.

EUROPEAN CONFERENCE ON SCİENCE, ART CULTURE, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 19 - 22 Ekim 2017, ss.87, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. Tablet Bilgisayarlar İçin Oluşturulmuş Müzik Üretimi Programlarından Nota Yazım Editörlerine İlişkin Öneriler

PINARBAŞI E.

7TH ICITS 2013 Uluslararası Bilgisayar ve Öğrenim Teknolojileri Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

19. Tokat Zile ye Has Kırk Hatim ve Cuma Uygulamaları ile Bu Uygulamalarda Kullanılan Dini Musikiler

PINARBAŞI E.

Tokat Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2012, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

20. Sibelius Finale ve Lilypond Nota Yazım Programlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi

PINARBAŞI E.

X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2012, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

2. UŞŞAK MEVLEVÎ AYİNİ İCRASINDAKİ SEGÂH PERDESİNİN, AYİN SELAMLARI İÇİNDEKİ KULLANIMININ FREKANS ANALİZİ: KÂNİ KARACA ÖRNEĞİ

PINARBAŞI E., Soylu Ö.

TÜRK MÛSIKÎSİ'NDE TEKNİK HUSUSLAR VE ALAN ARAŞTIRMALARI I, ŞENDURAN FATMA MÜNEVVER, PINARBAŞI EMRE, GÜREL MURAT, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.91-107, 2024

2024

2024

3. UŞŞAK MAKAMINDA PERDE VE ARALIK ANLAYIŞI; VEDAT ERDEM KOCA ÖRNEĞİ

KERSE T., PINARBAŞI E., ÖZAYDIN A. K.

TÜRK MÛSIKÎSİ'NDE TEKNİK HUSUSLAR VE ALAN ARAŞTIRMALARI I, ŞENDURAN FATMA MÜNEVVER, PINARBAŞI EMRE, GÜREL MURAT, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.79-90, 2024

2024

2024

4. NEY SAZINDA TEMEL DÖRTLÜ VE BEŞLİLERDE TRANSPOZE TEKNİKLERİ

PINARBAŞI E.

TÜRK MÛSIKÎSİ'NDE TEKNİK HUSUSLAR VE ALAN ARAŞTIRMALARI I, ŞENDURAN FATMA MÜNEVVER, PINARBAŞI EMRE, GÜREL MURAT, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.17-36, 2024

2024

2024

5. SABÂ MAKAMI’NIN KANUN SAZI ÜZERİNDEKİ TRANSPOZİSYONU; YILDIZ AHENK VE DAVUD-BOLÂHENK MABEYNİ AHENKLERİ ÖRNEĞİ

PAMBUK P. G., PINARBAŞI E.

TÜRK MÛSIKÎSİ'NDE TEKNİK HUSUSLAR VE ALAN ARAŞTIRMALARI I, ŞENDURAN FATMA MÜNEVVER, PINARBAŞI EMRE, GÜREL MURAT, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.49-60, 2024

2021

2021

6. HACI EMİN EFENDİ (1902)

PINARBAŞI E.

İSLAM MEDENİYETİNDE BİLİM ÖNCÜLERİ / MÜZİK, AZİMLİ Mehmet, Editör, İLİMYURDU YAYINCILIK, İstanbul, ss.211-214, 2021

2019

2019

7. HÜZZAM, SABÂ VE UŞŞAK MAKAMLARINDA PERDE VE ARALIKANLAYIŞI DENİZ GÖKTAŞ ÖRNEĞİ

KERSE T., PINARBAŞI E.

SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLEREMULTİDİSİPLİNER BAKIŞ, Prof. Dr. Ayhan Aytaç, Prof. Dr. Giray Saynur Derman, Prof. Dr. Mustafa Talas, Editör, Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, ss.267-290, 2019

Desteklenen Projeler

2020 - 2021

2020 - 2021

İslam Medeniyetinde Bilim Öncüleri

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Er E., Pınarbaşı E., Kazanç F. K., Üçtaş Z., Curuk O.

2014 - 2014

2014 - 2014

Müzik Paydasında Bilim ve Kültür

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Pınarbaşı E., Karahan C. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Rast Muzikoloji Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

Rast Muzikoloji Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

Yegah Müzikoloji Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Yegah Müzikoloji Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

Yegah Musiki Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2020

Kasım 2020

Yegah Musiki Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Sanatsal Etkinlik

Nisan 2018

Nisan 2018

Ney Dinletisi

Pınarbaşı E.