Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Etkin Vatandaşlık Öğrenme Alanı Konularının Değerler Açısından İncelenmesi
Journal of Innovative Research in Social Studies
, vol.7, no.1, pp.74-97, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Amerikan ve Türk Öğretmen Adaylarının Akademik Öz-Yeterlik İnançları
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, vol.12, no.5, pp.2909-2927, 2023 (Peer-Reviewed Journal)

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Popüler Kültür Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, vol.14, no.1, pp.196-223, 2023 (Peer-Reviewed Journal)


ENTREPRENEURSHIP IN CURRENT SOCIAL STUDIES TEXTBOOKS
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, vol.13, no.1, pp.53-68, 2023 (Peer-Reviewed Journal)


Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterliklerini Etkileyen Faktörler Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi
Journal of Innovative Research in Social Studies
, vol.6, no.2, pp.296-323, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Skill hierarchies of teacher candidates: an analysis in the context of skills included in the social studies curriculum in Turkey
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION
, vol.3, no.3, pp.247-266, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’de Eğitim Alanında Yazılan Dijital Vatandaşlık Konulu Lisansüstü Tezlerdeki Eğilimler
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, vol.6, no.1, pp.47-70, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Duyarlılık Değerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.10, no.19, pp.433-453, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

HIERARCHIES, JUSTIFICATIONS AND RECOMMENDATIONS OF PRE- SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS REGARDING THE VALUES IN THE 2018 CURRICULUM
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.0, no.43, pp.476-505, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


Investigation of Social Studies Teacher Candidates’ Metacognitive Awareness Levels
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.1, pp.1-25, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

An Investigation of the Faculty of Education Students'Metaphoric Perceptions Regarding the Concept of Communication
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.25, no.1, pp.71-97, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

Self-Assessments of Turkish and American Doctoral Candidates on Academic Skills: A Qualitative Study
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.2, pp.385-410, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Saving Value in the Late Ottoman and Current Textbooks
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.3, pp.350-374, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Academic Self-Efficacy Beliefs of Turkish and American Ph.D Students: A Comparative Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.7, no.4, pp.180-194, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
100. Yıl Dönümünde Maraş Savunması Bağlamında Ders Kitaplarında ”Biz” ve ”Onlar”
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.17, pp.43-58, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Coğrafya Öğretmenlerinin Coğrafya Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi
, vol.2, no.1, pp.80-90, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersinde Farklı İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarının Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkileri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.3, pp.835-854, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Opinions of Social Studies Teachers about Alternative Assessment and Evaluation Techniques
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.1, pp.593-610, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Analysis Student Views Related to Educative Comics
Route Educational and Social Science Journal
, vol.3, no.2, pp.106-117, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Uygulanan Yedi İlke Hakkındaki Görüşleri
JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES
, vol.19, no.2, pp.245-260, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Readability of the Primary Education 8th Grade Citizenship and Democracy Education Textbook and Its Suitability for Target Age Level
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, vol.3, no.1, pp.480-491, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Social Studies Preservice Teachers Computer Self Efficacy Beliefs and Attitudes on Computer Assisted Instruction
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, vol.8, no.36, pp.742-748, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
8th Grade Content Evaluation of Citizenship and Democracy Education Course Book
ASIA MINOR STUDIES : INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES
, vol.3, no.5, pp.103-113, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Structural Validity of Turkish Version of the Error Oriented Motivation Scale EOMS for University Students
The Online Journal of Counseling and Education
, vol.3, no.4, pp.1-16, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İşbirlikli Öğrenme Teknikleri Hakkındaki Görüşleri
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.18, no.1, pp.231-257, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
The Effects of Cooperative Learning Methods on Students Academic Achievements in Social Psychology Lessons
International Journal on New Trends in Education Their Implications (IJONTE)
, vol.4, no.3, pp.5-13, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Metaforik Algıları
Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi-Journal of Gifted Education Research
, vol.1, no.3, pp.176-183, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Kırsal Kesimde İkamet Eden Lisans Öğrencilerinin Şehir Algıları: Nitel Bir Analiz
Doğu Coğrafya Dergisi
, vol.18, no.30, pp.29-45, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES
, vol.11, no.1, pp.151-162, 2008 (Peer-Reviewed Journal)

