Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Difficulties of teaching media literacy course for a social studies teacher: A case study
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.4, no.2, pp.1131-1142, 2012 (SCI-Expanded)


Articles Published in Other Journals
A Follow-up Study on the Metaphoric Perception of Secondary School Students from TEOG to LGS
International Journal of Progressive Education (IJPE)
, vol.16, no.3, pp.171-188, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Contract Teaching and Oral Exam: What Do The Teacher Candidates Think?
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.8, no.1, pp.237-266, 2020 (ESCI)


Analysis of the Missions of Higher Education Institutions within the Scope of Third Mission Understanding
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY
, vol.5, no.3, pp.387-400, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Comparison of the 2006 and 2013 Media Literacy Curricula from the Teacher’s Point of View
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.51, no.2, pp.143-170, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

Evaluation the Challenges Encountered in Media Literacy Classes by the Teachers' Opinions
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.2, pp.387-410, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Teachers' Attitudes Toward the Use of Technology in Social Studies Teaching
RESEARCH IN SOCIAL SCIENCES AND TECHNOLOGY
, vol.1, no.1, pp.59-76, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.27, no.2, pp.393-410, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretim elemanlarından beklentileri ve beklentilerinin karşılanma düzeyine ilişkin görüşleri
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.13, no.1, pp.183-199, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Teachers’ and Students’ View About Media Literacy Course
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.0, no.31, pp.49-63, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Üniversitede Demokratik Bir Değer Olarak Hoşgörü
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal bilgiler dersinde müze ile eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi Samsun ili örneği
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.13, no.1, pp.81-103, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.16, no.1, pp.361-378, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

Kurum yöneticilerinin bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.10, no.35, pp.45-63, 2011 (Peer-Reviewed Journal)

Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, vol.16, no.2, pp.231-252, 2010 (Peer-Reviewed Journal)

Sosyal bilgiler ögretim programının ölçme degerlendirme boyutununögretmen görüslerine göre degerlendirilmesi Samsun ili örnegi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.20, no.2, pp.223-236, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Computer technology in education and issues of power and equity
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, vol.1, no.1, pp.88-106, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE İLİŞKİN ALGILARI
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, vol.16, no.2, pp.231-252, 2010 (Peer-Reviewed Journal)

Language and education problems of international students in Turkey
Manas Journal of Social Studies
, vol.12, no.24, pp.65-85, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim 7 sınıf öğrencilerinin medya ve medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.27, no.1, pp.93-113, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
A collection for enriching the social studies classroom instructional techniques in geography education
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.9-17, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
The internet globalization and possible problems of Turkish teachers
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.1, pp.7-15, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Sözleşmeli Öğretmen Olmak: Bir Metafor Çalışması / Being a Contracted Teacher: A Metaphor Study
8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 2019), Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımı Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 April 2016
Opinions of the govermental agency and non-govermental organization administrators regarding community service learning
The Second International Congress of Educational Research, Antalya, Turkey, 29 April - 02 May 2010
Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Ölçme Değerlendirme Boyutunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Samsun İli Örneği
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Turkey, 1 - 03 October 2009
Medya okuryazarlığı dersini alan öğrencilerin televizyon izleme alışkanlıklarının değerlendirilmesi
18. Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Turkey, 1 - 03 October 2009
Books & Book Chapters
An Examination of the Relationship Between the Ecological Values of Prospective Social Studies Teachers and Their Attitude Towards Turkey’s Nuclear Energy Policing
in: Controversial Issues in Social Studies Education in Turkey: The Contemporary Debates (Research in Social Education), Elvan Günel, Editor, Information Age Publishing (IGS), North Carolina, pp.163-216, 2018
Sosyal Bilgilerde Web Teknolojisi Kullanımı
in: Eğitimde Web Teknolojilerinin Kullanımı, Ahmet Baytak, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.71-82, 2014