Eğitim Bilgileri
1995 - 2000
1995 - 2000Doktora
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), Türkiye
1992 - 1995
1992 - 1995Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
Seyfe gölü avi-faunası
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr)
1995
1995Yüksek Lisans
Mogan Gölü avi-faunası
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1994 - 2002
1994 - 2002Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEnstitü Müdür Yardımcısı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2018 - 2020
2018 - 2020Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2003 - 2004
2003 - 2004Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Fen Eğitiminde Mekan Dışı (Outdoor) Uygulamalar
İlköğretim Programlarında İşlenen Küresel Çevre Sorunları
İlköğretim Programlarında İşlenen Küresel Çevre Sorunlar
Fen Eğitiminde Mekan Dışı Uygulamalar
İlköğetim Programlarında İşlenen Küresel Çevre Sorunları
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
İnsan, Çevre ve Fen Eğitimi
İnsan Çevre ve Fen Eğitimi
Kadın, Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet
Lisans
Lisans
Günlük Yaşam ve İlkyardım
Genetik
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
Öğretmenlik Uygulaması
İnsan Anatomisi
Fen Eğitimi Laboratuvar Uygulamaları
Biyoloji III
Okul Deneyimi
Üreme ve Cinsel Eğitim
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLER
Fen Bilgisi Labaratuvar Uygulamaları-I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Çevre Bilimi
Genel Biyoloji-I
Genel Biyoloji Lab.-I
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Genel Biyoloji Lab.-II
Genel Biyoloji-II
Anne-Çocuk Beslenmesi
Çevre ve Eğitimi
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi
Anne-Çocuk Sağlığı ve İlkyardım
Biyolojide Özel Konular
Seçmeli II - Üreme ve Cinsel Eğitim
Anne Çocuk Beslenmesi
Bilim Tarihi
Çevre ve Eğitim
Özel Öğretim Yöntemleri-I
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÇEVRE EĞİTİMİ
Makaleler
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (13)
2025
20251. A Phenomenological Study of Preservice Teachers’ Epistemological Levels
APAYDIN Z., ÇAĞLIYAN REİS T., ÇOBANOĞLU E. O.
International e-Journal of Educational Studies , cilt.9, sa.19, ss.23-37, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. İLKOKUL VE ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ ÇEVRE BİLİNCİ GELİŞTİRMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
ÇOBANOĞLU E. O., tok s., tok m.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.924-941, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. İlköğretim Fen Eğitiminde Kavram Yanılgılarıyla İlgili Tezlerin İncelenmesi: 2012-2022 Yılları Arası
Mert E., APAYDIN Z., Çobanoğlu E. O.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.12, sa.23, ss.125-147, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Sınıf Dışı Eğitim Etkinliklerine İlişkin Okul Yöneticileri, Sınıf Öğretmenleri ve Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi
CİRİT GÜL A., ÇOBANOĞLU E. O.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.19, sa.41, ss.1672-1699, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Öğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Düzenlemeye İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi
CİRİT GÜL A., TAĞRİKULU P., ÇOBANOĞLU E. O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.1462-1499, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Cumhuriyet Tarihinden İtibaren Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak Uzay Bilimleri ve Astronomi Eğitiminin Fen Bilimleri Dersindeki Yeri
ŞİMŞEK U., NAZLI O. B., ÇOBANOĞLU E. O.
