Makaleler
39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (13)
5. Öğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Düzenlemeye İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.1462-1499, 2023 (Hakemli Dergi)
6. Cumhuriyet Tarihinden İtibaren Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak Uzay Bilimleri ve Astronomi Eğitiminin Fen Bilimleri Dersindeki Yeri
Social Mentality And Researcher Thinkers Journal
, cilt.9, sa.73, ss.3986-3999, 2023 (Hakemli Dergi)
8. Türkiye'de Argümantasyon İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.2, ss.591-628, 2021 (Hakemli Dergi)
9. Öğretmen Adaylarının Doğaya Bağlılık Düzeylerinin Belirlenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.441-458, 2021 (Hakemli Dergi)
10. Üretim, Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanına yönelik akademik başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması*
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1984-2004, 2021 (Hakemli Dergi)
11. Determination of Pre-Service Teachers’ Awareness on Green Consumption Concept
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.6, sa.14, ss.247-280, 2021 (Hakemli Dergi)
13. Canlılar Dünyasına Yolculuk Konu Alanına Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.74-84, 2021 (Hakemli Dergi)
14. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE METAFORLARIN KULLANIMI ÇERÇEVESİNDE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.4, ss.1280-1293, 2021 (Hakemli Dergi)
15. The Effects of Outdoor Educational Activities Supported By Prediction - Observation - Explanation in the Teaching of the Living World Unit on Students’ Academic Achievement and Learning Retention
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.6, sa.12, ss.461-500, 2021 (Hakemli Dergi)
16. Sınıf dışı öğretim ile öğrencilerin çevre okuryazarlıklarının geliştirilmesi: Fen bilimleri dersi 7.sınıf “İnsan ve Çevre” ünitesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1834-1852, 2020 (Hakemli Dergi)
18. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Havacılığa ve Havacılık-Fen Bilimleri İlişkisine Dair Metaforik Algıları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.289-303, 2020 (Hakemli Dergi)
19. SINIF DIŞI ÖĞRETİM İLE ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE OKURYAZARLIKLARININ GELİŞTİRİLMESİ: FEN BİLİMLERİ DERSİ 7. SINIF “İNSAN VE ÇEVRE” ÜNİTESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1834-1852, 2020 (Hakemli Dergi)
20. Akademik Doğa Kampına Yönelik Öğrenci Görüşleri
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.178-187, 2020 (Hakemli Dergi)
21. The Avifauna of Lake Seyfe
TURKISH JOURNAL OF AGRICULTURE: FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.484-494, 2020 (Hakemli Dergi)
22. “İnsan ve Çevre” Ünitesi için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi
Informal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2018 (Hakemli Dergi)
24. Fen Öğretiminde Toulmin Argümantasyon Modelinin Sınıf Dışı (outdoor)Eğitim Süreci ile Bütünleştirilmesi: Örnek Etkinlikler
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.103-120, 2018 (Hakemli Dergi)
28. TÜRKİYE’DE SINIF DIŞI EĞİTİM VE TARİHSEL KÖKENLERİ
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.385-401, 2017 (Hakemli Dergi)
29. İLKOKUL 4. SINIF MÜFREDATINDA YER ALAN CÜMLENİN ÖĞELERİ KONUSUNUN SINIF DIŞI (OUTDOOR) ETKİNLİKLERLE DESTEKLENEREK ÖĞRETİLMESİ
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.521-531, 2017 (Hakemli Dergi)
30. Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.5, ss.235-247, 2015 (Hakemli Dergi)
35. Lisans Öğrencilerinin Kuram (Teori) Kavramını Algılayışları
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.35-53, 2008 (Hakemli Dergi)
36. Undergraduate Students’ Perception of Theory Concept
Boğaziçi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.35-51, 2008 (Hakemli Dergi)
37. Türkiye'de Nükleer Santrallerin Kurulması ve Nükleer Enerji Kullanımı Konusundaki Öğretmen Adaylarının Tutumları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2008, sa.34, ss.218-232, 2008 (Scopus, TRDizin)
39. Evrim Öğretimi İçin Model Önerisi: Soyağacı, Hat Modeli ve El Modeli Oluşturma
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, ss.95-108, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
48
2. 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın Sağlık Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 03 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
4. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Tutumlarının Belirlenmesi
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 02 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
11. A REVIEW OF GLOBAL CLIMATE CHANGE IN SCIENCE EDUCATION CURRICULUM OF TURKIYE
Cooperation For Climate and Green Deal Symposium, 24 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
13. Fen Bilimleri Dersi Astronomi Konularının Sınıf Dışı Eğitime Uygunluğunun İncelenmesi
2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 27 - 29 Aralık 2019, ss.1047-1054, (Tam Metin Bildiri)
14. Ortaokul Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzlerinin Belirlenmesi Ekolojik Ayak İzimizi Ölçüyoruz Doğaya Sahip Çıkıyoruz
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.217-225, (Tam Metin Bildiri)
15. Sınıf Dışı Eğitim Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.236-247, (Tam Metin Bildiri)
20. Kanada ve Türkiye’deki Fen Öğretimi Programındaki Çevre Kazanımlarının Karşılaştırılması
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, cilt.2, ss.73-83, (Tam Metin Bildiri)
21. Fransızca Öğretmenliği Öğrencilerinin Sınıf Dışı Eğitime İlişkin Metaforik Algıları
The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinoğ, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.133-142, (Tam Metin Bildiri)