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
A General Analysis of Master Theses Which were Prepared on the Social Studies Education: 1996-2018 Period
8th International Symposium on Social Studies Education (ISSS-2019), Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019, (Summary Text)
A Review on the Subjects Which are Perceived Difficultly and Easily in the Social Studies Courses
8th International Symposium on Social Studies Education (ISSS-2019), Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019, (Summary Text)
The Content Analysis of the Postgraduate Theses Which Focus on the Concept in the Field of Social Studies in Turkey
8th International Symposium on Social Studies Education (ISSS-2019), Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019, (Summary Text)
Osmanlı’nın Son ve Cumhuriyet’in İlk Yıllarına Ait İlkokul Tarih Ders Kitaplarında Mustafa Kemal
Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Turkey, 26 - 28 October 2019, pp.191-192, (Summary Text)
”Son Dönem Osmanlı ve Günümüz Ders Kitaplarında Vergi”
Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Turkey, 26 - 28 October 2019, pp.195-196, (Summary Text)
"Biz" ve "Onlar": Milli Mücadele Bağlamında Ders Kitaplarına Yansıyanlar
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Turkey, 10 - 12 October 2019, pp.353, (Summary Text)
Meslek ve Maişet Arasında: Son Dönem Osmanlı İstanbul’unda İptidai Mektep Muallimlerinin Hal-i Pür Melali
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Turkey, 10 - 12 October 2019, pp.108, (Summary Text)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre “Neden Coğrafya Öğreniyoruz?"
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Turkey, 3 - 05 October 2019, (Summary Text)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları Değerlendiriyor: Nitelikli Bir Ders Kitabı Nasıl Olmalı?
7.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Turkey, 11 - 13 October 2018, pp.381-382, (Summary Text)
Sosyal Bilgiler Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanakları Üzerine Bir İnceleme
7.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Turkey, 11 - 13 October 2018, pp.377-378, (Summary Text)
Bir Köy Okulunda Okuyan Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanma Durumları
7.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Turkey, 11 - 13 October 2018, pp.465-466, (Summary Text)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri
8. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Turkey, 9 - 11 May 2018, pp.298, (Summary Text)
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Lise Coğrafya Öğretmenlerine İlişkin Görüşleri
8.Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Turkey, 9 - 11 May 2018, pp.363, (Summary Text)
The Opinions of American and Turkish Prospective Teachers on the Student School Contact Principle for Good Practice in Education
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Turkey, 1 - 03 September 2016, pp.210-211, (Summary Text)
The Effect of Jigsaw Group Investigation Reading Writing Presentation Techniques on the Democratic Attitudes of the Elementary School Students
International Conference on Educational and Information Technology (ICEIT), Florence, Italy, 19 - 20 March 2015, (Summary Text)
The Effect of Group Investigation and Jigsaw Techniques on the Social Skills of the Elementary School Students
International European Academic Conference, Barcelona, Spain, 18 - 21 January 2015, vol.1, pp.32, (Summary Text)
Hata Yönelimli Motivasyon Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.522, (Summary Text)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumları: Atatürk Üniversitesi Örneği
7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Erzurum, Turkey, 6 - 08 June 2013, pp.167-168, (Summary Text)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerinin Öğrenci ve Fakülte Okul Etkileşimi Hakkındaki Görüşleri
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES-II), Aksaray, Turkey, 26 - 28 April 2013, pp.98, (Summary Text)
Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Metaforik Algıları
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES-II), Aksaray, Turkey, 26 - 28 April 2013, pp.172, (Summary Text)
Books
Oyunlarla İlgili Kuramlar
in: Kuramdan Uygulamaya Geleneksel Çocuk Oyunları ile Sosyal Bilgiler Öğretimi, Akkuş Zekerya, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.57-81, 2023
Pei-Fen Sung
in: Yurtdışında Tarih Eğitimi, Ata Bahri, Altun Adnan ve Kaymakcı Selahattin, Editor, İber Akademi Yayınları, İstanbul, pp.816-827, 2023
Medya Alanındaki Meslekler
in: Medya Okuryazarlığı Eğitimi, Çelikkaya, Tekin, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.133-169, 2022
Sosyal Bilgiler Dersi ve Yenilenen Ders Öğretim Programı
in: Özel Öğretim Yöntemleri-2, Abdulkadir Uzunöz, Vedat Aktepe, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.3-40, 2021
Çevre Eğitimi Yaklaşımları
in: Çevre Eğitimi, Tokcan Halil, Topkaya Yavuz, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.275-297, 2021
Türk Kültürü ve Türk Uygarlığı Menşei ve Gelişmesi
in: Türk Kültür Coğrafyası, Ali Sinan Bilgili, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.29-92, 2020
Sinektik Tekniği ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
in: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - IV, Refik Turan, Hakan Akdağ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.313-348, 2020
Sosyal Bilgilerde İş Birliği Becerisi
in: Konu ve Beceri Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi-II, Tekin Çelikkaya ve Hamza Yakar, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.301-345, 2020
Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
in: Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Tekin Çelikkaya,Çağrı Öztürk Demirbaş,Tercan Yıldırım,Hamza Yakar, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.47-95, 2019
Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Ekonomi İlişkisi
in: Sosyal Bilgilerin Temelleri, Cihan KARA, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.167-193, 2019
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Vergi Okuryazarlığı
in: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III, Refik TURAN, Hakan AKDAĞ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.355-399, 2017