Social Mentality And Researcher Thinkers Journal , cilt.9, sa.73, ss.3986-3999, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Evaluation of Prospective Teachers’ Attitudes Towards Sustainable Environmental Education
CİRİT GÜL A., TAĞRİKULU P., ÇOBANOĞLU İ. H., ÇOBANOĞLU E. O.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.645-670, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Türkiye'de Argümantasyon İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
GÜL A. C., APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.2, ss.591-628, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Öğretmen Adaylarının Doğaya Bağlılık Düzeylerinin Belirlenmesi
TAĞRİKULU P., GÜL A. C., ÇOBANOĞLU E. O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.441-458, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Üretim, Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanına yönelik akademik başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması*
TAĞRİKULU P., BEKDEMİR Ü., ÇOBANOĞLU E. O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1984-2004, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Determination of Pre-Service Teachers’ Awareness on Green Consumption Concept
Kuğu M., ÇOBANOĞLU E. O., Aydın B.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.6, sa.14, ss.247-280, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202112. Examining of perception levels of secondary education students regarding outdoor learning
TAĞRİKULU P., GÜL A. C., ÇOBANOĞLU E. O.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.8, sa.3, ss.499-513, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Canlılar Dünyasına Yolculuk Konu Alanına Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması
GÜL A. C., APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.74-84, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE METAFORLARIN KULLANIMI ÇERÇEVESİNDE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
BEKDEMİR Ü., TAĞRİKULU P., ÇOBANOĞLU E. O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.4, ss.1280-1293, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. The Effects of Outdoor Educational Activities Supported By Prediction - Observation - Explanation in the Teaching of the Living World Unit on Students’ Academic Achievement and Learning Retention
Kasım F., ÇOBANOĞLU E. O.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.6, sa.12, ss.461-500, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Sınıf dışı öğretim ile öğrencilerin çevre okuryazarlıklarının geliştirilmesi: Fen bilimleri dersi 7.sınıf “İnsan ve Çevre” ünitesi
KARAKAYA AKÇADAĞ Ç., ÇOBANOĞLU E. O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1834-1852, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. TÜBİTAK Destekli “Dili Doğada Yaşıyorum” Projesinin İngilizce Eğitimi Üzerindeki Etkileri
AYMEN PEKER E., ÇİFTLİ S., ÇOBANOĞLU E. O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.58-78, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Havacılığa ve Havacılık-Fen Bilimleri İlişkisine Dair Metaforik Algıları
AKARCA T. A., ÇOBANOĞLU E. O., KARATAŞ F. Ö.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.289-303, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. SINIF DIŞI ÖĞRETİM İLE ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE OKURYAZARLIKLARININ GELİŞTİRİLMESİ: FEN BİLİMLERİ DERSİ 7. SINIF “İNSAN VE ÇEVRE” ÜNİTESİ
AKÇADAĞ Ç. K., ÇOBANOĞLU E. O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1834-1852, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Akademik Doğa Kampına Yönelik Öğrenci Görüşleri
ÇOBANOĞLU E. O., YERLİKAYA M., YERLİKAYA A.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.178-187, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. The Avifauna of Lake Seyfe
ÇOBANOĞLU E. O.
TURKISH JOURNAL OF AGRICULTURE: FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.484-494, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201822. “İnsan ve Çevre” Ünitesi için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi
KARAKAYA AKÇADAĞ Ç., ÇOBANOĞLU E. O.
Informal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Fen Öğretiminde Toulmin Argümantasyon Modelinin Sınıf Dışı (outdoor) Eğitim Süreci ile Bütünleştirilmesi: Örnek Etkinlikler
Cirit Gül A., Apaydın Z., Çobanoğlu E. O., Tağrikulu P.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.103-120, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201824. Fen Öğretiminde Toulmin Argümantasyon Modelinin Sınıf Dışı (outdoor)Eğitim Süreci ile Bütünleştirilmesi: Örnek Etkinlikler
CİRİT GÜL A., APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O., TAĞRİKULU P.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.103-120, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201825. Games from generation X to generation Z
Çobanoğlu E. O., Tağrikulu P., Gül A. C.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.11, ss.2604-2623, 2018 (Scopus)
2018
201826. Games from Generation X to Generation Z
ÇOBANOĞLU E. O., TAĞRİKULU P., CİRİT GÜL A.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.6, sa.11, ss.2604-2623, 2018 (Scopus)
2018
201827. CHANGE! PHYSICAL OR CHEMICAL? PHENOMENOLOGICAL ANALYSIS OF SECONDARY SCHOOL 7 TH GRADE STUDENTS’ STRUCTURE OF KNOWLEDGE RELATED TO THE CONCEPTS OF PHYSICAL AND CHEMICAL CHANGE
APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O., Ergül S.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.33, ss.1919-1953, 2018 (TRDizin)
2017
201728. TÜRKİYE’DE SINIF DIŞI EĞİTİM VE TARİHSEL KÖKENLERİ
YAZICI T., ÇOBANOĞLU E. O.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.9, ss.385-401, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201729. İLKOKUL 4. SINIF MÜFREDATINDA YER ALAN CÜMLENİN ÖĞELERİ KONUSUNUN SINIF DIŞI (OUTDOOR) ETKİNLİKLERLE DESTEKLENEREK ÖĞRETİLMESİ
ÇOBANOĞLU E. O., CİRİT GÜL A.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.9, ss.521-531, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201530. Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
TÜRER B., ÇOBANOĞLU E. O.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.235-247, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201231. The Viewpoints of Education Faculty Last Grade Students about the Environment according to Anthropocentric and Nonanthropocentric Approaches
KARAKAYA Ç., ÇOBANOĞLU E. O.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE , cilt.9, sa.3, ss.36-39, 2012 (Scopus)
2012
201232. İnsanı merkeze alan (antroposentrik) ve almayan (nonantroposentrik) yaklaşımlara göre eǧitim fakültesi son sınıf öǧrencilerinin çevreye yönelik bakış açıları
Karakaya Ç., Çobanoğlu E. O.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.9, sa.3, ss.24-35, 2012 (Scopus)
2009
200933. Underlining the problems in biology textbook for 10th grades in high school education using the suggestions of practicing teachers
Çobanoğlu E. O., Şahin B.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.6, sa.2, ss.75-91, 2009 (Scopus)
2009
200934. The Viewpoints of Primary Education Pre-Service Science Teachers About the Environment According to Anthropocentric and Non-Anthropocentric Approaches
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYALI Ç.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.2513-2518, 2009 (Scopus)
2008
200835. Lisans Öğrencilerinin Kuram (Teori) Kavramını Algılayışları
TAŞKIN Ö., ÇOBANOĞLU E. O., APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU İ. H., YILMAZ YENDİ B., ŞAHİN B.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.35-53, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200836. Undergraduate Students’ Perception of Theory Concept
TAŞKIN Ö., ÇOBANOĞLU E. O., APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU İ. H., Bahar Y., Şahin B.
Boğaziçi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.35-51, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200837. Türkiye'de Nükleer Santrallerin Kurulması ve Nükleer Enerji Kullanımı Konusundaki Öğretmen Adaylarının Tutumları
ÖZDEMİR N., ÇOBANOĞLU E. O.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2008, sa.34, ss.218-232, 2008 (Scopus, TRDizin)
2008
200838. Prospective teachers' attitudes towards the use of nuclear energy and the construction of nuclear plants in Turkey
Özdemir N., Çobanoğlu E. O.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.34, ss.218-232, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2006
200639. Evrim Öğretimi İçin Model Önerisi: Soyağacı, Hat Modeli ve El Modeli Oluşturma
APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O., TAŞKIN Ö.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, ss.95-108, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Türkiye’de Bitki Körlüğü ile İlgili Eğitim Alanında Yapılan Çalışmaların Sistematik Analizi
Çobanoğlu E. O., Ergun M.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın Sağlık Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi
Çetin S., ÇOBANOĞLU E. O.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 03 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Öğretmen Adaylarının Yaygın Bitki Türlerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Ergun M., Çobanoğlu E. O.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Tutumlarının Belirlenmesi
Kuru K., ÇOBANOĞLU E. O.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 02 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2023
20235. Sınıf Dışı Eğitimde Aquatik Ortamların Kullanımının İncelenmesi
Tağrikulu P., Cirit Gül A., Çobanoğlu E. O.
8. ULUSLARARASI BAŞÖĞRETMEN EĞİTİM VE YENİLİKÇİ BİLİMLER KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.472-481, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. Sınıf Dışı Eğitimde Akuatik Ortamların Kullanımının İnclenmesi
TAĞRİKULU P., CİRİT GÜL A., ÇOBANOĞLU E. O.
8. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2023, ss.521-530, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Öğretmen Adayları için Yeşil Tüketim Bilgi Test Geliştirilmesi
AYDIN B., ÇOBANOĞLU E. O.
3rd International Graduate Studies Congress, Türkiye, 14 - 17 Haziran 2023, ss.557-564, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE ENERJİYİ VERİMLİ KULLANMA FARKINDALIKLARININ OLUŞTURULMASI
AYDIN B., ÇOBANOĞLU E. O.
8. ULUSLARARASI AKADEMİK ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Belgesel Kullanımı İle İlgili Görüşleri
Gökgöz H. C., Çobanoğlu E. O., Ergun M.
IV. International Educational Sciences Conference, Giresun, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2023, ss.228-240, (Tam Metin Bildiri)
2022
202210. FEN BİLİMLERİ DERSİ DOĞAL AFETLER KONUSUNUN DİSİPLİNLERARASI İNCELENMESİ
AKGÜRBÜZ M., ÇOBANOĞLU E. O.