22. Jean-Jacques Rousseau’nun Emile’inde (Bir Çocuk Büyüyor) Doğa, Çevre ve Çevre Eğitimi
The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinop, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.192-201, (Tam Metin Bildiri)
23. Ana Sınıfı Çocukları İçin Sınıf Dışı Eğitimle Desteklenen Mıknatıs Etkinliği Örneği
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
24. Sınıf Kurallarımız Konusunun Sınıf Dışı Etkinliklerle Öğretilmesi
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 Eylül - 14 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
25. Sınıf Dışı Ortamlarda Otantik Öğrenme İle Biyoçeşitlilik Farkındalığı Oluşturma
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
27. Learning In Nature
International Forestry and Environment Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
31. From Nature to School
International Symposium on Forest Areas and Peri-Urban Forests "Dynamics and challenges", Aghadir, Fas, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
36. Çocuğun Doğası ve Öğrenme Ortamı Bilim Merkezlerinde Öğrenme
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
37. Mekandışı Eğitim Anlayışııyla Bilim Merkezleri
Uluslararası Katılımılı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
38. İlköğretim İkinci Kademe 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algılamalarında Fosil Avı Etkinliğinin Rolü
IX. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
39. İLKÖĞRETİM HAYAT BİLGİSİ, FEN BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇEVREYE YÖNELİK KAZANIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
IX. FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
40. Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Kavram Yanılgıları
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
41. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokay, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
42. Evrim Öğretiminde Beş Büyük Kavram Yanılgısı
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
43. İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Sorunlarını Algılamaları
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
44. MEB Tarafından Hazırlanan Fen ve Teknoloji Dersi (4. ve 5. Sınıf) Taslak Program Kitabının Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
45. Evrim Öğretimi ve Bilimin Doğası : Evrim Öğretimi İçin Bir Model Önerisi - Soyağacı (Kladogram) Oluşturma
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
46. Mogan Gölü-Avi Faunası
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
47. Hirfanlı Baraj Gölünde Toklumen Köyü Yakınlarındaki Adalarda Üreyen Kuşlar Üzerine Bir Çalışma
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 15 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
48. İç Anadolu Bölgesi Kırşehir İl Sınırında Bulunan Kılıçözü Derersi’nde İlkbahar Kuş Göçleri Üzerine Bir Çalışma
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
14
1. Çevre Okuryazarlığı
Yeni Maarif Modeline Uygun EĞİTİM PERSPEKTİFİNDE YENİ OKURYAZARLIKLAR, BABA ÖZTÜRK MELEK, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.197-212, 2024
2. Çevresel ve Doğal farklılıklar ve Sınıf Dışı Eğitim
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA VE KÖYDE ÖĞRETMENLİK, TUNCAY AKÇADAĞ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.31-44, 2023
3. Sınıf Dışı Eğitim Nedir, Pedagojisi ve Tarihçesi
Disiplinler Ötesi Sınıf Dışı Eğitim, Ayça Cirit Gül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.1-29, 2023
4. HAYVANAT BAHÇELERI BOTANIK BAHÇELERI MILLÎ PARKLAR DOĞAL ORTAMLAR
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI İLKOKUL UYGULAMALARI, Doç. Dr. Bilge Kuşdemir Kayıran Doç. Dr. Melike Özyurt, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.183-221, 2022
5. Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi
Pedagojiden Uygulamaya Yansımalar Teknolojinin Öğretim Ortamlarında Kullanımı, Dr. Alper ŞİMŞEK • Dr. Semra FİŞ ERÜMİT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.94-121, 2022
6. Araştırma Probleminin Tanımlanması
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Ebru OĞUZ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.27-49, 2020
7. Canlı Merkezli (Biyosentrik) Etik Yaklaşım
Çevre Etiği Temel İlkeleri ve Eğitimi, Doç. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI, Doç. Dr. Solmaz AYDIN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.107-131, 2019
8. Biyosensörler
Biyolojide Özel Konular, Prof. Dr. Gülay EKİCİ, Editör, Paradigma Akademi, İstanbul, ss.242-266, 2018
9. OKUL DIŞI ÖĞRENME
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ- ETKİNLİK VE DERS PLANI ÖRNEKLERİYLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ, DAL SİBEL, KÖSE MÜCAHİT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.242-292, 2017
10. Bilimin Doğası Ve Bilimsel Süreç Becerileri
Bilimin Doğası Ve Öğretimi, Prof.Dr. Murat Demirbaş, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.192-223, 2016
11. Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve Özellikleri
Fen Bilimleri Öğretiminde Bilimin Doğası, Murat Demirbaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-70, 2016
12. EPİSTEMOLOJİ, BİLİMSEL KAVRAMLARIN DOĞASI, BİLİMSEL BİLGİ VE ÖZELLİKLERİ
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ, MURAT DEMİRBAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.55-70, 2013
13. FAUNA VE TANIMI
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.75-101, 2009
14. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.103-123, 2009
Metrikler
Yayın (WoS)
3
Yayın (Scopus)
8
Atıf (WoS)
20
H-İndeks (WoS)
2
Atıf (Scopus)
42
H-İndeks (Scopus)
4
Atıf (Scholar)
613
H-İndeks (Scholar)
13
Atıf (TrDizin)
71
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
12
H-İndeks (Sobiad)
1
Atıf (Diğer Toplam)
112
Proje
16
Tez Danışmanlığı
16
