Articles Published in Other Journals
Öğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Düzenlemeye İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.24, no.2, pp.1462-1499, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının popüler kültür kavramına ilişkin bilişsel yapıları
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, vol.14, no.2, pp.196-223, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of Prospective Teachers’ Attitudes Towards Sustainable Environmental Education
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.1, pp.645-670, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Determination of Connectedness to Nature Levels of Prospective Teachers
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.40, no.1, pp.441-458, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Developing an academic achievement test for learning area of Production, Distribution and Consumption: Validity and Reliability Study
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.3, pp.1984-2004, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
An Investigation of the Faculty of Education Students'Metaphoric Perceptions Regarding the Concept of Communication
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.25, no.1, pp.71-97, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
ANALYSIS OF COURSEBOOKS IN TERMS OF THE USE OF METAPHORS IN TEACHING SOCIAL STUDIES
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.21, no.4, pp.1280-1293, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher through the Eyes of Teachers and the Society: A Mixed Method Research
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.18, no.41, pp.3117-3143, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
A Follow-up Study on the Metaphoric Perception of Secondary School Students from TEOG to LGS
International Journal of Progressive Education (IJPE)
, vol.16, no.3, pp.171-188, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Dışı Eğitimin Mekânsal Sorunların Tespitine ve Çözümlerine Katkısının İncelenmesi
International journal of geography and geography education (Online)
, vol.40, pp.23-39, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2006 ve 2013 Yılı Medya Okuryazarlığı öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.51, no.2, pp.143-170, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
The Academic and Social Effects of Using Social Media on University Students
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.7, no.1, pp.316-348, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Medya Okuryazarlığı Dersinin İşlenmesinde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.2, pp.387-410, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Sınıf dışı eğitim uygulamaları potansiyeli kapsamında Samsun’a bir bakış
III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi (UCEK 2021), Sivas, Turkey, 14 - 17 October 2021, pp.1
A study on the adequacy of the activities in The 6th And7th year Social Studies coursebook in terms of imparting desired values
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Turkey, 1 - 03 September 2016, pp.1
Books & Book Chapters
Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
in: Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Tekin Çelikkaya,Çağrı Öztürk Demirbaş,Tercan Yıldırım,Hamza Yakar, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.47-95, 2019