7. ULUSLARARASI SELÇUK KONGRELERİ, Konya, Türkiye, 10 Aralık 2022, ss.583-607, (Tam Metin Bildiri)
2022
202211. A REVIEW OF GLOBAL CLIMATE CHANGE IN SCIENCE EDUCATION CURRICULUM OF TURKIYE
ÇOBANOĞLU E. O., SARIŞAN TUNGAÇ A.
Cooperation For Climate and Green Deal Symposium, 24 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202212. 6. Sınıf Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinin Sınıf Dışı Etkinliklerle Bütünleştirilmiş Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımıyla Öğretiminin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısına Etkisi
AKGÜRBÜZ M., ÇOBANOĞLU E. O.
Uluslararası 4. Munzur Sosyal Bilimler Konferansı, 13 Ağustos 2022, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Fen Bilimleri Dersi Astronomi Konularının Sınıf Dışı Eğitime Uygunluğunun İncelenmesi
YERLİKAYA A., ÇOBANOĞLU E. O.
2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 27 - 29 Aralık 2019, ss.1047-1054, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Ortaokul Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzlerinin Belirlenmesi Ekolojik Ayak İzimizi Ölçüyoruz Doğaya Sahip Çıkıyoruz
AYDIN B., ÇOBANOĞLU E. O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.217-225, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. Sınıf Dışı Eğitim Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
KOCA G., ÇOBANOĞLU E. O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.236-247, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Tübitak Destekli “Dili Doğada Yaşıyorum” Projesinin İngilizce Eğitimi Üzerindeki Etkileri
AYMEN PEKER E., Çiftli S., ÇOBANOĞLU E. O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Okulda Müze Etkinliği ile Otantik Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersine Etkisi
AYDIN B., ÇOBANOĞLU E. O., ALTUNTAŞ D.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Ortamları, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.170-176, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. Anasınıfı Çocuklarına Organların Sınıf Dışı Eğitim Etkinlikleri İle Öğretilmesi
ÇOBANOĞLU E. O., DURMUŞ C. B.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.47-54, (Tam Metin Bildiri)
2019
201919. Fiziksel Aktivite ile Matematik Öğrenme Becerisinin Artırılması Etkinliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
ÇOBANOĞLU E. O., YAZICI T., ÇOBANOĞLU İ. H.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.57, (Özet Bildiri)
2019
201920. Kanada ve Türkiye’deki Fen Öğretimi Programındaki Çevre Kazanımlarının Karşılaştırılması
Kırtoklu E., Çobanoğlu E. O., ERGUN M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, cilt.2, ss.73-83, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Fransızca Öğretmenliği Öğrencilerinin Sınıf Dışı Eğitime İlişkin Metaforik Algıları
GENÇ H. N., ÇOBANOĞLU E. O.
The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinoğ, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.133-142, (Tam Metin Bildiri)
2018
201822. Jean-Jacques Rousseau’nun Emile’inde (Bir Çocuk Büyüyor) Doğa, Çevre ve Çevre Eğitimi
GENÇ H. N., ÇOBANOĞLU E. O.
The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinop, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.192-201, (Tam Metin Bildiri)
2018
201823. Ana Sınıfı Çocukları İçin Sınıf Dışı Eğitimle Desteklenen Mıknatıs Etkinliği Örneği
ÇOBANOĞLU E. O., DURMUŞ C. B.
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201824. Sınıf Kurallarımız Konusunun Sınıf Dışı Etkinliklerle Öğretilmesi
ÇOBANOĞLU E. O., YAZICI T., ÇOBANOĞLU İ. H.
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 Eylül - 14 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201825. Sınıf Dışı Ortamlarda Otantik Öğrenme İle Biyoçeşitlilik Farkındalığı Oluşturma
KARAKAYA AKÇADAĞ Ç., ÇOBANOĞLU E. O.
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201826. Science and Nature in Kızılırmak Delta
Çobanoğlu İ. H., Ayan A. K., Bozoğlu H., Çobanoğlu E. O., Korkmaz H., Şahin H. A.
Ecology 2018, Kastamonu, Türkiye, 19 - 23 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
201727. Learning In Nature
ÇOBANOĞLU E. O., ÇOBANOĞLU İ. H., AYAN A. K., BOZOĞLU H., ŞAHİN H. A.
