Yayınlar & Eserler

Makaleler 39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (13)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 48

1. Türkiye’de Bitki Körlüğü ile İlgili Eğitim Alanında Yapılan Çalışmaların Sistematik Analizi

5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

3. Öğretmen Adaylarının Yaygın Bitki Türlerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

5. Sınıf Dışı Eğitimde Aquatik Ortamların Kullanımının İncelenmesi

8. ULUSLARARASI BAŞÖĞRETMEN EĞİTİM VE YENİLİKÇİ BİLİMLER KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.472-481, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

6. Sınıf Dışı Eğitimde Akuatik Ortamların Kullanımının İnclenmesi

8. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2023, ss.521-530, (Tam Metin Bildiri)

7. Öğretmen Adayları için Yeşil Tüketim Bilgi Test Geliştirilmesi

3rd International Graduate Studies Congress, Türkiye, 14 - 17 Haziran 2023, ss.557-564, (Tam Metin Bildiri)

8. 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE ENERJİYİ VERİMLİ KULLANMA FARKINDALIKLARININ OLUŞTURULMASI

8. ULUSLARARASI AKADEMİK ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)

9. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Belgesel Kullanımı İle İlgili Görüşleri

IV. International Educational Sciences Conference, Giresun, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2023, ss.228-240, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

10. FEN BİLİMLERİ DERSİ DOĞAL AFETLER KONUSUNUN DİSİPLİNLERARASI İNCELENMESİ

7. ULUSLARARASI SELÇUK KONGRELERİ, Konya, Türkiye, 10 Aralık 2022, ss.583-607, (Tam Metin Bildiri)

11. A REVIEW OF GLOBAL CLIMATE CHANGE IN SCIENCE EDUCATION CURRICULUM OF TURKIYE

Cooperation For Climate and Green Deal Symposium, 24 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

13. Fen Bilimleri Dersi Astronomi Konularının Sınıf Dışı Eğitime Uygunluğunun İncelenmesi

2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 27 - 29 Aralık 2019, ss.1047-1054, (Tam Metin Bildiri)

14. Ortaokul Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzlerinin Belirlenmesi Ekolojik Ayak İzimizi Ölçüyoruz Doğaya Sahip Çıkıyoruz

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.217-225, (Tam Metin Bildiri)

15. Sınıf Dışı Eğitim Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.236-247, (Tam Metin Bildiri)

16. Tübitak Destekli “Dili Doğada Yaşıyorum” Projesinin İngilizce Eğitimi Üzerindeki Etkileri

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

17. Okulda Müze Etkinliği ile Otantik Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersine Etkisi

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Ortamları, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.170-176, (Tam Metin Bildiri)

18. Anasınıfı Çocuklarına Organların Sınıf Dışı Eğitim Etkinlikleri İle Öğretilmesi

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.47-54, (Tam Metin Bildiri)

19. Fiziksel Aktivite ile Matematik Öğrenme Becerisinin Artırılması Etkinliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.57, (Özet Bildiri)

20. Kanada ve Türkiye’deki Fen Öğretimi Programındaki Çevre Kazanımlarının Karşılaştırılması

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, cilt.2, ss.73-83, (Tam Metin Bildiri)

21. Fransızca Öğretmenliği Öğrencilerinin Sınıf Dışı Eğitime İlişkin Metaforik Algıları

The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinoğ, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.133-142, (Tam Metin Bildiri)

22. Jean-Jacques Rousseau’nun Emile’inde (Bir Çocuk Büyüyor) Doğa, Çevre ve Çevre Eğitimi

The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinop, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.192-201, (Tam Metin Bildiri)

23. Ana Sınıfı Çocukları İçin Sınıf Dışı Eğitimle Desteklenen Mıknatıs Etkinliği Örneği

International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

24. Sınıf Kurallarımız Konusunun Sınıf Dışı Etkinliklerle Öğretilmesi

International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 Eylül - 14 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

25. Sınıf Dışı Ortamlarda Otantik Öğrenme İle Biyoçeşitlilik Farkındalığı Oluşturma

International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

27. Learning In Nature

International Forestry and Environment Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

28. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi (Samsun Örneği)

1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.275-290, (Tam Metin Bildiri)

29. Yabancı Dil ve Fen Bilimleri Öğretmen Yetiştirme Programlarında Teori Kavramının İrdelenmesi

1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.212-224, (Tam Metin Bildiri)

30. Yabancı Dil ve Fen Bilimleri Öğretmen Yetiştirme Programlarında Teori Kavramının İrdelenmesi

1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.212-224, (Tam Metin Bildiri)

31. From Nature to School

International Symposium on Forest Areas and Peri-Urban Forests "Dynamics and challenges", Aghadir, Fas, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

34. İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Kullanımı: Bir Eylem Araştırması

5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

36. Çocuğun Doğası ve Öğrenme Ortamı Bilim Merkezlerinde Öğrenme

Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)

37. Mekandışı Eğitim Anlayışııyla Bilim Merkezleri

Uluslararası Katılımılı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)

40. Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Kavram Yanılgıları

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)

42. Evrim Öğretiminde Beş Büyük Kavram Yanılgısı

Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

43. İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Sorunlarını Algılamaları

XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

46. Mogan Gölü-Avi Faunası

3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)

47. Hirfanlı Baraj Gölünde Toklumen Köyü Yakınlarındaki Adalarda Üreyen Kuşlar Üzerine Bir Çalışma

3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 15 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 14

1. Çevre Okuryazarlığı

Yeni Maarif Modeline Uygun EĞİTİM PERSPEKTİFİNDE YENİ OKURYAZARLIKLAR, BABA ÖZTÜRK MELEK, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.197-212, 2024

2. Çevresel ve Doğal farklılıklar ve Sınıf Dışı Eğitim

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA VE KÖYDE ÖĞRETMENLİK, TUNCAY AKÇADAĞ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.31-44, 2023

3. Sınıf Dışı Eğitim Nedir, Pedagojisi ve Tarihçesi

Disiplinler Ötesi Sınıf Dışı Eğitim, Ayça Cirit Gül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.1-29, 2023

4. HAYVANAT BAHÇELERI BOTANIK BAHÇELERI MILLÎ PARKLAR DOĞAL ORTAMLAR

OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI İLKOKUL UYGULAMALARI, Doç. Dr. Bilge Kuşdemir Kayıran Doç. Dr. Melike Özyurt, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.183-221, 2022

5. Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi

Pedagojiden Uygulamaya Yansımalar Teknolojinin Öğretim Ortamlarında Kullanımı, Dr. Alper ŞİMŞEK • Dr. Semra FİŞ ERÜMİT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.94-121, 2022

6. Araştırma Probleminin Tanımlanması

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Ebru OĞUZ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.27-49, 2020

7. Canlı Merkezli (Biyosentrik) Etik Yaklaşım

Çevre Etiği Temel İlkeleri ve Eğitimi, Doç. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI, Doç. Dr. Solmaz AYDIN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.107-131, 2019

8. Biyosensörler

Biyolojide Özel Konular, Prof. Dr. Gülay EKİCİ, Editör, Paradigma Akademi, İstanbul, ss.242-266, 2018

9. OKUL DIŞI ÖĞRENME

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ- ETKİNLİK VE DERS PLANI ÖRNEKLERİYLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ, DAL SİBEL, KÖSE MÜCAHİT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.242-292, 2017

10. Bilimin Doğası Ve Bilimsel Süreç Becerileri

Bilimin Doğası Ve Öğretimi, Prof.Dr. Murat Demirbaş, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.192-223, 2016

11. Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve Özellikleri

Fen Bilimleri Öğretiminde Bilimin Doğası, Murat Demirbaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-70, 2016

12. EPİSTEMOLOJİ, BİLİMSEL KAVRAMLARIN DOĞASI, BİLİMSEL BİLGİ VE ÖZELLİKLERİ

BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ, MURAT DEMİRBAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.55-70, 2013

13. FAUNA VE TANIMI

EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.75-101, 2009

14. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK

EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.103-123, 2009
Metrikler

Yayın

124

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

20

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

42

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

613

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

71

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

12

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

112

Proje

16

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları