Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (10)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (3)
4. Tech Check İsimli Bilgi İşlemsel Düşünme Testlerinin Türkçeye Uyarlanması
Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, Karadeniz Technical University
, cilt.11, sa.2, ss.16-27, 2022 (Hakemli Dergi)
7. Model Oluşturma Etkinliklerinde Bilişsel Arac Kullaniminin Ogrenci Düşünme Becerilerine Etkisi
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.10, sa.1, ss.101-129, 2019 (Scopus, TRDizin)
14. Transition from theory to practice a comparison of math and computer education and instructional technology teachers during school experience
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.1517-1532, 2016 (TRDizin)
17. Perceptions of students about technology integration
E-journal of New World Science Academy
, cilt.7, sa.2, ss.591-598, 2012 (Hakemli Dergi)
19. Metacognitive awareness of pre service teachers
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.3, sa.1, ss.101-106, 2011 (Scopus)
20. Facilitating students global perspectives collaborating with ınternational partners using web 2 0 technologies
INTERNET AND HIGHER EDUCATION
, cilt.14, sa.4, ss.251-261, 2011 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
34
4. Bilgisayarsız bilgisayar bilimi etkinliklerinin programlama kavramları oluşumundaki etkisi.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES 2019), Trabzon, Türkiye, 17 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
5. Temel Programlama Eğitimine Blok Temelli ve Metin Temelli Araçlar
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES 2019), Trabzon, Türkiye, 17 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
6. Discussion Patterns and Behaviors of Undergraduate Students in Online Discussion
7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES-2019), Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.42-43, (Özet Bildiri)
7. Story of a Closed Facebook Group
7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.457, (Özet Bildiri)
8. Activity Theory as an Instructional Design Model
12th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), 2018, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
12. Is playing online game the new addiction? Investigation of problematic online game usage behavior
The European Conference on Educational Research, Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
16. Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunu Etkileyen Faktörlerdeki Değişim
VII Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.295, (Özet Bildiri)
17. Instructional Technologists Definition of ICT Literacy
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
18. Kamu personeline yönelik yapılan hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği
ICITS 2015, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
19. Investigation of self regulated learning abilities of distance education students
ICITS 2015, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
20. Student IT Teachers’Pedagogical Beliefs and InstructionalDesign Practices
ECER 2014, ”The Past, the Present and Futureof Educational Research in Europe”, 1 - 05 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
21. Integration of Web 2.0 into undergraduate classroom: Onlinecollaboration among pre-service teachers
ECER 2014, ”The Past, the Present and Futureof Educational Research in Europe”, 1 - 05 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
22. Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Kullanımı
6. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
23. Öğretmen adaylarının sosyal ağ kullanımı
VI. International Congress of Educational Research, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
25. Examination of Social Media Use Patterns of Pre-Service Teachers
34th International Society for Teacher Education Conference, 22 - 25 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
26. Effect of Metacognitive Training on Students’ Achievement of Computer Programming
1st International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
15
1. Eğitsel videolarda pedagojik unsurların incelenmesi
Akademik yansımalar: Kuram, araştırma ve uygulama, ASLAN HÜSEYİN, DOĞAN ÜMİT, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.79-89, 2025
3. Öğretim Teknolojilerinin Tarihsel Gelişim Süreci: Dünyadaki Gelişim Süreci
Öğretim Teknolojileri, Kocaman Karoğlu, Aslıhan, Editör, Nobel, Ankara, ss.17-66, 2022
4. Öğretim Tasarımında Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim tasarımı, Emine Şendurur, Editör, Nobel, Ankara, ss.201-228, 2022
5. Eğitimde İleri Teknolojiler
Kuramsal Ve Uygulama Örnekleri İle Dijitalleşme ve Eğitim, Demirci Saygı, Nilüfer; Demir Kaçan, Sibel, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.79-105, 2022
7. Öğretim Tasarımı İlkeleri
Öğretim Tasarımı, Şendurur, Emine, Editör, Nobel, Ankara, ss.35-52, 2022
9. Öğretim Teknolojilerinin Tarihsel Gelişim Süreci-Dünyadaki Gelişimi Süreci
Öğretim Teknolojileri, Kocaman Karoğlu Aslıhan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.17-40, 2022
11. Integrating Formal and Informal Learning Opportunities of Technology in Higher Education
Handbook of Research on Innovative Digital Practices to Engage Learners, Prince Hycy Bull, Editör, IGI Global, ss.379-400, 2019
13. Programlama Öğretiminde Bilgisayarsız Etkinlikler
Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Yasemin Gülbahar, Hasan Karal, Editör, PEGEM, Ankara, ss.185-231, 2018
14. Bilişsel araçlar ve bilgi işlemsel düşünme
Bilgi işlemsel düşünmeden programlamaya, Yasemin Gülbahar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.79-99, 2017
15. Teacher Beliefs and Technology Integration Practices: Examining the Alignment betweenEspoused and Enacted Beliefs
Teachers Pedagogical Beliefs Definition and Operationalisation Connections to Knowledge and Performance Development and Change, König Johannes, Editör, Waxmann Verlag, ss.149-169, 2012