International Forestry and Environment Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi (Samsun Örneği)
GENÇ H. N., ÇOBANOĞLU E. O.
1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.275-290, (Tam Metin Bildiri)
2017
201729. Yabancı Dil ve Fen Bilimleri Öğretmen Yetiştirme Programlarında Teori Kavramının İrdelenmesi
ÇOBANOĞLU E. O., GENÇ H. N.
1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.212-224, (Tam Metin Bildiri)
2017
201730. Yabancı Dil ve Fen Bilimleri Öğretmen Yetiştirme Programlarında Teori Kavramının İrdelenmesi
ÇOBANOĞLU E. O., GENÇ H. N.
1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.212-224, (Tam Metin Bildiri)
2016
201631. From Nature to School
ÇOBANOĞLU E. O., ÇOBANOĞLU İ. H., AYAN A. K., BOZOĞLU H., KARAKAYALI Ç., AYAN S.
International Symposium on Forest Areas and Peri-Urban Forests "Dynamics and challenges", Aghadir, Fas, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Değişim Ama Fiziksel mi! Kimsayal mı! ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişim Kavramlarına Yönelik Bilgi Yapıları ve Gerekçelendirmelerinin Analizi
ÇOBANOĞLU E. O., ERGÜL S.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2012
201233. Kavramsal Değişim Metinlerinin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dolaşım Sistemi Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi
ÇOBANOĞLU E. O., BEKTAŞ H.
5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201234. İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Kullanımı: Bir Eylem Araştırması
ÇOBANOĞLU E. O., KALAFAT S.
5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201235. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreye Yönelik Değerlerinin Ekosentrik (Ekoloji Merkezli) ve Teknosentrik (Teknoloji Merkezli) Yaklaşımlar Çerçevesinde Belirlenmesi
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYA AKÇADAĞ Ç., TÜRER B.
5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. Çocuğun Doğası ve Öğrenme Ortamı Bilim Merkezlerinde Öğrenme
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYA Ç.
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201237. Mekandışı Eğitim Anlayışııyla Bilim Merkezleri
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYA Ç.
Uluslararası Katılımılı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2010
201038. İlköğretim İkinci Kademe 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algılamalarında Fosil Avı Etkinliğinin Rolü
ÇOBANOĞLU E. O., TURGUT USTAOĞLU M.
IX. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201039. İLKÖĞRETİM HAYAT BİLGİSİ, FEN BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇEVREYE YÖNELİK KAZANIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYALI Ç.
IX. FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2007
200740. Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Kavram Yanılgıları
ÇOBANOĞLU E. O., AYDIN A., KARA U., ÇETİNKAYA M.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2007
200741. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇOBANOĞLU E. O., AYDIN A., KARA U.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokay, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200742. Evrim Öğretiminde Beş Büyük Kavram Yanılgısı
APAYDIN Z., KARA U., ÇOBANOĞLU E. O., AYDIN A.
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200643. İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Sorunlarını Algılamaları
ÇOBANOĞLU E. O., ER D. Z., DEMİRTAŞ E., ÖZAN B., BAYRAK C.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2005
200544. MEB Tarafından Hazırlanan Fen ve Teknoloji Dersi (4. ve 5. Sınıf) Taslak Program Kitabının Değerlendirilmesi
TAŞKIN Ö., APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200545. Evrim Öğretimi ve Bilimin Doğası : Evrim Öğretimi İçin Bir Model Önerisi - Soyağacı (Kladogram) Oluşturma
APAYDIN Z., ÇOBANOĞLU E. O., TAŞKIN Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
1997
199746. Mogan Gölü-Avi Faunası
ÇOBANOĞLU E. O., KURU M.
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
1997
199747. Hirfanlı Baraj Gölünde Toklumen Köyü Yakınlarındaki Adalarda Üreyen Kuşlar Üzerine Bir Çalışma
ORBAY N., ÇOBANOĞLU E. O.
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 15 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
1997
199748. İç Anadolu Bölgesi Kırşehir İl Sınırında Bulunan Kılıçözü Derersi’nde İlkbahar Kuş Göçleri Üzerine Bir Çalışma
ATA E., ÇOBANOĞLU E. O.
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Çevre Okuryazarlığı
ÇOBANOĞLU E. O., KOCA G.
Yeni Maarif Modeline Uygun EĞİTİM PERSPEKTİFİNDE YENİ OKURYAZARLIKLAR, BABA ÖZTÜRK MELEK, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.197-212, 2024
2023
20232. Çevresel ve Doğal farklılıklar ve Sınıf Dışı Eğitim
ÇOBANOĞLU E. O.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA VE KÖYDE ÖĞRETMENLİK, TUNCAY AKÇADAĞ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.31-44, 2023
2023
20233. Sınıf Dışı Eğitim Nedir, Pedagojisi ve Tarihçesi
ÇOBANOĞLU E. O.
Disiplinler Ötesi Sınıf Dışı Eğitim, Ayça Cirit Gül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.1-29, 2023
2022
20224. HAYVANAT BAHÇELERI BOTANIK BAHÇELERI MILLÎ PARKLAR DOĞAL ORTAMLAR
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYA AKÇADAĞ Ç.
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI İLKOKUL UYGULAMALARI, Doç. Dr. Bilge Kuşdemir Kayıran Doç. Dr. Melike Özyurt, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.183-221, 2022
2022
20225. Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi
ŞENDURUR E., Durmuşkaya S., ÇETİN İ., Çiftli S., ÇOBANOĞLU E. O.
Pedagojiden Uygulamaya Yansımalar Teknolojinin Öğretim Ortamlarında Kullanımı, Dr. Alper ŞİMŞEK • Dr. Semra FİŞ ERÜMİT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.94-121, 2022
2020
20206. Araştırma Probleminin Tanımlanması
ÇOBANOĞLU E. O., KARAKAYA AKÇADAĞ Ç.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Ebru OĞUZ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.27-49, 2020
2019
20197. Canlı Merkezli (Biyosentrik) Etik Yaklaşım
ÇOBANOĞLU E. O.
Çevre Etiği Temel İlkeleri ve Eğitimi, Doç. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI, Doç. Dr. Solmaz AYDIN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.107-131, 2019
2018
20188. Biyosensörler
ÇOBANOĞLU E. O.
Biyolojide Özel Konular, Prof. Dr. Gülay EKİCİ, Editör, Paradigma Akademi, İstanbul, ss.242-266, 2018
2017
20179. OKUL DIŞI ÖĞRENME
ERGUN M., ÇOBANOĞLU E. O.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ- ETKİNLİK VE DERS PLANI ÖRNEKLERİYLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ, DAL SİBEL, KÖSE MÜCAHİT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.242-292, 2017
2016
201610. Bilimin Doğası Ve Bilimsel Süreç Becerileri
ÇİLİNGİR L., ASLAN O., ÇOBANOĞLU E. O., DEMİRBAŞ M., FUNDA B., SAĞLAM Y., et al.
Bilimin Doğası Ve Öğretimi, Prof.Dr. Murat Demirbaş, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.192-223, 2016
2016
201611. Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve Özellikleri
ÇOBANOĞLU E. O.
Fen Bilimleri Öğretiminde Bilimin Doğası, Murat Demirbaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-70, 2016
2013
201312. EPİSTEMOLOJİ, BİLİMSEL KAVRAMLARIN DOĞASI, BİLİMSEL BİLGİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOBANOĞLU E. O.
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ, MURAT DEMİRBAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.55-70, 2013
2009
200913. FAUNA VE TANIMI
ÇOBANOĞLU E. O.
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.75-101, 2009
2009
200914. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
ÇOBANOĞLU E. O.
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.103-123, 2009
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Doğa Yüreğime Dokunuyor - Doğanın Sağaltıcı Gücünün Çocukların Olumsuz Duygularla Baş Edebilmelerine Etkisinin Incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Çobanoğlu E. O. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Doğa Yüreğime Dokunuyor - Doğanın Sağaltıcı Gücünün Çocukların Olumsuz Duygularla Baş Edebilmelerine Etkisinin Incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
Cirit Gül A., Çobanoğlu E. O. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Doğa Yüreğime Dokunuyor - Doğanın Sağaltıcı Gücünün Çocukların Olumsuz Duygularla Baş Edebilmelerine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Genç M., Çobanoğlu E. O. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 2015I. Uluslararası Katılımlı Duvarsız Eğitim Çalıştayı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Çobanoğlu E. O. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi Kapsamında İnsan ve Çevre Ünitesi İçin Mekandışı (Outdoor) Öğretim Modeli
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Çobanoğlu E. O. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorOndokuz Mayıs Üniversitesi İnsan Bilimleri Dergisi
Editör